Η "Argentina" δεν ήταν μια νεόκτιστη ατμομηχανή αλλά μια ανακατασκευασμένη (πρώην FC* Central Córdoba class B22 4-6-2 No.2011), κάτι που σημαίνει ότι βασικά στοιχεία, όπως ο λέβητας, ήταν καινούργια. Κατασκευαστικές και θερμοδυναμικές βελτιώσεις ενσωματώθηκαν στην ανακατασκευασμένη ατμομηχανή μαζί την εντυπωσιακή, βελτιωμένη, εξωτερική εμφάνιση, εμπνευσμένη από μηχανές που κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ, την Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία.
Μια μηχανή B22, φωτογραφία 1955 περίπου
Η "Argentina" έξω από το εργαστήριο στο Rosario το 1948 ή το 1949
Ήταν η πρώτη ατμομηχανή που ανέλαβε ο διάσημος Αργεντινός μηχανικός Livio Dante Porta, ο οποίος ήταν μόλις 27 χρονών όταν χρησιμοποιήθηκε η μηχανή για πρώτη φορά. Κατά τη διάρκεια της ζωής του ο Porta ήταν υπεύθυνος για πολλές σημαντικές βελτιώσεις σε πολλές ατμομηχανές. Η "Argentina" παραμένει μια από τις πιο αποτελεσματικές ατμομηχανές όλων των εποχών.
Φωτογραφία του 1950
Ήταν βαμμένη με τα χρώματα της σημαίας της Αργεντινής, λευκό και το μπλε του ουρανού. Ασυνήθιστο για μια ατμομηχανή, το μεγαλύτερο μέρος της ήταν λευκό με μια φαρδιά μπλε γραμμή και δύο στενότερες χαμηλά σε κάθε πλευρά.
Η "Argentina" στο Μπουένος Άιρες
Στην πρώτη της εμφάνιση η "Argentina" έφερε μια πινακίδα με το όνομα της στο μπροστινό μέρος. Στις πλευρές του λέβητα η υπήρχε το όνομα "Presidente Peron". Η ατμομηχανή έφερε επίσης δύο επιγραφές που ανέφερε λόγια του Περόν, γραμμένα πάνω στο περίβλημα στην περιοχή κοντά στους κυλίνδρους:
Στη δεξιά πλευρά έγραφε, "Mejor que es decir hacer" (Καλύτερα να κάνεις παρά να μιλάς) και στα αριστερά, "Mejor que es prometer Realizar" (Καλύτερα να κάνεις παρά να υπόσχεσαι).
Το 1973 στην Λα Πλάτα
Ο Περόν έχασε την εξουσία το 1955, αφαιρέθηκαν από την ατμομηχανή όλες τις πινακίδες "Presidente Peron", οι οποίες αντικαταστάθηκαν με δύο ακόμη πλάκες με το όνομα της και παρέμειναν μέχρι να αποσυρθεί. Μετά το 1955, η μηχανή χρησιμοποιείται αποκλειστικά για εμπορευματικές αμαξοστοιχίες. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις αρχές του 1960. Όταν έκλεισε η γραμμή που χρησιμοποιούνταν, γύρω στο 1961 και έχοντας τρέξει περίπου 70.000 χλμ, η ατμομηχανή αποσύρθηκε την ενεργό υπηρεσία και μεταφέρθηκε σε μια αποθήκη στην πόλη Λα Πλάτα, όπου και παρέμεινε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1970.
Στον σταθμό FC General Belgrano στην πόλη Τουκουμάν το 2000
Υπάρχει μια μικρή σύγχυση σχετικά με τις ακριβείς ημερομηνίες, αλλά σε κάποιο σημείο η ατμομηχανή μεταφέρθηκε στα εργαστήρια Tapiales κοντά στο Μπουένος Άιρες και από εκεί στα εργαστήρια Tafí Viejo στην επαρχία Τουκουμάν για την ασφαλή αποθήκευση της πριν την βάλουν σε μουσείο. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτό έγινε περίπου την εποχή που ο Περόν επέστρεψε για λίγο στην εξουσία στην Αργεντινή. Η ατμομηχανή παρέμεινε εκεί μέχρι που ο σιδηροδρομικός σταθμός του Τουκουμάν γίνει Μουσείο Μεταφορών, το 1996.
14 Οκτωβρίου 2004. Τα σημάδια από βανδαλισμούς καθώς και παράνομη αφαίρεση διαφόρων τμημάτων είναι εμφανή
Το 2000 ο Porta αποφάσισε να δοκιμάσει και να κάνει την ατμομηχανή και πάλι λειτουργική. Όμως, τον πρόλαβε το οικονομικό κραχ του 2001 της Αργεντινής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου