Ήταν αφιερωμένο στους πολέμους που αντιμετώπισε σχεδόν η ίδια γενιά που ήταν
Ήδη από τις αρχές του 1910 τα κουτιά τσιγάρων ανταγωνίζονταν μεταξύ τους στη λεγόμενη τότε "καπνοπωλική καλλιτεχνία" που κάποιοι αποκαλούσαν και ως "κυτιολογία".
Οι φιλοτεχνήσεις των πακέτων τσιγάρων αναθέτονταν σε αναγνωρισμένους καλλιτέχνες οι οποίοι ανήκαν συνήθως σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες.
1. Φιλοπάτριδες. Εκείνοι που μεταχειρίζονταν σήματα και εικόνες εθνικών γεγονότων
2. Συμβολιστές. Εκείνοι που εκμεταλλεύονταν το όνομα του παραγωγού και το ταύτιζαν με την εικόνα. Για παράδειγμα στον παραγωγό Βάρκα είχαν θέσει μια βάρκα και στον παραγωγό Βέλλο ένα βέλος.
3. Αρχαιόφιλους. Εκείνοι που τοποθετούσαν απεικονίσεις αρχαίων ελληνικών ερειπίων
4. Τοπικιστές. Προέβαλαν την ποιότητα του καπνού μέσω του τόπου παραγωγής (Αγρίνιο, Κομοτηνή κ.ο.κ.).
5. Ξενομανείς. Ανέγραφαν στα πακέτα μόνο αγγλικά ή γαλλικά ονόματα (Ideal, Minerva, Zenith, κ.ο.κ.)
Όσο για τα τσιγάρα τραυματιών στην ταινία σφράγισης σημειώνονταν οι μεγαλύτερες μάχες όπως Κιλκίς, Κρέσνα, Μπιζάνι, Σκρα, Σαραντάπορο, κ.ο.κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου