Το 2023 ήταν μια χρονιά που φεύγει με πικρόγλυκη γεύση… μια χρονιά που σκόρπισε χαμόγελα αλλά και πολύ θλίψη. Μία χρονιά που σημαδεύτηκε από πέντε τραγωδίες, που συγκλόνισαν τη χώρα. Θρηνήσαμε τέσσερις πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας, 57 ανθρώπους από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, εκατοντάδες μετανάστες που χάθηκαν ανοιχτά της Πύλου, 26 πολίτες από τις φωτιές στην Ελλάδα και 17 συμπολίτες μας από τη σαρωτική κακοκαιρία Daniel.
Το 2023 δεν ήταν μια απλή χρονιά. Είχε ευκολίες αλλά και πολλές δυσκολίες στο πέρασμά της. Είναι μια χρονιά που κανένας δεν θα μπορέσει να ξεχάσει γιατί συνέβησαν περιστατικά που θα μείνουν για μια ζωή χαραγμένα στο μυαλό μας.
Πέντε τραγωδίες συνολικά, πέντε περιστατικά που αποτελούν τις μαύρες σελίδες στην ιστορία της Ελλάδας.
Η πρώτη ήταν η πτώση του Phantom F-4 ανοιχτά της Ανδραβίδας, στις 30 Ιανουαρίου, όπου δύο πιλότοι μας έχασαν τη ζωή τους και σκόρπισαν θλίψη στο Πανελλήνιο και την Πολεμική Αεροπορία.
Η δεύτερη τραγωδία είναι το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου 57 άνθρωποι, ανάμεσά τους νέα παιδιά έχασαν τη ζωή τους το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου μετά από μετωπική σύγκρουση του τρένου που επέβαιναν με ένα εμπορικό τρένο.
Τρίτη τραγωδία, το ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου, όπου 82 μετανάστες σκοτώθηκαν, 104 σώθηκαν και εκατοντάδες άλλοι αγνοούνται μέχρι και σήμερα.
Τέταρτη τραγωδία, οι δασικές πυρκαγιές σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Από τις φωτιές έπεσαν νεκροί υπηρετώντας το καθήκον δύο νέοι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας, και 26 ακόμα πολίτες βρήκαν τραγικό θάνατο από τους καπνούς και τις φλόγες.
Πέμπτη τραγωδία… η κακοκαιρία Daniel, ένα ακραίο φαινόμενο που δεν έχει δει ποτέ ξανά κανένας στην Ελλάδα. Ολόκληρα χωριά σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα θάφτηκαν στις λάσπες και 17 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Πτώση Phantom F-4 στην Ανδραβίδα
Ήταν 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, μια μαύρη ημέρα για την Πολεμική Αεροπορία όταν το διθέσιο αεροσκάφος F-4E Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας.
Από την πτώση του αεροσκάφους τραυματίστηκαν θανάσιμα και τα δύο μέλη του πληρώματος, ο Σμηναγός (Ι) Ευστάθιος Τσιτλακίδης και ο Υποσμηναγός (Ι) Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας.
Στην περιοχή έσπευσαν άμεσα δύο ελικόπτερα ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος. Στις 12:00 το μεσημέρι εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του Phantom, 25 ναυτικά μίλια νότια της Ανδραβίδας και 8 δυτικά μίλια δυτικά του Κατάκολου, στον Κυπαρισσιακό κόλπο.
Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοίνωσε τον θάνατο του συγκυβερνήτη Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα. Την Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του δεύτερου πιλότου, του Σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη.
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη – 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους
28 Φεβρουαρίου 2023, ώρα 23:22, το βράδυ που πάγωσε όλη η Ελλάδα. Σίγουρα η χειρότερη μέρα του έτους, η μέρα που η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62, συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503, στο ύψος του Ευαγγελισμού στα Τέμπη.
Το Intercity 62 που εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και μετέφερε περισσότερους από 350 επιβάτες, συγκρούστηκε μετωπικά και με σφοδρότητα με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα. Τα τρένα εκτροχιάστηκαν και οι συρμοί τυλίχθηκαν στις φλόγες από την ανάφλεξη. Τότε καταγράφηκε και το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα με 57 νεκρούς και τουλάχιστον 85 τραυματίες.
28 Φεβρουαρίου 2023 – Δυστύχημα στα ΤέμπηEurokinissi
Το επιβατικό τρένο κινούταν με ταχύτητα 160 χλμ/ ώρα ενώ βρισκόταν στην αριστερή, μη προβλεπόμενη σιδηροδρομική τροχιά, όπου πορευόταν και η εμπορική αμαξοστοιχία, με αντίθετη φορά κίνησης. Από τη σύγκρουση τα περισσότερα βαγόνια του Intercity εκτροχιάστηκαν ενώ τη στιγμή της σύγκρουσης έγινε ακαριαία έκρηξη και ξέσπασε πυρκαγιά στα δύο μπροστινά βαγόνια. Τα βαγόνια 1 και 2 της επιβατικής αμαξοστοιχίας κάηκαν ολοσχερώς και σύμφωνα με το ΕΚΑΒ Θεσσαλίας πολτοποιήθηκαν δύο με τρία βαγόνια.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία σκοτώθηκαν συνολικά 57 άτομα, εκ των οποίων τα 56 ταυτοποιήθηκαν από βιολογικό υλικό εκτός από μία αγνοούμενη που δεν βρέθηκε δείγμα. Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν έξι Αλβανοί, δύο Ελληνοκύπριοι φοιτητές, ένας Ρουμάνος πολίτης, ένας Σύρος και ένας από το Μπαγκλαντές. Σημειώνεται ότι οι περισσότεροι νεκροί ήταν νέα παιδιά και φοιτητές που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη για τις σπουδές τους.
Τουλάχιστον 85 άνθρωποι τραυματίστηκαν, από τους οποίους οι 25 αρκετά σοβαρά. Οι 66 νοσηλεύτηκαν σε νοσοκομεία της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης και 6 νοσηλεύτηκαν στη ΜΕΘ.
Το απόγευμα της 1η Μαρτίου δήλωσε την παραίτησή του ο τότε υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας και ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης.
Στην Ελλάδα κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος από την 1η Μαρτίου μέχρι τις 3 Μαρτίου. Οι σημαίες κυμάτιζαν μεσίστιες στα κτίρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα κτίρια της χώρας. Στην Κύπρο κηρύχθηκε τριήμερο πένθος από τις 3 μέχρι τις 5 Μαρτίου και η Αλβανία στις 5 Μαρτίου.
Τα τρένα δεν επαναλειτούργησαν με εντολή του νέου υπουργού Γιώργου Γεραπετρίτη, μέχρι να εφαρμοστούν και να εγκατασταθούν οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες και τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας. Σιγά-σιγά άρχισαν να λειτουργούν κάποιοι συρμοί, με τη την κυκλοφορία σήμερα να έχει επανέλθει. Ωστόσο παρατηρούνται ακόμα αρκετά προβλήματα, τα οποία όπως φαίνεται δεν έχουν λυθεί.
Τις ημέρες από το δυστύχημα και έπειτα ακολούθησαν πολλές πορείες διαμαρτυρίας σε όλη τη χώρα όχι μόνο από συνδικάτα, φορεία και φοιτητικούς συλλόγους αλλά και από απλούς πολίτες που άφηναν ένα κεράκι ή ένα μαύρο μπαλόνι στη μνήμη των θυμάτων. Συνθήματα όπως το «πάρε με όταν φτάσεις» ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά των διαμαρτυριών.
Ναυάγιο στην Πύλο – Εκατοντάδες μετανάστες χάθηκαν στη θάλασσα
Στην προσπάθεια να συνέλθει η χώρα από την τραγωδία στα Τέμπη, ακολούθησε μια δεύτερη τραγωδία, στη θάλασσα, ανοιχτά της Πύλου τα ξημερώματα της 14ης Ιουνίου.
Δύο ώρες μετά τα μεσάνυχτα της 14ης Ιουνίου 2023, ένα αλιευτικό σκάφος που εκτιμάται ότι μετέφερε περίπου 750 μετανάστες ναυάγησε ανοιχτά της Πύλου. Οι ελληνικές αρχές προσπάθησαν να φτάσουν στο σημείο και διασώθηκαν συνολικά 104 άτομα από την Αίγυπτο, τη Συρία, το Πακιστάν, το Αφγανιστάν και την Παλαιστίνη.
Συνολικά ανασύρθηκαν 82 νεκροί ενώ εκατοντάδες ακόμα άτομα αγνοούνται μέχρι σήμερα.
Το σκάφος Andrianna είχε αναχωρήσει από το Τομπρούκ της Λιβύης στις 10 Ιουνίου μεταφέροντας περισσότερα άτομα απ’ όσα μπορούσε. Προορισμός ήταν η Ιταλία.
Αμέσως μετά τη βύθιση του αλιευτικού, το Λιμενικό και οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις ξεκίνησαν επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, σε αντίξοες συνθήκες λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή. Οι επιζώντες μεταφέρθηκαν στην Καλαμάτα. Μετά την ανάσυρση 104 επιζώντων, οι ελληνικές αρχές δήλωσαν ότι δεν περίμεναν να βρουν άλλους. Οι επιζώντες, η πλειονότητα των οποίων είναι άνδρες, ανέφεραν ότι οι διακινητές κρατούσαν τις γυναίκες και τα παιδιά κλεισμένα στο αμπάρι. Με βάση τις αναφορές επιζώντων, πιστεύεται ότι μέχρι και 100 παιδιά κρατούνταν τη στιγμή του βυθίσματος. Τουλάχιστον 82 επιβαίνοντες του Andrianna ανασύρθηκαν νεκροί, καθιστώντας το ως το πιο θανατηφόρο ναυάγιο του 2023 στην Ελλάδα. Επιθεωρητής της ΕΛ.ΑΣ. στην περιοχή ανέφερε ότι οι υπηρεσίες εργάζονται με την υπόθεση ότι «αγνοούνται έως και 500».
Το επιβατικό τρένο κινούταν με ταχύτητα 160 χλμ/ ώρα ενώ βρισκόταν στην αριστερή, μη προβλεπόμενη σιδηροδρομική τροχιά, όπου πορευόταν και η εμπορική αμαξοστοιχία, με αντίθετη φορά κίνησης. Από τη σύγκρουση τα περισσότερα βαγόνια του Intercity εκτροχιάστηκαν ενώ τη στιγμή της σύγκρουσης έγινε ακαριαία έκρηξη και ξέσπασε πυρκαγιά στα δύο μπροστινά βαγόνια. Τα βαγόνια 1 και 2 της επιβατικής αμαξοστοιχίας κάηκαν ολοσχερώς και σύμφωνα με το ΕΚΑΒ Θεσσαλίας πολτοποιήθηκαν δύο με τρία βαγόνια.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία σκοτώθηκαν συνολικά 57 άτομα, εκ των οποίων τα 56 ταυτοποιήθηκαν από βιολογικό υλικό εκτός από μία αγνοούμενη που δεν βρέθηκε δείγμα. Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν έξι Αλβανοί, δύο Ελληνοκύπριοι φοιτητές, ένας Ρουμάνος πολίτης, ένας Σύρος και ένας από το Μπαγκλαντές. Σημειώνεται ότι οι περισσότεροι νεκροί ήταν νέα παιδιά και φοιτητές που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη για τις σπουδές τους.
Τουλάχιστον 85 άνθρωποι τραυματίστηκαν, από τους οποίους οι 25 αρκετά σοβαρά. Οι 66 νοσηλεύτηκαν σε νοσοκομεία της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης και 6 νοσηλεύτηκαν στη ΜΕΘ.
Το απόγευμα της 1η Μαρτίου δήλωσε την παραίτησή του ο τότε υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας και ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης.
Στην Ελλάδα κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος από την 1η Μαρτίου μέχρι τις 3 Μαρτίου. Οι σημαίες κυμάτιζαν μεσίστιες στα κτίρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα κτίρια της χώρας. Στην Κύπρο κηρύχθηκε τριήμερο πένθος από τις 3 μέχρι τις 5 Μαρτίου και η Αλβανία στις 5 Μαρτίου.
Τα τρένα δεν επαναλειτούργησαν με εντολή του νέου υπουργού Γιώργου Γεραπετρίτη, μέχρι να εφαρμοστούν και να εγκατασταθούν οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες και τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας. Σιγά-σιγά άρχισαν να λειτουργούν κάποιοι συρμοί, με τη την κυκλοφορία σήμερα να έχει επανέλθει. Ωστόσο παρατηρούνται ακόμα αρκετά προβλήματα, τα οποία όπως φαίνεται δεν έχουν λυθεί.
Τις ημέρες από το δυστύχημα και έπειτα ακολούθησαν πολλές πορείες διαμαρτυρίας σε όλη τη χώρα όχι μόνο από συνδικάτα, φορεία και φοιτητικούς συλλόγους αλλά και από απλούς πολίτες που άφηναν ένα κεράκι ή ένα μαύρο μπαλόνι στη μνήμη των θυμάτων. Συνθήματα όπως το «πάρε με όταν φτάσεις» ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά των διαμαρτυριών.
Ναυάγιο στην Πύλο – Εκατοντάδες μετανάστες χάθηκαν στη θάλασσα
Στην προσπάθεια να συνέλθει η χώρα από την τραγωδία στα Τέμπη, ακολούθησε μια δεύτερη τραγωδία, στη θάλασσα, ανοιχτά της Πύλου τα ξημερώματα της 14ης Ιουνίου.
Δύο ώρες μετά τα μεσάνυχτα της 14ης Ιουνίου 2023, ένα αλιευτικό σκάφος που εκτιμάται ότι μετέφερε περίπου 750 μετανάστες ναυάγησε ανοιχτά της Πύλου. Οι ελληνικές αρχές προσπάθησαν να φτάσουν στο σημείο και διασώθηκαν συνολικά 104 άτομα από την Αίγυπτο, τη Συρία, το Πακιστάν, το Αφγανιστάν και την Παλαιστίνη.
Συνολικά ανασύρθηκαν 82 νεκροί ενώ εκατοντάδες ακόμα άτομα αγνοούνται μέχρι σήμερα.
Το σκάφος Andrianna είχε αναχωρήσει από το Τομπρούκ της Λιβύης στις 10 Ιουνίου μεταφέροντας περισσότερα άτομα απ’ όσα μπορούσε. Προορισμός ήταν η Ιταλία.
Αμέσως μετά τη βύθιση του αλιευτικού, το Λιμενικό και οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις ξεκίνησαν επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, σε αντίξοες συνθήκες λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή. Οι επιζώντες μεταφέρθηκαν στην Καλαμάτα. Μετά την ανάσυρση 104 επιζώντων, οι ελληνικές αρχές δήλωσαν ότι δεν περίμεναν να βρουν άλλους. Οι επιζώντες, η πλειονότητα των οποίων είναι άνδρες, ανέφεραν ότι οι διακινητές κρατούσαν τις γυναίκες και τα παιδιά κλεισμένα στο αμπάρι. Με βάση τις αναφορές επιζώντων, πιστεύεται ότι μέχρι και 100 παιδιά κρατούνταν τη στιγμή του βυθίσματος. Τουλάχιστον 82 επιβαίνοντες του Andrianna ανασύρθηκαν νεκροί, καθιστώντας το ως το πιο θανατηφόρο ναυάγιο του 2023 στην Ελλάδα. Επιθεωρητής της ΕΛ.ΑΣ. στην περιοχή ανέφερε ότι οι υπηρεσίες εργάζονται με την υπόθεση ότι «αγνοούνται έως και 500».
Στην Ελλάδα κυρήχθηκε για δεύτερη φορά μέσα σε έναν χρόνο τριήμερο εθνικό πένθος, το οποίο αποφάσισε ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός, Ιωάννης Σαρμάς.
Δασικές πυρκαγιές στην Ελλάδα – Οι πιλότοι που πέταξαν ψηλά, οι δεκάδες νεκροί και τα χιλιάδες καμένα στρέμματα
Κάθε καλοκαίρι στο ίδιο έργο θεατές… Σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας για ακόμα μία χρονιά ξέσπασαν πολλές πυρκαγιές οι οποίες οφείλονταν όχι μόνο στην κλιματική αλλαγή και τον ευρωπαϊκό καύσωνα αλλά και σε εμπρησμούς από αμέλεια και πρόθεση αλλά και ελλείψης διαχείρισης και συσσώρευσης της δασικής βιομάζας.
Οι μεγάλες πυρκαγιές ξεκίνησαν μετά τις 17 Ιουλίου 2023 και κράτησαν έως τα τέλη Αυγούστου. Η ανατολική και δυτική Αττική, το Λουτράκι, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Μαγνησία, η Φθιώτιδα, η Εύβοια και ο Έβρος δέχθηκαν τις μεγαλύτερες καταστροφές. Πάνω από 1.800.000 στρέμματα κάηκαν μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου ενώ χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες εκκένωσαν τις περιοχές που έμεναν.
Συνολικά 28 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Ανάμεσα στις τραγωδίες από τις φωτιές ήταν οι δύο πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας που κατέπεσαν με Canadair στην προσπάθεια κατάσβεσης στην Κάρυστο. Πρόκειται για τον κυβερνήτη, Σμηναγό Χρήστο Μουλά, 34 ετών, και τον συγκυβερνήτη, Ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών, οι οποίοι άφησαν την τελευταία τους πνοή υπηρετώντας το καθήκον.
Νεκρός και ένας κτηνοτρόφος στην ορεινή Εύβοια στον δήμο Καρύστου, ο οποίος δεν ήθελε να εγκαταλείψει τα ζώα του με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να προλάβει να ξεφύγει από τις φλόγες. Στη Μαγνησία εντοπίστηκα νεκροί μια παραθερίστρια και ένας κτηνοτρόφος. Το βράδυ της 1ης Αυγούστου ένας εθελοντής πυροσβέστης διακομίστηκε στο νοσοκομείο με βαριά δύσπνοια και λίγες ώρες μετά κατέληξε. Ακόμα ένας μελισσοκόμος στην Κάτω Τιθορέα, ο οποίος υπέστη πολλαπλά εγκαύματα υπέκυψε στα τραύματά του. Τραγικό θάνατο βρήκε και ένας κτηνοτρόφος στον Πρόδρομο Βοιωτίας.
Τραγικό θάνατο βρήκαν και 20 μετανάστες στον ορεινό Έβρο και το δάσος της Δαδιάς, το οποίο καιγόταν για δύο εβδομάδες.
Τραγωδία αποτέλεσαν και τα χιλιάδες στρέμματα που κάηκαν στη χώρα με τον Έβρο να μετράει τις περισσότερες καμένες εκτάσεις. Αναλυτικά:Έβρος – 962.016 στρέμματα
Ρόδος – 165.721 στρέμματα
Δερβενοχώρια – Μάνδρα – 117.034 στρέμματα
Βελεστίνο – Σέσκλο Μαγνησίας – 82.816 στρέμματα
Φυλή – Πάρνηθα – 58.326 στρέμματα
Ταρσός Βοιωτίας – 49.646 στρέμματα
Νέος Κουβαράς Αττικής – 37.595 στρέμματα
Πρόδρομος Βοιωτίας – 34.741 στρέμματα
Σώστης Ροδόπης – 30.501 στρέμματα
Παντοκράτορας Κέρκυρας – 22.866 στρέμματα
Κάρυστος Εύβοιας – 17.277 στρέμματα
Λουτράκι Κορινθίας – 13.274 στρέμματα
Διαλεκτό Νέστου – 13.226 στρέμματα
Υλίκη Βοιωτίας – 10.979 στρέμματαΦωτιά στην ΠάρνηθαNewsbomb.gr
Κακοκαιρία Daniel: Ακραία φαινόμενα στη χώρα – 17 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και πολλά χωριά θάφτηκαν στις λάσπες
Ούτε μια εβδομάδα μετά το τέλος των μεγάλων δασικών πυρκαγιών οι μετεωρολόγοι προειδοποιούσαν για μια μεγάλη κακοκαιρία, η οποία θα προκαλέσει τεράστια πλημμυρικά φαινόμενα με την Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία να είναι στο επίκεντρο των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων.
Η κακοκαιρία Daniel ξεκίνησε στις 4 Σεπτεμβρίου και κράτησε μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου με την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Τουρκία και τη Λιβύη να δέχονται ακραία φαινόμενα.
Στην Ελλάδα, οι μεγαλύτερες καταστροφές σημειώθηκαν στην Καρδίτσα, το Πήλιο, τη Λάρισα, τον Δήμο Κιλελέρ, τον Βόλο και τα Τρίκαλα, ενώ μεγάλες ζημιές σημειώθηκαν στην Εύβοια, τη Δομοκό και την Αθήνα. Συνολικά 17 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στη χώρα μας.
Η περιοχή του Βόλου δέχθηκε 150 εκατομμύρια τόνους νερού και λάσπης σε μία ημέρα μόνο. Η περιοχή του Πηλίου είχε δεχτεί 750 χιλιοστά βροχής, από τα μεσάνυχτα έως τις 3 το μεσημέρι της Τρίτης, όταν η μέση ετήσια βροχόπτωση στην Αθήνα ήταν περίπου 400 χιλιοστά.
Η συνεχόμενη έντονη βροχόπτωση που σημειώθηκε στην Καρδίτσα και στα Τρίκαλα κατά τις πρωινές ώρες είχε σαν αποτέλεσμα την υπερχείλιση των ποταμών, με πολλά χωριά (όπως ο Βλοχός και η Μεταμόρφωση) να βυθιστούν κάτω από τα νερά και δεκάδες κατοίκους να εγκλωβιστούν. Κατά την επιχείρηση διάσωσης της ΕΜΑΚ στο χωριό Αστρίτσα Καρδίτσας, εντοπίστηκαν νεκρές, δύο ηλικιωμένες γυναίκες. Στο Μορφοβούνι Καρδίτσας αρκετά σπίτια κατέρρευσαν, ενώ οι κάτοικοι στον Παλαμά ανέβηκαν στις στέγες των σπιτιών τους ή σε ψηλότερα σημεία προκειμένου να προστατευθούν.
Μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Ντάνιελ από την Ελλάδα, αποκαλύφθηκαν δεκάδες νεκρά ζώα τα οποία τα οποία μπορούσαν να αποτελέσουν μεγάλο κίνδυνο για τη δημόσια υγεία προκαλώντας στον πληθυσμό διάφορα λοιμώδη νοσήματα, όπως γαστρεντερίτιδα, τυφοειδή πυρετό, δυσεντερία, ακόμα και χολέρα. Έγινε σύσταση στους πλημμυροπαθείς πολίτες να μην χρησιμοποιούν καθόλου το πόσιμο νερό αλλά ούτε να έρχονται σε επαφή με τα λιμνάζοντα ύδατα στις πλημμυρισμένες περιοχές.
Το χωριό Παλαμάς στην Καρδίτσα βυθίστηκε στις λάσπες μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας DanielNewsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου