Τον 15ο αιώνα, ο Enea Silvio Bartolomeo Piccolomini, γνωστός αργότερα ως Πάπας Πίος Β', περιέγραψε όλα τα ωραία σπίτια της Βιέννης ως ζωγραφισμένα, μέσα και έξω, με υπέροχα τοπία. Όπως οι σημειώσεις ενός βιβλίου (marginalia) που βρίσκονται σε διάφορα χειρόγραφα, τα σπίτια παρουσιάζαν θρησκευτικές και ιστορικές προσωπογραφίες, αλλά και κάποιες χιουμοριστικές εικόνες.
Αυτές οι μεσαιωνικές τοιχογραφίες καταστράφηκαν ως επί το πλείστον με την πάροδο του χρόνου, αλλά μία, από τις χιουμοριστικές, μπορεί να δει κανείς σήμερα σε ένα σπίτι στο ιστορικό κέντρο της Βιέννης. Η πρόσοψη του Hasenaus (Σπίτι του Κουνελιού) παρουσιάζει έναν λύκο και μια αγελάδα με γυαλιά που παίζουν τάβλι (backgammon ή πόρτες, συγκεκριμένα). Πίσω τους φαίνονται τα πόδια ενός άνδρα, ο οποίος φαίνεται να κρατάει κάτι σαν μυγοσκοτώστρα, και ίσως παρακολουθεί τους αντίπαλους.
Μία εξήγηση για αυτή την παράξενη σκηνή είναι ότι ίσως πρόκειται για κάποια αλληγορία για τις πολιτικές εντάσεις μεταξύ των Προτεσταντών και των Καθολικών. Δεν είναι σαφές ποιος κερδίζει. Κάποιοι έχουν προτείνει ότι ο άνθρωπος πίσω από τους δυο αντίπαλους είναι ίσως κάποιος γουναράς που περιμένει την ολοκλήρωση του παιχνιδιού ώστε να πάρει το δέρμα του ηττημένου.
Η τοιχογραφία χρονολογείται περίπου στο 1509. Το σπίτι πιθανόν ήταν αρχικά καλυμμένο με σκηνές από τη μεσαιωνική ζωή, συγκεκριμένα από κάποια σκηνή κυνηγιού κουνελιών (εξ ου και το όνομα). Αλλά όταν ανακαινίστηκε τον 18ο αιώνα, όλες οι τοιχογραφίες πλην του παιχνιδιού χάθηκαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου