Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Απριλίου 02, 2024

Μαύρες γραβάτες, μακριά φορέματα και σουρεαλιστικά κεφάλια: Ο χορός των Ρότσιλντ του 1972

 


Η εκκεντρική βραδιά που φιλοξένησε η βαρόνη Marie-Hélène de Rothschild και ο σύζυγό της Guy είχε εξωπραγματικά κοστούμια, παράξενες διακοσμήσεις και, όπως λέγεται, σατανικούς συμβολισμούς.
 
 


Τον Δεκέμβριο του 1972, το περίφημο "πάρτι των Ρότσιλντ" έγινε πραγματικότητα. Η βαρόνη Marie-Hélène de Rothschild διοργάνωσε έναν χορό με θέμα τον σουρεαλισμό, στο οποίο καλεσμένοι ήταν πολιτικοί, τραπεζίτες, καλλιτέχνες και διασημότητες. Ο χορός διεξήχθη στο Château de Ferrières, έναν από τους πύργους της οικογένειας που βρίσκεται περίπου 15 μίλια έξω από το Παρίσι.
 
Οι οικοδεσπότες Guy και Marie-Hélène de Rothschild.

Αν το μασκέ πάρτι -στο οποίο οι υπηρέτες ήταν ντυμένοι σαν γάτες και το επιδόρπιο ήταν σε σχήμα γυμνής γυναίκας- δε διοργανωνόταν από την πλούσια οικογένεια των Ρότσιλντ, με την συναρπαστική ιστορία, ίσως να είχε παραμείνει μια ακόμη εφήμερη, κοινωνική συγκέντρωση. Όμως, λόγω του ότι η οικογένεια πρωτοστάτησε στα διεθνή οικονομικά πεπραγμένα, χρηματοδότησε ιστορικές πολεμικές προσπάθειες και μέχρι και σήμερα κυριαρχεί στις διεθνείς βιομηχανίες, οι θεωρίες συνωμοσίας συνεχίζουν να αφθονούν για την πραγματική φύση του.
 
Οι υπηρέτες πίσω από την βαρόνη Marie Hélène de Rothschild πιο πριν συμπεριφέρονταν σαν γάτες, έβρισκαν τους φιλοξενούμενους στην κεντρική σκάλα και τους βοηθούσαν να βρουν το δρόμο τους μέσα από τον λαβύρινθο.

Τι πραγματικά συνέβη εκείνη τη νύχτα στον σουρεαλιστικό χορό των Ρότσιλντ; Οι άνθρωποι της "υψηλής κοινωνίας" απλά διασκέδασαν, ή μήπως ήταν μια συνάθροιση γεμάτη με συμβολισμούς, σατανικές τελετές και η αλληγορική αναγγελία της Νέας Τάξης Πραγμάτων (New World Order, NWO);

Μια σύντομη ιστορία της οικογένειας Ρότσιλντ
 
Ο γενάρχης της οικογένειας, Mayer Amschel Rothschild - πηγή
 
Ο πλούτος και η δύναμη των Ρότσιλντ ξεκίνησε με τον Γερμανοεβραίο Mayer Amschel Rothschild, ο οποίος γεννήθηκε το 1744 εκεί που τότε ήταν γνωστό ως Ελεύθερη Αυτοκρατορική Πόλη της Φρανκφούρτης. Ο πατέρας του, ο οποίος πέθανε από ευλογιά όταν ο Mayer Amschel ήταν μόλις 12 ετών, ήταν χρηματιστής και έμπορος υφασμάτων, του οποίου το πελατολόγιο περιελάμβανε προσωπικότητες όπως ο πρίγκηπας Φρειδερίκος Γουλιέλμος Β' της Έσσης. Ο Mayer Amschel εγκατέλειψε τη ραβινική σχολή για να σπουδάσει οικονομικά υπό τον Γερμανοεβραίο τραπεζίτη Jacob Wolf Oppenheimer στο Ανόβερο. Όταν επέστρεψε στην Φρανκφούρτη, ο Ρότσιλντ ήταν έμπειρος έμπορος χρημάτων και πωλητής σπάνιων νομισμάτων. Συναντήθηκε με τον Πρίγκιπα του Στέμματος Βίλχεμ της Έσσης, ο οποίος στο παρελθόν ήταν προστάτης του πατέρα του, και έγινε Αυλικός Ακόλουθος του πρίγκιπα όταν εκείνος έγινε βασιλιάς το 1785.

Ως τραπεζίτης του πλουσιότερου άνδρα στην Ευρώπη, ο Ρότσιλντ εξασφάλισε τα οικονομικά του και ξεκίνησε την οικογένειά του. Και με τις όλο και αυξανόμενες διασυνδέσεις του με Ευρωπαίους ευγενείς, είδε την Γαλλική Επανάσταση ως μια επενδυτική ευκαιρία. Διευκόλυνε νομισματικές συναλλαγές για μισθοφόρους της Έσσης, δάνεισε σε πολλές κυβερνήσεις για να χρηματοδοτήσουν τις πολεμικές τους επιχειρήσεις, συσσώρευσε ομόλογα και επέκτεινε τη τραπεζική αυτοκρατορία του. Έστειλε τέσσερις από τους πέντε γιους του στις μεγαλύτερες πρωτεύουσες της Ευρώπης, τη Νάπολη, την Βιέννη, το Παρίσι και το Λονδίνο. Εκεί, άνοιξαν τράπεζες μέσω των οποίων χρηματοδότησαν πολέμους, φιλανθρωπικά ιδρύματα και έργα υποδομής για τα επόμενα 150 περίπου χρόνια. Ο Mayer Amschel, πριν πεθάνει το 1812, απαγόρευσε στις θηλυκούς απογόνους του να αποκτήσουν κληρονομιά, κάτι που τις ανάγκασε να παντρευτούν με τα ξαδέλφια τους ώστε να παραμείνουν στα ίδια κοινωνικά στρώματα.
 
Εν τω μεταξύ, στο Λονδίνο, η N M Rothschild & Sons Ltd., χρηματοδότησε σχεδόν μόνη της τον Βρετανικό στρατό στους Ναπολεόντιους πολέμους. Επίσης, ο πλούτος της οικογένειας βοήθησε στη χρηματοδότηση της κατασκευής της διώρυγας του Σουέζ, διαφόρων σιδηροδρόμων στην Ευρώπη και εξασφάλισε το μονοπώλιο του υδραργύρου, ένα πολύτιμο προϊόν, καθώς ο υδράργυρος χρησιμοποιήθηκε για τον καθαρισμό του χρυσού και του αργύρου. Και παρόλο που οι Παγκόσμιοι Πόλεμοι τους κόστισαν αρκετά χρήματα, η οικογένεια συνέχισε να ευδοκιμεί χάρη στο σύνθημά της, "Concordia, Integritas, Industria", δηλαδή, "Αρμονία, Ακεραιότητα, Βιομηχανία".
 
Το οικόσημο των Ρότσιλντ - πηγή
 
Ωστόσο, η επιτυχία της οικογένειας είχε οδηγήσει -από τις αρχές ακόμα- τους ζηλότυπους παρατηρητές να δημιουργήσουν θεωρίες συνωμοσίας για σκοτεινά μυστικά που κρύβονται πίσω από τον πλούτο της, κατηγορώντας τους συχνά ότι χρησιμοποιούν τον πλούτο τους για να κατευθύνουν την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Μεγάλο μέρος αυτών έχει τις ρίζες του στον αντισημιτισμό. Ωστόσο, ορισμένες επικρίσεις για τους Ρότσιλντ είναι έγκυρες. Αν και μέχρι και σήμερα κερδίζουν χρήματα από διάφορες επενδύσεις σε χρηματοοικονομικά, ακίνητα, μεταλλεία και βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο, έχουν (και, σύμφωνα με ορισμένες θεωρίες συνωμοσίας, ακόμα και σήμερα) αισχροκερδήσει με πολέμους.

Οπότε, έχοντας το δικό τους οικόσημο, τεράστιο πλούτο και παγκόσμια επιρροή, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, γιατί ένας χορός μεταμφιέσεων των Ρότσιλντ, στην απομονωμένη γαλλική εξοχή, έγειρε κάποια ερωτήματα. Με διακοσμητικά μωρά-κούκλες, μάσκες που έμοιαζαν με τον Παντεπόπτη Οφθαλμό και μόνο μερικές φωτογραφίες που σώζονται από τον περίφημο χορό, εκείνη η νύχτα τον Δεκέμβριο του 1972 εξακολουθεί να προκαλεί την περιέργεια. Και οι οικοδεσπότες του χορού ήταν συνηθισμένοι να είναι αιτία αντιπαράθεσης.

Ο σουρεαλιστικός χορός του 1972
 
Το Château de Ferrières διαθέτει 80 δωμάτια φιλοξενίας, 29,8 τετ. χλμ δάσους και μια βιβλιοθήκη 80.000 τόμων

Ο γάμος του βαρόνου Guy Édouard Alphonse Paul de Rothschild με την βαρόνη Baroness Marie-Hélène Naila Stephanie Josina de Rothschild το 1957 καλύφτηκε ευρέως από τον Τύπο. Ο Guy και η Marie-Hélène ήταν τρίτα ξαδέρφια και ο γάμος ήταν ο πρώτος μεταξύ ενός υψηλόβαθμου Ρότσιλντ και μιας μη Εβραίας. Ως αποτέλεσμα, ο Guy αναγκάστηκε να παραιτηθεί από πρόεδρος της εβραϊκής κοινότητας στη Γαλλία.

Το ζευγάρι ήταν φιλελεύθερο, τόσο στην κοινωνική, όσο και στην πολιτική του ζωή. Αυτό αποδεικνύεται και από τον χορό του 1972, που πραγματοποιήθηκε στον μεγαλύτερο και πιο πολυτελή πύργο του 19ου αιώνα σε όλη τη Γαλλία, το Château de Ferrières, που χτίστηκε για τον βαρόνο James de Rothschild το 1850.
 
"Φτιάξε μου το Mentmore, αλλά διπλάσιο σε μέγεθος", είπε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο βαρόνος στον αρχιτέκτονα Joseph Paxton. Ο βαρόνος αναφέρθηκε στους πύργους Mentmore στο Buckinghamshire, που αποτέλεσαν έμπνευση του Château de Ferrières, που αργότερα χρησιμοποιήθηκε για την σκηνή του χορού στην ταινία του Κιούμπρικ "Μάτια ερμητικά κλειστά".

Το 1959, λίγο μετά τον γάμου τους, η Marie-Hélène ανακαίνισε τον πύργο, τον οποίο έκανε κομβικό σημείο συνάντησης της υψηλής κοινωνίας. Καλλιτέχνες, σχεδιαστές, βασιλείς και μορφές όπως οι Ιβ Σεν Λοράν, Μπριζίτ Μπαρντό και Γκρέις Κέλι, συναντιόντουσαν συχνά εκεί.

Όμως, στις 12 Δεκεμβρίου του 1972, το "Surrealist Ball" ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.
 
Εμπνευσμένη από τον πίνακα The False Mirror (Ψεύτικος καθρέφτης) του Ρενέ Μαγκρίτ το 1929, το φόντο των σύννεφων είναι ίσως λιγότερο ενδιαφέρον από τα ανάποδα γράμμα της πρόσκλησης. Μερικοί πιστεύουν ότι πρόκειται για αντιμετάθεσης, την υποτιθέμενη απόκρυφη πρακτική της ανατροπής των χριστιανικών κανόνων για πιο βλάσφημα πιστεύω.

Η πρόσκληση -"μαύρη γραβάτα, μακριά φορέματα και σουρεαλιστικά κεφάλια"- ήταν κωδικοποιημένη και είχε γραφτεί ανάποδα και για να την διαβάσει κανείς έπρεπε να χρησιμοποιήσει καθρέφτη. Καθώς ο ήλιος άρχισε να δύει και άρχισαν να καταφτάνουν οι καλεσμένοι, οι προβολείς έκαναν τον πύργο να φαίνεται σαν να είχε πιάσει φωτιά. Οι υπηρέτες ήταν ντυμένοι σαν γάτες και παρατεταγμένοι κατά μήκος της κύριας σκάλας.
 
Το αρχοντικό έμοιαζε σαν να είχε πάρει φωτιά. Το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με μια σειρά προσεκτικά τοποθετημένων προβολέων.

Οι καλεσμένοι μπήκαν σε έναν λαβύρινθο από ιστούς αράχνης, με τις "γάτες" να τους οδηγούν στα τραπέζια τους.
 
Τα πιάτα του δείπνου ήταν καλυμμένα με γούνα, ενώ τα πιρούνια κάθε επισκέπτη συνοδεύονταν από ένα νεκρό ψάρι.

Κούκλες που είχαν αποσυναρμολογηθεί στα τραπέζια του δείπνου.

Το γυναικείο σώμα που ήταν ξαπλωμένο σε ένα κρεβάτι από τριαντάφυλλα.
 
Τα πιάτα του δείπνου ήταν καλυμμένα με γούνα, ενώ στα τραπέζια υπήρχαν μωρά-πλαστικές κούκλες και χελώνες. Το μενού περιελάμβανε "sir-loin", μια εξαιρετικά "διαυγή" σούπα, όπως περιγράφηκε, και κατσικίσιο τυρί ψημένο σε "θλίψη μετά από συνουσία". Το επιδόρπιο ήταν μια γυμνή γυναίκα φτιαγμένη εξ ολοκλήρου από ζάχαρη και ήταν τοποθετημένο σε κρεβάτια από τριαντάφυλλα.
 
Η Γαλλίδα ηθοποιός Μπριζίτ Μπαρντό (αριστερά) και ο Αργεντινός ζωγράφος Leonor Fini (δεξιά) σε φωτογραφία πριν φτάσουν στον χορό. 
 
Η Όντρεϊ Χέπμπορν με ένα απλό κλουβί πουλιού στο κεφάλι της.
 
Το έργο του Μαγκρίτ "Γιος του Ανθρώπου" ήταν μόλις οκτώ χρονών το 1972. Ωστόσο, μια από τις καλεσμένες ήταν ντυμένη σαν τον πίνακα. 

Ο διάσημος ζωγράφος Σαλβαντόρ Νταλί δεν φόρεσε κάποιο κοστούμι εκείνο το βράδυ.
 
Όμως, και τα κοστούμια των παρευρισκομένων ήταν εξίσου περίεργα. Αν και πολλά από αυτά είχε σχεδιάσει ο Σαλβαντόρ Νταλί -ο ίδιος δεν φορούσε κάποιο κουστούμι-, η βαρόνη Marie-Hélène φορούσε ένα γιγαντιαίο κεφάλι ελαφιού διακοσμημένο με πραγματικά διαμάντια, η ηθοποιός Όντρεϊ Χέπμπορν ένα κλουβί, η αρωματοποιός Hélène Rochas ένα γραμμόφωνο, μια άλλη καλεσμένη είχε το πρόσωπό της καλυμμένο με ένα μήλο (από τον πίνακα του Ρενέ Μαγκρίτ, "ο Γιος του Ανθρώπου"), ενώ μια άλλη φορούσε μια μάσκα με την Μόνα Λίζα (φωτογραφία στην αρχή του θέματος).

Ουσιαστικά, ό, τι συνέβη μέσα στον πύργο ή στο δάσος παραμένει μυστήριο. Ο Surrealist Rothschild Ball μπορεί να ήταν απλώς μια εκκεντρική βραδιά για να χαλαρώσει η υψηλή κοινωνία. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές θεωρίες συνωμοσίας που λένε ότι ήταν κάτι περισσότερο απ' ό, τι φαίνεται.

Οι θεωρίες συνωμοσίας που περιβάλλον τον χορό
 
Το μοντέλο και ηθοποιός Μαρίζα Μπερενσόν (κέντρο) αργότερα συμμετείχε στην ταινία "Μάτια ερμητικά κλειστά" του Κιούμπρικ.

Αν και υπάρχουν λίγα στοιχεία που να υποστηρίζουν οτιδήποτε από τους πιο περίεργους ισχυρισμούς που περιβάλλουν τον χορό, οι θεωρητικοί της συνωμοσίας ισχυρίζονται ότι ήταν γεμάτος σατανικά μηνύματα. Οι ίδιοι σημειώνουν πολλά φερόμενα αποκρυφιστικά σύμβολα, διάσπαρτα σε όλη την εκδήλωση, ξεκινώντας από τις προσκλήσεις. Σύμφωνα με αρχαίες πεποιθήσεις για τη λατρεία του διαβόλου, η "αντιστροφή", η αντιμετάθεση γραμμάτων ή ιερών χριστιανικών συμβόλων, δείχνει την παρουσία δαιμονικών τελετών. Η "ανεστραμμένη" πρόσκληση αναφέρεται συχνά ως την κύρια απόδειξη της κακής φύσης του χορού, αλλά δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να υποδηλώνει ότι πραγματοποιήθηκε οποιοδήποτε είδος τελετουργίας.

Μερικοί ισχυρίζονται ότι ο χορός ήταν γεμάτος από εικόνες Ελευθεροτεκτόνων και Ιλλουμινάτι, όπως τα ασπρόμαυρα καρό δάπεδα του πύργου. Είναι αλήθεια ότι το καρό δάπεδο είναι σύμβολο των Ελευθεροτεκτόνων, αλλά το Τάγμα εντοπίζει αυτό το σύμβολο στην αρχαία Αίγυπτο όπου αντιπροσώπευε την "καλή και κακή" δυαδικότητα της ζωής.

Όσο για το λαβύρινθο που υπήρχε στην είσοδο, πιστεύεται ότι συμβολίζει την αναζήτηση της ζωής για την ολότητα και την επιστροφή στη θεϊκή μας πηγή.
 
Ο βαρόνος Alexis de Redé (αριστερά) ως άντρας με πολλά πρόσωπα μαζί με ένα μέλος της οικογένειας τραπεζιτών Espírito Santo.

Άλλοι επισημαίνουν τις πλαστικές κούκλες στα τραπέζια, που τις θεωρούν ανθρώπινη θυσία, αλλά δεν υπάρχουν στοιχεία που να στηρίζουν αυτούς τους ισχυρισμούς.
 
Ωστόσο, δεν είναι τυχαίο ότι η ηθοποιός Μαρίζα Μπερενσόν που βρέθηκε στο δείπνο, αργότερα έπαιξε στην ταινία του Κιούμπρικ "Μπάρι Λίντον". Ούτε ότι ο Κιούμπρικ γύρισε τον δικό του χορό στο Μάτια Ερμητικά Κλειστά -η οποία περιέχει στιγμές από τον χορό του 1972- στους πύργους Mentmore στο Buckinghamshire.
 
Ένα ανώνυμο ζευγάρι.

Πολλοί συνωμοσιολόγοι υποδηλώνουν ότι αυτός ο χορός ήταν ο τρόπος των Ρότσιλντ να στείλουν ένα "μυστικό μήνυμα" με το οποίο δήλωναν ότι σκοπεύουν να "κυβερνήσουν τον κόσμο".




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου