Για αρκετούς Έλληνες οι διακοπές θεωρούνται πλέον ως
«είδος πολυτελείας», ακόμη ωστόσο και όσοι επιχειρούν τελικά την... «καλοκαιρινή απόδραση» από τα μεγάλα αστικά κέντρα, σε μεγάλο βαθμό προσαρμόζουν πλέον τις συνήθειές τους στα νέα δεδομένα που έφερε η ακρίβεια και οι πληθωριστικές πιέσεις.Μεταφορικά, διαμονή και φαγητό καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος στο κόστος των διακοπών και κατά συνέπεια εκεί διαπιστώνονται οι σημαντικότερες αλλαγές από πλευράς καταναλωτών το φετινό καλοκαίρι.
Μαγείρεμα και φαγητό στο χέρι
Το 45% των Ελλήνων επιλέγει συστηματικά να μαγειρεύει ενώ το 66% επισκέπτεται συχνά καταστήματα τροφίμων, όπως τα σουπερμάρκετ, κατά τη διάρκεια των διακοπών του σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΣΕΛΠΕ. Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν και στην... πράξη, επαγγελματίες της εστίασης σε δημοφιλείς προορισμούς ενώ αποτυπώνονται και στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε νησιά και τουριστικές περιοχές της χώρας. Σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για εκείνους που διαμένουν είτε σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, είτε σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης τα οποία διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για μαγείρεμα.
Παράλληλα πολλοί είναι εκείνοι που ως εναλλακτική λύση προκειμένου να μειώσουν τα έξοδα της διατροφής στις διακοπές επιλέγουν αντί να επισκεφθούν μία ταβέρνα ή ένα εστιατόριο να πάρουν φαγητό στο χέρι.
Λιγότερες ημέρες διαμονής
«Μπορεί οι αφίξεις να υψηλότερες σε σχέση με πέρσι, όμως είναι λιγότερες πλέον οι μέρες διαμονής των επισκεπτών τόσο των Ελλήνων όσο και των ξένων, όπως μειωμένη είναι και κατανάλωση που κάνουν όταν επισκέπτονται τα καταστήματα εστίασης» σημειώνει στο CNN Greece o κ. Γιάννης Παπαδόπουλος, Περιφερειάρχης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων Νοτίου Αιγαίου. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα που περιγράφουν στελέχη του ξενοδοχειακού κλάδου τόσο στην Αθήνα όσο και σε άλλους προορισμούς της χώρας.
«Ανεβαίνουν» οι ηπειρωτικοί προορισμοί
Στις προτιμήσεις των επισκεπτών φαίνεται να ανεβαίνουν διαρκώς οι ηπειρωτικοί προορισμοί της χώρας, προς τους οποίους η μετακίνηση γίνεται με αυτοκίνητο αντί για πλοίο. Η τάση αυτή άρχισε να παρατηρείται έντονα από την περίοδο της υγειονομικής κρίσης και συνεχίστηκε με το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης και την άνοδο των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Οι περισσότεροι ταξιδιώτες, επιλέγουν ηπειρωτικούς προορισμούς σε χιλιομετρική απόσταση 2-2,5 ωρών από την κύρια κατοικία τους ενώ σε πολλές περιπτώσεις, ιδίως όταν πρόκειται για οικογένειες, επιλέγουν να μείνουν σε ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης, πλήρως εξοπλισμένα ώστε να έχουν και τη δυνατότητα να μαγειρεύουν. Ενδεικτικό είναι πως υψηλές κρατήσεις καταγράφονται όχι μόνο σε διαχρονικά δημοφιλείς προορισμούς αλλά και σε περιοχές που τα τελευταία χρόνια αναδεικνύονται ως ανερχόμενες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου