Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Μαΐου 17, 2024

Bass Reeves, ο αληθινός, μαύρος Μοναχικός Καβαλάρης που η ιστορία ξέχασε

 

Κυνήγησε χιλιάδες εγκληματίες και άφηνε ένα ασημένιο δολάριο σαν "υπογραφή". Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ήταν μια από τις πιο εντυπωσιακές προσωπικότητες της Άγριας Δύσης, ο Bass Reeves έχει ξεχαστεί.



"Είναι ένας μαύρος στη θρυλική ιστορία της Δύσης της Αμερικής που έχει αγνοηθεί παντελώς". - Μόργκαν Φρίμαν


Σε αντίθεση με ό, τι μας έχουν κάνει να πιστέψουμε τα κλασικά γουέστερν, ένας στους τέσσερις καουμπόηδες ήταν στην πραγματικότητα Αφροαμερικανός. Κάτι τέτοιο είναι αδύνατο να πιστέψουμε όταν η μόνη εικόνα που έχουμε στο μυαλό μας είναι ο Τζον Γουέιν ή ο Μοναχικός Καβαλάρης (The Lone Ranger).

Όμως, στην πραγματικότητα, η αληθινή έμπνευση πίσω από το Μοναχικό Καβαλάρη (και πιθανώς πίσω από τον Django στο Django Unchained του Ταραντίνο) ήταν ο πραγματικός βοηθός αστυνόμου Bass Reeves, ένας Αφροαμερικανός που το έσκασε κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου, έγινε φίλος με τους Ινδιάνους Seminole και Creek και τελικά έγινε ένας από τους καλύτερους επιβολείς του νόμου στην Άγρια Δύση.

Από σκλάβος σε στρατιώτης της Συνομοσπονδίας
Ο Bass Reeves γεννήθηκε σκλάβος το 1838 στην κομητεία Crawford του Αρκάνσας. Ο Reeves υπηρέτησε τον πολιτειακό νομοθέτη του Αρκάνσας, William S. Reeves, αρχικά ως σερβιτόρος και έπειτα στα χωράφια. Όταν ο William S. Reeves πέθανε, ο γιος του George, έκανε τον Bass προσωπικό ακόλουθο και υπηρέτη του. Τότε, όταν ξέσπασε ο αμερικανικός εμφύλιος, ο Reeves πήγε στον πόλεμο με τον κύριό του και πολέμησε με τη Συνομοσπονδία (τους "Νότιους").

Ο Bass το σκάει από τον πόλεμο
Κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου, ο Reeves πραγματοποίησε τη μεγάλη απόδρασή του. Κάποιοι λένε ότι έφυγε λόγω μιας διαφωνίας σε μια παρτίδα χαρτιά, όπου ο Reeves χτύπησε τον κύριό του και έφυγε για να αποφύγει την τιμωρία. Άλλοι λένε ότι είχε ακούσει ότι οι δούλοι θα απελευθερώνονταν και απλώς έφυγε αναζητώντας την ελευθερία του.

Ότι και αν συνέβη, ο Reeves κατέφυγε στους Ινδιάνους Creek και Seminole, εκεί που σήμερα είναι η Οκλαχόμα. Έμαθε τις γλώσσες και τα έθιμά τους και εξάσκησε τις ικανότητές του ως αμφίχειρας πιστολάς.

Όταν το 1865 οι δούλοι απελευθερώθηκαν, ο Reeves δεν ήταν πλέον φυγάς. Τότε έφυγε από τους Ινδιάνους για να εκμεταλλευτεί τη γη του κοντά στο Αρκάνσας. Ένα χρόνο αργότερα παντρεύτηκε τη Nellie Jennie από το Τέξας, με την οποία μεγάλωσε πέντε κορίτσια και πέντε αγόρια. Ενώ ήταν ένας επιτυχημένος αγρότης, κτηνοτρόφος και πατέρας, ο Reeves εργαζόταν περιστασιακά ως ανιχνευτής και χρησιμοποίησε τις ικανότητές του ώστε να βοηθάει τις αρχές να εντοπίζουν εγκληματίες.

Όμως, το πραγματικό δεύτερο κεφάλαιο της ζωής του δεν είχε αρχίσει ακόμα.

Από σκλάβος σε βοηθός αστυνόμου

Ο δικαστής Isaac C. Parker - πηγή

Το 1875, ο Isaac C. Parker διορίστηκε ομοσπονδιακός δικαστής της Ινδιάνικης Περιοχής. Κατά τη διάρκεια του χάους του εμφυλίου, η Ινδιάνικη Περιοχή -όπου οι ομοσπονδιακές και κρατικές κυβερνήσεις δεν είχαν ουσιαστικά καμία δικαιοδοσία- έγινε κρησφύγετο των απατεώνων.

Ο Parker προσέλαβε τον βοηθό αστυνόμου James F. Fagan ώστε να ηγηθεί 200 βοηθών στο κυνήγι αυτών των παράνομων. Οι ιστορίες της οικειότητας του Reeves με την εν λόγω γη και του παρελθόντος του ως φυγάς μαθεύτηκαν από τον Fagan και τον προσέλαβε ως βοηθό αστυνόμου. Ο Reeves, με τους άλλους βοηθούς, διατάχθηκε να φέρει τους παράνομους στον Parker -ζωντανούς ή νεκρούς.

Ο αήττητος αστυνόμος

Η αφίσα της ταινίας του 2013, ο Μονχαικός Καβαλάρης - πηγή

Ο Reeves πήρε τη δουλειά του σαν αστυνόμος πολύ σοβαρά. Με ύψος 1,88, ο αδύνατος Reeves ίππευε ένα μεγάλο, λευκό επιβήτορα καθώς περιπολούσε τα 194.249,09 τετ. χλμ της Ινδιάνικης Περιοχής. Ο τραχύς και σκληρός άνθρωπος του νόμου, με το εκφοβιστικό μαύρο καπέλο του, τα δυο πιστόλια των 45 χιλιοστών στην ζώνη του, τα γυαλιστερά κοστούμια και τα γυαλισμένα παπούτσια, έφερε περισσότερους από 3.000 εγκληματίες στη δικαιοσύνη.

Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, ο Reeves συμμετείχε σε πολλά πιστολίδια. Παρά το γεγονός ότι πυροβολήθηκε πολλές φορές, κατόρθωσε να αποφύγει κάθε σφαίρα, κερδίζοντας το παρατσούκλι "The Indomitable Marshal" (Αήττητος Αστυνόμος).

Το να αποφεύγει τις σφαίρες δεν ήταν η μόνη του ικανότητα. Ο Reeves χρησιμοποίησε το γεγονός ότι δεν είχε μάθει ποτέ να διαβάζει και να γράφει προς όφελός του, με έναν εφευρετικό και αποτελεσματικό τρόπο. Πριν ξεκινήσει το κυνήγι κάποιου παράνομου, έβαζε κάποιον να του διαβάσει τα εντάλματα, ώστε να μπορεί να απομνημονεύσει ποιο ήταν ποιο. Συχνά, αποσπούσε την προσοχή των παρανόμων με αυτό το τέχνασμα, ζητώντας τους να του διαβάσουν ένα κομμάτι του εντάλματος ή κάποια άλλη επιστολή. Εκείνες τις ελάχιστες στιγμές της σύγχυσης τους, ο Reeves τραβούσε το όπλο του.

Όπως αναφέρουν όλοι, ο Reeves ήταν επίσης ειδήμονας στη μεταμφίεση. Εμφανίστηκε σε εγκληματίες ως καουμπόι, αγρότης, ή ακόμα και ως παράνομος. Και όταν δεν ήταν μεταμφιεσμένος, αναγνωριζόταν εύκολα από τα ασημένια δολάρια που άφηνε ως "υπογραφή" του.

Ένας ακέραιος άνθρωπος

Ο Bass Reeves το 1907 - πηγή

Παρόλα αυτά, ο Reeves αντιμετώπιζε τη θέση του με μεγάλο σεβασμό. Ακόμη και μπροστά σε ηθικά αντιφατικές συνθήκες, ο Reeves κρατούσε το νόμο πάνω απ' όλα.

Το 1902, ο Benny, ο γιος του Bass, κατηγορήθηκε για τη δολοφονία της συζύγου του. Ο Reeves, αν και απρόθυμος να αναλάβει τη δύσκολη δουλειά, τη ανέλαβε όταν δεν τολμούσαν οι υπόλοιποι βοηθοί. Αν και αναστατωμένος από τη σκέψη και μόνο, ο Reeves συνέλαβε τον γιο του, ο οποίος φυλακίστηκε για 22 χρόνια.

Τελικά, το 1907, η επιβολή του νόμου ανατέθηκε στα χέρια κρατικών υπηρεσιών και ο Reeves, σχεδόν 70 χρονών πλέον, προσχώρησε στο αστυνομικό τμήμα του Muskogee της Οκλαχόμα ως περίπολο. Ωστόσο, λίγο αργότερα, στις 12 Ιανουαρίου του 1910, ο Bass Reeves πέθανε λόγω μιας νεφρικής νόσου.

Ο Μοναχικός καβαλάρης χάθηκε στην ιστορία

Ο Μοναχικός Καβαλάρης (The Lone Ranger) και ο Tonto από την τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του 1950, "The Lone Ranger" - πηγή

Αν και τα επιτεύγματα του Reeves ως άνθρωπος του νόμου επισκιάζουν σε μεγάλο βαθμό εκείνα πολλών από τους πιο διάσημους λευκούς σύγχρονούς του, ο θρύλος του χάθηκε, ως επί το πλείστον, στην ιστορία.

Τον Μοναχικό Καβαλάρη, τον εμβληματικό χαρακτήρα συνώνυμο του μύθου της αμερικανικής δύσης, υποδύθηκε ένας λευκός, παρόλο που ο χαρακτήρας και η ιστορία του ήταν παρόμοια με εκείνη του Reeves.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου