Οι πιστοί της χριστιανικής θρησκείας δεν έχουν απορίες σχετικά με αυτά που αναφέρονται στην Αγία Γραφή και, φυσικά, στα Ευαγγέλια. Αρκετοί, όμως, σαν άλλοι άπιστοι Θωμάδες, σχηματίζουν διάφορα ερωτηματικά ενώ δεν είναι και λίγοι εκείνοι που αμφισβητούν πολλά από όσα αναφέρονται σε αυτά τα κείμενα.
Κάπως έτσι, δημιουργείται η ανάγκη κάποιων εξηγήσεων τις οποίες αναλαμβάνουν να δώσουν διάφοροι ερμηνευτές είτε αυτοί είναι κάποιοι Πατέρες της Εκκλησίας, κάποιοι ιερείς με ή χωρίς αξίωμα ή και απλοί άνθρωποι που είναι αφιερωμένοι στον Θεό.
Έτσι, λοιπόν, τείθεται ένα ερώτημα, ανάμεσα σε πολλά άλλα: “Γιατί έφαγε ο αναστημένος Ιησούς ψητό ψάρι και μέλι;” Σε τι του χρειαζόταν εφόσον υποτίθεται ότι δεν είχε σάρκα και οστά, ούτε σπλάχνα για να χωνέψει, αφού ήταν πνεύμα χωρίς υλική μορφή;
Πρέπει να υπάρχει μία πειστική απάντηση.
Στο Ευαγγέλιον της Εορτής της Αναλήψεως ακούμε ότι ζήτησε και έφαγε ο Χριστός «ιχθύος οπτού μέρος και από μελισσίου κηρίου», δηλ. ένα κομμάτι από ψητό ψάρι και από κηρύθρα με μέλι (Λουκ. 24:42), όπως διαβάζουμε στο pronews.gr.
Γιατί αναφέρεται η λεπτομέρεια αυτή; Κατά την εκκλησιαστική παράδοση, η λεπτομέρεια αυτή είχε πολύ σπουδαία αλληγορική σημασία. Όσον αφορά στο ψάρι, γνωρίζουμε ότι αν και ζει μέσα στην αλμυρή θάλασσα, το σώμα του δεν είναι αλμυρό, αλλά γλυκό. Κατά παρόμοιο τρόπο και ο Χριστός, που έζησε μέσα στην ‘αλμυρή θάλασσα της αμαρτίας’ του κόσμου τούτου, «αμαρτίαν ουκ εποίησε, ουδέ ευρέθη δόλος εν τω στόματι αυτού», δηλ. δεν έκανε καμιά αμαρτία, ούτε ξεστόμισε τίποτε το δόλιο (Ησ. 53:9).
Επίσης, ο Χριστός παρέμεινε πιο άφωνος και από το ψάρι όταν υπέστη το σωτήριο πάθος του και δέχτηκε τα ανήκουστα εκείνα βασανιστήρια και ακατανόμαστους υβρισμούς. Όσον αφορά στο μέλι και στο κερί, γνωρίζουμε ότι το μέλι είναι γλυκό και το κερί φωτιστικό, γι’ αυτό και θεωρούνται σαν σύμβολα της πνευματικής ηδονής και του φωτισμού που μεταδίδει στους πιστούς ο Χριστός μετά την Ανάστασή του.
Επίσης, συμβολίζουν, το μεν πρώτο την θεραπεία της μεγάλης πίκρας της αμαρτίας την οποίαν συμβολίζει η χολή που του δόθηκε στο πάθος του, το δε δεύτερο, την διάλυση του πηκτού σκοταδιού της αμαρτίας την οποία συμβολίζει το σκοτάδι που έγινε κατά την σταύρωσή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου