Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Οκτωβρίου 11, 2024

Πόλο με αυτοκίνητα: Ακόμη μια "διασκέδαση" των αρχών του 20ου αιώνα

 

1928, σύγκρουση δυο αυτοκινήτων σε αγώνα "auto polo" στο Fort Myers της Φλόριντα

Όταν στην Ελλάδα ακούμε για το άθλημα πόλο, αμέσως στο μυαλό μας έρχεται η υδατοσφαίριση. Υπάρχει όμως και το πόλο με άλογα, το έφιππο πόλο, όπως λέγεται.

Αν σκεφτεί κανείς ότι τα πρώτα αυτοκίνητα θεωρήθηκαν αντικαταστάτες των αλόγων, αργά ή γρήγορα θα εφευρίσκονταν και το... "πόλο με αυτοκίνητα".



1910, αγώνας στο Coney Island, Νέα Υόρκη

Μερίδιο σ' αυτό το παράξενο άθλημα (;) έχει ο Joshua Crane, Jr. του Dedham Polo Club στην Βοστόνη. Ο Crane ήταν ο πρώτος που απέδειξε τη βιωσιμότητα του αθλήματος το 1902, αποδεικνύοντας την ικανότητά του κραδαίνοντας ένα "Mallet", το μπαστούνι από μπαμπού του έφιππου πόλο, και ελέγχοντας το αυτοκίνητό του ταυτόχρονα.

Θα έπρεπε όμως να περάσει ακόμη μια δεκαετία πριν το πόλο με αυτοκίνητα γίνει δημοφιλές. Τον Ιούλιο του 1912 ένας αντιπρόσωπος της Ford από το Κάνσας προέβη σε έναν αγώνα πόλο με αυτοκίνητα -αντίπαλοι ήταν οι "Gray Ghosts" και οι "Red Devils- σε ένα χωράφι με τριφύλλι ως προωθητικό κόλπο. Συμμετείχαν χιλιάδες θεατές.


Κάθε ομάδα είχε δύο αυτοκίνητα. Ένας ήταν ο οδηγός και ένας άλλος κρεμόταν από τα μαρσπιέ με ένα σφυρί, αιωρώντας μια μπάλα στο μέγεθος αυτής του μπάσκετ. Ένας χειρουργός ήταν στο γήπεδο για να παρακολουθεί τους τυχόν τραυματισμένους παίκτες.

Το άθλημα απέκτησε οπαδούς τα επόμενα χρόνια και διεξάγονταν τακτικά αγώνες στη Νέα Υόρκη, το Σικάγο και άλλες πόλεις των ΗΠΑ.

1920, ένας οδηγός πέφτει πάνω στον αντίπαλό του σε κάποιον αγώνα στην Βόρεια Καρολίνα

Κοψίματα, μώλωπες, σπασμένα κόκαλα και περιστασιακοί θάνατοι ήταν τα αποτελέσματα των συγκρούσεων μεταξύ των αυτοκινήτων. Αλλά δεν ήταν ο κίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή που τελικά οδήγησε στην παρακμή του αθλήματος.

1922, Αμερικανοί και Καναδοί σε αγώνα στο Λος Άντζελες

Όπως προέβλεψε η Paterson Daily Press στην πρώτη επίδειξη του Crane το 1902, ήταν το κόστος για τη συνεχή αντικατάσταση των οχημάτων που οδήγησε τους αθλητές να το εγκαταλείψουν μέχρι τα τέλη του 1920.

11 Οκτωβρίου 1956, Αγώνας στο Vincennes της Γαλλίας με αυτοκίνητα της Renault και ρακέτες σε στυλ λακρός:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου