Αν και ο αδόκητος θάνατός της οφειλόταν σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, υπάρχουν πολλές
ενδιαφέρουσες πτυχές της υπόθεσης που δίνουν τροφή στους συνωμοσιολόγους.Από τις θεωρίες συνωμοσίας των τελευταίων δεκαετιών, αυτές που περιβάλλουν τον θάνατο της δημοφιλούς βρετανής πριγκίπισσας Νταϊάνα γνωρίζουν άνθηση ως τις μέρες μας. Αν και ο αδόκητος θάνατός της οφειλόταν σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες πτυχές της όλης υπόθεσης που δεν μπορούν να παραβλεφθούν και δίνουν τροφή στους συνωμοσιολόγους. Παρουσιάζουμε δέκα από αυτές.
10. Αλλαγή αυτοκινήτων την τελευταία στιγμή
Αν και είχαν χρησιμοποιήσει ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο μάρκας Μερσεντές καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας πριν από το μοιραίο δυστύχημα στο Παρίσι, στάλθηκε ένα άλλο Μερσεντές για να παραλάβει τη Νταϊάνα και τον εραστή της Ντόντι Αλ Φαγιέντ από το ξενοδοχείο Ritz λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 31ης Αυγούστου 1997. Δεν άλλαξε μόνο το αυτοκίνητο την τελευταία στιγμή, αλλά επίσης δεν υπήρχε αυτοκίνητο ασφαλείας, όπως υπήρχε καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Υπάρχει επίσης διαμάχη για το ποιος φορούσε ζώνη ασφαλείας και ποιος όχι σε εκείνη την τελευταία διαδρομή. Όλοι όσοι γνώριζαν τη Νταϊάνα ήταν δύσκολο να πιστέψουν ότι δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας. Την ίδια στιγμή, ο σωματοφύλακάς της Τρέβορ Ρις-Τζόουνς βρέθηκε να φορά ζώνη ασφαλείας - γεγονός ασυνήθιστο σε τέτοιες περιπτώσεις. Η συνήθης πρακτική είναι να μην φορούν ζώνες ασφαλείας οι σωματοφύλακες για να μην περιορίζονται οι κινήσεις τους σε έκτακτες καταστάσεις.
9. Μη ύπαρξη βιντεοληπτικού υλικού
Αντί να ακολουθήσει την πιο γρήγορη διαδρομή προς το διαμέρισμα του Ντόντι στο κέντρο του Παρισιού, ο οδηγός της Μερσεντές, Ανρί Πολ, επέλεξε μία διαφορετική και μεγαλύτερης διάρκειας διαδρομή κατά μήκος του Σηκουάνα και μέσω της σήραγγας Πον ντ’ Αλμά, όπου συνέβη το τραγικό δυστύχημα.
Ο λόγος γι’ αυτό λέγεται ότι ήταν η αποφυγή των παπαράτσι, που καταδίωκαν κυριολεκτικά το ζευγάρι καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Αυτό θα φαινόταν λογικό, αλλά πολλοί θεώρησαν ύποπτο το γεγονός ότι και οι 17 κάμερες ασφαλείας (CCTV) κατά μήκος της διαδρομής είτε ήταν απενεργοποιημένες είτε δεν λειτουργούσαν καθόλου. Κατά συνέπεια, δεν υπήρξε εικόνα για το μοιραίο ταξίδι της Νταϊάνας και του εραστή της ή μεμονωμένα πλάνα που θα έριχναν φως στο τι συνέβη εκείνο το βράδυ.
8. Ο μυστηριώδης Ανρί Πολ
Ο οδηγός της Μερσεντές, Ανρί Πολ, που έχασε και αυτός τη ζωή του στο αυτοκινητιστικό δυστύχημα, κατηγορήθηκε ότι οδηγούσε μεθυσμένος. Βρετανοί ιατροδικαστές που ερεύνησαν εκ των υστέρων την υπόθεση εξέφρασαν αμφιβολίες για το αν ο Πολ ήταν μεθυσμένος, ενώ επισήμαναν τουλάχιστον 50 βασικά λάθη στη νεκροψία.
Αποκαλύφθηκε ότι Ανρί Πολ εργαζόταν τόσο για τη γαλλική όσο και για τη βρετανική υπηρεσία πληροφοριών, με αποτέλεσμα το μυστήριο που τον περιέβαλε να γίνει μεγαλύτερο. Βρέθηκαν επίσης μεγάλα ποσά στον τραπεζικό του λογαριασμό τους μήνες που προηγήθηκαν του αυτοκινητιστικού δυστυχήματος. Καμία από αυτές τις πληρωμές δεν διερευνήθηκε, κάτι που οδήγησε πολλούς να πιστέψουν ότι υπήρχε κάποιου είδους συγκάλυψη.
7. Απειλητικό τηλεφώνημα σχετικά με την απαγόρευση των ναρκών ξηράς
Στο αμφιλεγόμενο ντοκιμαντέρ του Κιθ Άλεν «Unlawful Killing» (2011), η Σιμόν Σίμονς, φίλη και συνεργάτης της Νταϊάνα, ανέφερε ότι ήταν παρούσα, όταν η δημοφιλής πριγκίπισσα έλαβε ένα τηλεφώνημα από ένα «υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος» σχετικά με τη συνεχιζόμενη εκστρατεία της για την απαγόρευση των ναρκών ξηράς.
Σύμφωνα με τη Σίμονς, όταν η Νταϊάνα της έδωσε το τηλέφωνο για ν’ ακούσει τη συνομιλία, αυτή άκουσε έναν κύριο να λέει: «Μην ανακατεύεσαι σε πράγματα που δεν ξέρεις, γιατί μπορεί να συμβεί κάποιο ατύχημα». Η Σίμονς είχε υποστηρίξει αυτή την εκδοχή και στην επίσημη κατάθεσή της για τον θάνατο της Νταϊάνας.
Η Νταϊάνα το θεώρησε ως γνήσια απειλή, έχοντας προηγουμένως εκφράσει φόβους ότι η βρετανική υπηρεσία πληροφοριών άκουγε τα τηλεφωνήματά της. Παρεμπιπτόντως, αποκαλύφθηκε χρόνια μετά το θάνατό της ότι η αμερικανική NSA είχε καταγράψει χιλιάδες τηλεφωνικές συνομιλίες της, τις οποίες αρνήθηκε να δημοσιοποιήσει, επικαλούμενη λόγους ασφαλείας.
6. Τα γράμματα που προέβλεψαν τον θάνατό της
Στους μήνες που προηγήθηκαν του θανάτου της, η Νταϊάνα έστειλε επιστολές σε δύο στενούς της φίλους, τον μπάτλερ της Πολ Μπάρελ και τον δικηγόρο της Λόρδο Μίτσαμ. Σε αυτές έγραφε ξεκάθαρα ότι η βασιλική οικογένεια και ο σύζυγός της Κάρολος «σχεδίαζαν τον θάνατό της» και ότι θα ήταν «ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα».
Ενώ ο Μπάρελ δημοσιοποίησε το γράμμα της, ο Λόρδος Μίτσαμ παρέδωσε την επιστολή του στον τότε αρχηγό της Σκότλαντ Γιάρντ Λόρδο Κόντον. Ο Κόντον απέκρυψε την επιστολή, όπως και ο διάδοχός του, Λόρδος Στίβενς, για αρκετά χρόνια, αν και είναι παράνομο να αποκρύπτονται στοιχεία από την ανάκριση.
5. Η Νταϊάνα παρέμεινε στο τούνελ για 81 λεπτά
Η Νταϊάνα δεν απομακρύνθηκε από τη Μερσεντές για σχεδόν 37 λεπτά μετά τη σύγκρουση, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν ελάχιστες έως καθόλου ζημιές στην πλευρά του αυτοκινήτου της. Συνολικά πέρασαν 81 λεπτά έως ότου το ασθενοφόρο βγει από τη σήραγγα και κατευθυνθεί στο πλησιέστερο νοσοκομείο.
Ο Δρ Ζαν-Μαρκ Μαρτινό που προσέφερε τις πρώτες βοήθειες στην Νταϊάνα δεν κατέθεσε στην επίσημη έρευνα για τον θάνατο της και του συντρόφου της Ντόντι. Όχι μόνο αυτή η απόφαση αντιμετωπίστηκε με καχυποψία, αλλά ο Δρ Μαρτινό δεν απάντησε σε καμία από τις κατηγορίες που του προσήψαν για βαριά αμέλεια κατά την εκτέλεση του καθήκοντός του. Ειδικοί που κατέθεσαν στο δικαστήριο δήλωσαν ότι αν η Νταϊάνα είχε απομακρυνθεί από το σημείο της σύγκρουσης γρηγορότερα, θα μπορούσε να είχε επιζήσει.
4. Η αμφισβήτηση της ταχύτητας του ασθενοφόρου
Όταν το ασθενοφόρο τελικά αναχώρησε από το σημείο της σύγκρουσης και πήρε το δρόμο για το νοσοκομείο, κινούνταν με ταχύτητα 19 χιλιομέτρων την ώρα, γεγονός που κίνησε υποψίες από ειδικούς και μη ειδικούς.
Ο λόγος για τη βραδυπορία ήταν ότι το ασθενοφόρο είχε ιατρικό εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας. Ήταν ουσιαστικά ένα κινητό νοσοκομείο που επέτρεπε στην ομάδα των επειγόντων περιστατικών να ξεκινήσει τη θεραπεία αμέσως μόλις ο ασθενής βρισκόταν μέσα στο ασθενοφόρο. Η μεγάλη ταχύτητα του ασθενοφόρου
θα έθετε σε κίνδυνο αυτό το λεπτό έργο.
3. Το διαβόητο λευκό Fiat Uno
Για κάποιους, το μυστηριώδες λευκό Fiat Uno ήταν πρωταγωνιστής του δυστυχήματος. Η παρουσία του δεν είχε επισημανθεί αρχικά, αλλά υπήρχαν σημάδια μπογιάς στην κατεστραμμένη Μερσεντές, ενώ βρέθηκαν σπασμένα κομμάτια από φλας που ταίριαζαν με ένα Fiat Uno στην είσοδο του τούνελ.
Φάνηκε ότι υπήρξε σύγκρουση μεταξύ της Μερσέντες που μετέφερε την Νταϊάνα και τον Ντόντι και του λευκού Fiat Uno, που είχε ως ως αποτέλεσμα ο Ανρί Πολ να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Κάποιοι, ωστόσο, έχουν εκφράσει υποψίες ότι το Fiat Uno βρέθηκε στο σημείο επίτηδες για να διευκολύνει τη σύγκρουση. Οι υποψίες αυξήθηκαν περισσότερο όταν το αυτοκίνητο δεν εντοπίστηκε ποτέ επίσημα, παρά την έρευνα σε εθνικό επίπεδο.
Οι συνωμοσιολόγοι επεσήμαναν τον θάνατο του πρώην πράκτορα της MI6 Τζέιμς Άντανσον, ο οποίος, επίσημα τουλάχιστον, αυτοκτόνησε αρκετά χρόνια μετά το θάνατο της Νταϊάνας. Ο Άντανσον κατείχε ένα λευκό Fiat Uno, αλλά ήταν σαράβαλο και σύμφωνα με τους ερευνητές δεν θα μπορούσε να εμπλακεί στο δυστύχημα.
2. Λάμψη φωτός στην είσοδο της σήραγγας
Πολλοί μάρτυρες ανέφεραν, τόσο στους ανακριτές, όσο και στα μέσα ενημέρωσης, μία φωτεινή λάμψη που είδαν στην είσοδο της σήραγγας μερικά δευτερόλεπτα προτού η Μερσεντές χτυπήσει με δύναμη στη 13η κολόνα της σήραγγας. Πολλοί έχουν αναρωτηθεί εάν αυτή η φωτεινή λάμψη ήταν σκόπιμη για να τυφλώσει προσωρινά τον Ανρί Πολ, ώστε να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Όμως, όπως αποκάλυψε αργότερα ο βρετανός πρώην πράκτορας Ρίτσαρντ Τόμλινσον, υπήρχε ένα ανάλογο σχέδιο στην υπηρεσία του για την εξόντωση ενός σέρβου πολιτικού.
1. Η σήραγγα καθαρίστηκε και άνοιξε ξανά μέσα σε λίγες ώρες μετά τη συντριβή
Το μοιραίο αυτοκινητιστικό δυστύχημα συνέβη λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 31ης Αυγούστου 1997, αλλά με το πρώτο φως της ημέρας η σήραγγα είχε καθαριστεί και αποδοθεί στην κυκλοφορία.
Οι αστυνομικοί επέμειναν ότι η συλλογή στοιχείων είχε ολοκληρωθεί, οπότε δεν χρειαζόταν να παραμείνει κλειστή η σήραγγα. Ωστόσο, πολλοί ήταν επικριτικοί για το πρόωρο άνοιγμά της, ιδιαίτερα όταν κατ’ αυτούς δεν είχε γίνει πραγματική διερεύνηση του δυστυχήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου