Μια εικονογράφηση περιοδικού στις αρχές του 20ου αιώνα της πρώτης "χειραφετημένης μονομαχίας" - πηγή
Δύο γυναίκες με σπαθιά, ενώ δεν φορούν τίποτα από τη μέση και πάνω και με αποφασιστικό βλέμμα και οι δυο, ακούγεται σαν σκηνή από ταινία. Όμως δεν είναι μια απλή ιστορία. Υπάρχουν ιστορίες ότι κάτι τέτοιο συνέβη στα τέλη του 19ου αιώνα. Οι δε συμμετέχουσες δεν ήταν συνηθισμένες μονομάχοι.
Ήταν δύο Ευρωπαίες αριστοκράτισσες, η πριγκίπισσα Πολίν βον Μέτερνιχ της Αυστρίας και η Ρωσίδα κοντέσα Anastasia Kielmannsegg.
Όμως, τι ακριβώς οδήγησε αυτές τις δύο κυρίες να μονομαχήσουν στην Βαντούζ, την πρωτεύουσα του Λιχτενστάιν; Μια πόλη που, σύμφωνα με μια έκθεση στην εφημερίδα Pall Mall Gazette το 1892, "ο πρίγκιπας Άλοϋς του Λίχτενσταϊν πρόσφερε κάποτε στον Πάπα ως καταφύγιο σε περίπτωση που υποχρεωνόταν να εγκαταλείψει το Βατικανό".
Και οι δύο μονομάχοι συμμετείχαν ενεργά στην επερχόμενη Μουσική και Θεατρική Έκθεση της Βιέννης. Η πριγκίπισσα ήταν Επίτιμη Πρόεδρος και η κοντέσα παντρεμένη με τον "το Statthalter (κυβερνήτη) της Κάτω Αυστρίας και Πρόεδρος της Επιτροπής Κυριών της Έκθεσης". Σε τέτοιες περιπτώσεις, ήταν σύνηθες τα νεύρα να είναι τεντωμένα. Όμως στην προκειμένη περίπτωση, είχαν φτάσει στα άκρα.
Η πριγκίπισσα Πολίν βον Μέτερνιχ της Αυστρίας - πηγή
Αιτία της διαμάχης ήταν μια πραγματικά απροσδόκητη πηγή. Ρίχνοντας φως στις εξελίξεις, η Gazette γράφει ότι "μια φοβερή διαμάχη" ακολούθησε "για κάποιες ρυθμίσεις στην έκθεση. Η υπόθεση θεωρήθηκε τόσο σοβαρή που μπορούσε να διευθετηθεί μόνο με αίμα".
Ποια μπορεί να ήταν πηγή του κακού; Ο ανθοστολισμός. Τα λουλούδια θα ήταν υψηλό σημείο της συνολικής αισθητικής της Έκθεσης -οι εν λόγω κυρίες, ήθελαν διαφορετικά πράγματα.
Η μονομαχία των δύο κυριών δεν ήταν κάτι το συνηθισμένο, αλλά το υπερηφανεύτηκαν και οι δύο.
Στα τέλη του 19ου αιώνα στην Ευρώπη υπήρξε ένα κίνημα που ενθάρρυνε τις "νέες γυναίκες" να υπερασπίζονται τον εαυτό τους. Σύμφωνα με την Gisèle d’Estoc, αν μια γυναίκα απασχολούσε έναν άνδρα γι' αυτό το θέμα διέπραττε "πράξη κατωτερότητας". Υπάρχουν φήμες ότι η Gisèle d'Estoc μονομάχησε με μια ηθοποιό, καθώς και ότι η δημοσιογράφος Séverine "έβαλε έναν συνάδελφό της να μονομαχήσει για να την υπερασπιστεί για ένα άρθρο που είχε γράψει".
Η μονομαχία των δύο κυριών έμεινε στην ιστορία ως η πρώτη "χειραφετημένη μονομαχία".
Η κοντέσα Anastasia Kielmannsegg - πηγή
Γιατί όμως έπρεπε να είναι γυμνόστηθες; Αυτό συνέβη μετά από πρόταση της βαρόνης Lubinska, η οποία είχε ιατρικές γνώσεις.
Η βαρόνη σημείωσε ότι αν κάποιο κομμάτι βρώμικου ρούχου πιεζόταν σε κάποια πληγή, ήταν πιθανό η πληγή να μολυνθεί. Ήταν πολύ πιο ασφαλές, σκέφτηκε, αν τα ξίφη ακουμπούσαν μόνο γυμνό δέρμα. Έτσι, έδωσε εντολή στις μονομάχους να είναι γυμνές μέχρι τη μέση και διέταξε τους άνδρες υπηρέτες να παρακολουθήσουν από μακριά τη μονομαχία.
Όσο για το αποτέλεσμα της μονομαχίας, η πριγκίπισσα Πολίν θριάμβευσε στον τρίτο γύρο, όταν τραυματίστηκε ελαφρώς στη μύτη αλλά είχε ματώσει το χέρι της κοντέσας. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που αναφέρουν ότι ήταν η Πολίν που έκοψε την Anastasia στη μύτη ενώ ήταν εκείνη που κόπηκε στο χέρι.
Για την ιστορία δεν υπάρχουν πρωτεύουσες πηγές, μόνο λογαριασμοί από ξένες εφημερίδες. Επιπλέον, η πριγκίπισσα αρνήθηκε την ιστορία σε μια γαλλική εφημερίδα αμέσως μόλις έκαναν την εμφάνισή τους οι πρώτες ιστορίες για τη μονομαχία.
Όπως και να έχει, η πριγκίπισσα και η κοντέσα ολοκλήρωσαν τη μονομαχία σχετικά αλώβητες. Η πρώτη έζησε μέχρι τα 85, ενώ η αντίπαλός της ήταν λιγότερο τυχερή. Η κοντέσα Anastasia ήταν κυρία των τιμών την εποχή των όσων συνέβησαν στον Τσάρο Νικόλαο Β' και την οικογένειά του κατά τη διάρκεια της ρωσικής επανάστασης. Το 1918 εκτελέστηκε από τους Μπολσεβίκους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου