Τρία τελευταία μέτωπα έχουν μείνει για να παραδοθεί και το τελευταίο
τμήμα ώστε η Αμβρακία Οδός να λειτουργήσει πλήρως ο αυτοκινητόδρομος.Στην εργολαβία-σκούπα που έχει αναλάβει η ΜΕΤΚΑ (μέλος της Mytilineos) είμαστε πλέον στην αντίστροφη μέτρηση για να παραδοθεί το έργο και οι εκκρεμότητες πλέον είναι μετρημένες.
Στο μεγαλύτερο μέρος των έργων έχει πέσει ο ασφαλτοτάπητας και προχωρά η σήμανση, η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, ο φωτισμός κ.α. Σε τρία τμήματα όμως πέφτει το βάρος για να μπορέσει μέσα στο επόμενο δίμηνο να παραδοθεί το έργο.
Το σημαντικότερο τμήμα είναι στην περιοχή του Δρυμού και σε μήκος περίπου 2 χιλιομέτρων. Εκεί κατά τη διάρκεια της κατασκευής, βρέθηκαν αρχαία. Έγινε η απαραίτητα διαχείριση από την αρχαιολογική υπηρεσία και σύμφωνα με πηγές κοντά στο έργο, πρόσφατα αποχαρακτηρίστηκαν.
Αυτό επέτρεψε στα συνεργεία να ξεκινήσουν το σκέπασμα για να μπορέσει να κατασκευαστεί και αυτό το τμήμα της οδού. Το τμήμα αυτό βρίσκεται ιδιαίτερα κοντά στο υπό λειτουργία τμήμα της παράκαμψης Αμφιλοχίας από τον Δρυμό μέχρι και τη διασταύρωση Τρύφου.
Το δεύτερο τμήμα είναι στη θέση Προφήτης Ηλίας κοντά στο χωριό Παλιάμπελα όπου παρουσίαζε θέματα με κατολισθήσεις. Σε αυτό αφού έγιναν οι απαραίτητες εργασίες πλέον είμαστε στην φάση των ασφαλτικών.
Τέλος είναι και το τμήμα από την πίστα του αεροδρομίου μέχρι το Άκτιο, όπου επίσης ετοιμάζεται. Πρόκειται για το τμήμα που θα συνδέσει την Αμβρακία Οδό με την υποθαλάσσια αρτηρία Ακτίου-Πρέβεζας.
Στα υπόλοιπα μέτωπα τα έργα τρέχουν και εκτιμάται πως το έργο θα παραδοθεί, όπως άλλωστε ανέφερε και πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εντός του έτους.
Ένας σημαντικός αυτοκινητόδρομος
Η Αμβρακία Οδός θεωρείται ένα σημαντικός αυτοκινητόδρομος. Θα λειτουργεί ως κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού ενώ θα προσθέσει 48,5 χιλιόμετρα στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Η ιστορία της ξεκινά από το μακρινο 2010 όταν δημοπρατήθηκε “σαλαμοποιημένη” σε 3 τμήματα. Μετά από αρκετά προβλήματα παραδόθηκαν κάποια τμήματα το 2019.
Στη συνέχεια το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημοπράτησε μια εργολαβία-σκούπα η οποία συμβασιοποιήθηκε στα τέλη του 2020 με ανάδοχο την MΕΤΚΑ μέλος της Mytilineos. To έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2023 καθώς τότε λήγει και η χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και ως εκ τούτου το χρονικό ορόσημο είναι κρίσιμο να επιτευχθεί.
Στο παραπάνω χρονοδιάγραμμα φαίνεται πως συγκλίνει και η πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να παρατείνει την χρονική προθεσμία της σύμβασης κατασκευής μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. Με την απόδοση αυτού του τμήματος όλος ο άξονας της Αμβρακίας Οδού μήκους 48χλμ, δηλαδή από το Άκτιο μέχρι το νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου