Η sex doll της Άλμα Μάλερ |
Η υπόθεση της κούκλας της διάσημης Άλμα Μάλερ είναι κάπως ιδιαίτερη.
Η Άλμα Μαρία Σίντλερ Μάλερ, ή Άλμα Μάλερ όπως είναι πιο γνωστή, υπήρξε μια Αυστριακή της καλής κοινωνίας, φημισμένη κατά την περίοδο της νεότητάς της στους κύκλους της Βιέννης για την ομορφιά της και τη ζωντάνια της. Υπήρξε με διαδοχική σειρά σύζυγος του συνθέτη Γκούσταβ Μάλερ, του αρχιτέκτονα Βάλτερ Γκρόπιους και του μυθιστοριογράφου Φραντς Βέρφελ, όπως και σύντροφος πολλών άλλων διάσημων ανδρών. Κατά την εφηβεία της ανέπτυξε το μουσικό της ταλέντο. Στη συνέχεια, δημιούργησε ένα από τα πιο φημισμένα σαλόνια της εποχής της, όπου συγκεντρώνονταν τα μεγαλύτερα ονόματα της καλλιτεχνικής σκηνής, αρχικά της Βιέννης και στην συνέχεια του Λος Άντζελες.
Όταν το 1918, η Μάλερ τερμάτισε τη σχέση της με τον καλλιτέχνη Όσκαρ Κοκόσκα, εκείνος ζήτησε από τη διάσημη κατασκευάστρια κούκλων Hermine Moos να του φτιάξει μια κούκλα σε κανονικό μέγεθος της αγαπημένης τους.
Η Άλμα Μάλερ - πηγή
Ο Κοκόσκα έστειλε σκίτσα, μετρήσεις και ρητές οδηγίες για το πως ήθελε την κούκλα.
"Χθες έστειλα ένα σχέδιο της αγαπημένης μου και σας ζητώ να το αντιγράψετε πολύ προσεκτικά και να το κάνετε πραγματικότητα. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις διαστάσεις του κεφαλιού και του λαιμού, στο στήθος, τους γλουτούς και τα άκρα. [...] Για το πρώτο στρώμα (μέσα), παρακαλώ χρησιμοποιήστε λεπτές αλογότριχες. Πρέπει να αγοράσετε κάποιον παλιό καναπέ ή κάτι παρόμοιο. Να απολυμάνετε τις τρίχες. Στη συνέχεια, πάνω από αυτό, ένα στρώμα με σακούλες γεμισμένες με βαμβάκι για τα οπίσθια και το στήθος. Όλα αυτά τα σημεία είναι μια εμπειρία που θα πρέπει να μπορώ να αγκαλιάσω!".
Και,
"Είμαι πολύ περίεργος να δω πώς πάει το γέμισμα. Στο σχέδιό μου έχω δείξει γενικά τις επίπεδες περιοχές, τις κοιλότητες και τις ρυτίδες που είναι σημαντικές για μένα, ενώ το δέρμα -είμαι πραγματικά ανυπόμονος να δω πως θα είναι και πως η υφή του θα ποικίλει ανάλογα με τη φύση του τμήματος του σώματος στο οποίο ανήκει- θα κάνει την κούκλα πλουσιότερη, ευαίσθητη, πιο ανθρώπινη;"
Ο Όσκαρ Κοσκόσα - πηγή
Κανείς δεν ξέρει γιατί η Moos κάλυψε την κούκλα με φτερά.
Το αποτέλεσμα πάντως είναι, αν μη τι άλλο, μια ανατριχιαστική κούκλα: ένα τεράστιο, γούνινο πλάσμα που μοιάζει με ένα είδος κακής μορφής είδωλο, έχει ελάχιστη ομοιότητα με τα σκίτσα του καλλιτέχνη μιας πραγματικής γυναίκας. Όπως έγραψε ο Κοσκόσα στην Moos,
"Το εξωτερικό είναι σαν τομάρι πολικής αρκούδας, που είναι κατάλληλο για χαλί αντί για το μαλακό και εύκαμπτο δέρμα μιας γυναίκας. [...] Δεν μπορώ ούτε καν να ντύνω την κούκλα, κάτι που ξέρατε ότι ήταν η πρόθεσή μου, πόσο μάλλον με λεπτές και πολύτιμες ρόμπες."
Παρ' όλα αυτά, ο Κοσκόσα έστηνε την κούκλα στο στούντιό του και έφτιαξε πάνω από ογδόντα σχέδια και ζωγραφιές της -σε διαφορετικές στάσεις και με διάφορα ρούχα-, καθώς και μια σειρά από φωτογραφίες.
"Τελικά, αφού την ζωγράφισα ξανά και ξανά, αποφάσισα να την πετάξω. Κατάφερε να με θεραπεύσει εντελώς από το Πάθος μου. Έτσι, έκανα ένα μεγάλο πάρτι, με σαμπάνιες και με μουσική δωματίου, κατά τη διάρκεια του οποίου η υπηρέτρια επέδειξε την κούκλα με όλα τα όμορφα ρούχα της, για τελευταία φορά. Την αυγή -όταν ήμουν αρκετά μεθυσμένος, όπως και όλοι οι άλλοι- την αποκεφάλισα στον κήπο και έσπασα ένα μπουκάλι κόκκινο κρασί στο κεφάλι της".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου