Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Ιανουαρίου 12, 2024

Οι αιτίες της Κατηφόρας και της Σαπίλας

Πολλά χείλη ομολογούν το αυτονόητο ό,τι ζούμε σε μια απέραντη σαπίλα. Το θέμα είναι πως φτάσαμε σε αυτή την

κατηφόρα που πλέον οι σκεπτόμενοι αντιλαμβάνονται πως είναι χωρίς επιστροφή

Θεοφάνης Α. Τσαπικούνης


 

Όταν πήγαινα στο Λύκειο και ειδικά στην τρίτη Λυκείου δεν υπήρχε αυτή η κατάντια. Υπήρχε φόβος και κάπου κάπου και σεβασμός. Φυσικά τα παιδιά είναι πάντα παιδιά και οι σκανδαλιές έως και βλακείες (με συνέπειες) πάντοτε υπήρχαν. Αλλά δεν υπήρχε αυτό το σημερινό, της κλεψιάς, της εγκληματικότητας, του βιασμού, της άσκησης βίας και εκφοβισμού. Δεν υπήρχε αυτό το μπουλινκ το σημερινό που ξεπερνά τα όρια. Τότε αν κάποιος ήταν χοντρουλής ή λίγο βλάκας απλά τον πειράζαμε. Και φυσικά αυτό το πείραγμα δεν το γλύτωσε ούτε ο γράφων και ήταν άλλοτε για χαμόγελα και άλλοτε για δάκρυα. Αλλά αντιλαμβάνομαι σήμερα και μετά από με μερικές δεκαετίες ότι δεν ήταν ούτε εκφοβισμός ούτε άσκηση βίας, ήταν απλά παιδική βλακεία και ανοησία. Αλλά φύγαμε ανεπιστρεπτή από αυτές τις εποχές.

Το κρίσιμο ερώτημα είναι: πως έγινε αυτό; Πως οδηγηθήκαμε μέσα σε τέσσερις δεκαετίες σε αυτή την ξέφραγη ασυδοσία; Η συζήτηση με μερικούς φίλους και φίλες οδήγησε σε μερικά συμπεράσματα:

1


Η εγγενής και έμφυτη τάση των ανθρώπων στην ασυδοσία και την ανυπακοή

Είναι προφανής η τάση των ανθρώπων στην αναρχία και την συμπεριφορά χωρίς κανόνες. Και οι κανόνες και οι νόμοι σε μια ευνομούμενη κοινωνία προστατεύουν κατά κύριο λόγο τους αδύνατους. Στην Ελλάδα του σήμερα προστατεύουν τους άνομους, και ισχυρούς, και τους συμφεροντολόγους και κολλητούς του συστήματος.

2


Οι γονείς και η λάθος στάση τους απέναντι στα παιδιά και τα λάθος μηνυματα


Είναι κακοί οι γονείς και θέλουν το κακό των παιδιών τους και των άλλων παιδιών; Δυσκολεύομαι να το πιστέψω. Συνεπώς η πλειοψηφία είναι απλώς αμόρφωτοι άνθρωποι που δεν νοιάζονται και δεν γνωρίζουν πώς να διαπαιδαγωγήσουν.

3


Η ανικανότητα του κράτους να διαπαιδαγωγήσει παιδιά και γονείς

Δειλά με την νέα δημοκρατία και ξέφρενα πλέον με το πασοκ του Ανδρέα Παπανδρέου ο στυλοβάτης της κοινωνίας και ο βασικός εγγυητής της ανάπτυξης, ξεχυλώθηκε και ξέφτισε όπως ένα πουλόβερ που σκόπιμα η κατά λάθος φεύγει το νήμα σε ένα σημείο και μετά ξεφτίζει ολόκληρο. Έτσι και η παιδεία μας, μόνο που πιστεύω ότι γκρεμοτσακίστηκε και ποδοπατήθηκε σκόπιμα από τους αμόρφωτους του πολιτικού συστήματος.

4


Τα κινητά, τα ταμπλετ και τα λαπ τοπ

Ότι χειρότερο να αφήνεις νέα παιδιά να χώνονται και να χάνονται εκεί μέσα. Φυσικά εξυπηρετεί τα μέγιστα το πολιτικό σύστημα που θέλει αμόρφωτους πολίτες.

5


Η σκόπιμη νομοθεσία του πολιτικού συστήματος που αντανακλά ολόκληρη την αμόρφωτη κοινωνία μας

Η νομοθεσία σήμερα έχει δέσει τα χέρια γονιών και δασκάλων. Το χαστούκι σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής με την καλύτερη στιγμή του στην ελληνική ταινία το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο, συνέφερε γενιές ολόκληρες και τις έφερνε στον ίσιο δρόμο. Πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά την επαναφορά αυστηρών μέτρων στα σχολεία διαφορετικά έχουμε υπογράψει το τέλος μας σας λαός.

6


Η σκόπιμη καταστροφή της ΠΑΙΔΕΙΑΣ από το προσωπικό του πολιτικού συστήματος

Η ΠΑΙΔΕΙΑ και το σχολείο από το νηπιαγωγείο έως και το ΛΥΚΕΙΟ έχει ένα διττό στόχο και σκοπό: να χτίσει χαρακτήρες και να εμφυσήσει και εμφυτέψει κριτική σκέψη και αντίληψη. Να φτιάξει δηλαδή σωστούς και σκεπτόμενους πολίτες. Με την εισαγωγή πολλών και άσχετων μαθημάτων το πουλημένο πολιτικό προσωπικό εκτροχιάζει και ξεστρατίζει από τον πραγματικό στόχο του σχολείου και οδηγεί σε αμόρφωτους πολίτες με γνώσεις οικονομίας, επιχειρείν, μικροηλεκτρονικής, ρομποτικής, βιοτεχνολογίας και γονιδιακής θεραπείας.


Πρέπει να μειωθούν οι ώρες στο σχολείο σε τέσσερις με τις πρώτες τρεις να πραγματεύονται κείμενα των αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων και κείμενα από τους βίους αγίων και η τέταρτη ώρα να είναι ένα από τα υπόλοιπα μαθήματα, όπως μαθηματικά, φυσική, οικονομία κλπ. Και η εξειδίκευση για μετά το ΛΥΚΕΙΟ, στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.


Η ελληνορθόδοξη ΠΑΙΔΕΙΑ είναι η μόνη λύση, η μόνη διέξοδος από την κατηφόρα. Διαφορετικά θα βλέπουμε να αυξάνονται και γιγαντώνονται φαινόμενα βίας και εγκληματικότητας.



7


Η ευκολία με την όποια ο ανθρώπινος εγκέφαλος υιοθετεί νεωτεριστικές αντιλήψεις και ιδέες


Τίποτε καλύτερο από νέους και αμόρφωτους. Οι νεωτεριστικές ιδέες ρίχνονται στην μάζα και διαδίδονται όπως οι φωτιές στα πευκοδάση. Κάποτε κάναμε στα θερμοκήπια απολύμανση με βρωμιούχο μεθύλιο. Ουσιαστικά κάναμε αποστείρωση καθώς σκοτώνει τα πάντα. Όταν λοιπόν εμφανιζοταν ένα παθογόνο διαδιδόταν ταχύτατα γιατί δεν υπήρχε καμία αντίσταση καθώς είχαμε προκαλέσει το λεγόμενο βιολογικό κενό. Δηλαδή δεν υπήρχαν σαπρόφυτα και ανταγωνιστικοί μικροοργανισμοί ώστε να ανακόψουν την πορεία εξέλιξης του παθογόνου μικροοργανισμού. Έτσι και σήμερα. Οι Αμόρφωτοι άνθρωποι είναι το τέλειο υπόστρωμα για την διάδοση νεωτεριστικών άθλιων αντιλήψεων και ιδεών. Το ανάχωμα είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος με ΑΡΧΕΣ και ΑΞΙΕΣ, σπάνιο είδος πλέον.


8


Επιθετικοί γονείς που μεγαλώνουν και ‘κατασκευάζουν’ επιθετικά παιδιά


 


Υπάρχει και αυτή η κατηγορία γονιών. Κακοί άνθρωποι, κακοί χαρακτήρες που βλέπουν τους άλλους σαν υποδιέστερους και μόνο για εκμετάλλευση. Τι παιδιά θα βγουν; Και ποιο ανάχωμα υπάρχει αφού δεν υπάρχει σωστή και πραγματική παιδεία;


 


9


Αδιαφορία από όλους εμάς τους υπόλοιπους


 


Αυτό ίσως είναι και το χειρότερο. Η απάθεια και η αδιαφορία σχεδόν όλων απέναντι στο πρόβλημα κάποιου ή κάποιων είναι το χειρότερο σύμπτωμα μιας άρρωστης κοινωνίας. Είναι τραγικό να κινούνται τρένα στα τυφλά και να χάνονται δεκάδες ζωές ενώ μερικές εβδομάδες νωρίτερα ο αρμόδιος υπουργός βεβαίωνε για την ασφάλεια στους σιδηροδρόμους. Μερικούς μήνες αργότερα ο ίδιος σαν υποψήφιος βουλευτής βγήκε πρώτος σε σταυρούς στην περιφέρεια του. Αμορφωσιά, αδιαφορία και απάθεια όλα σε ένα. Το μέλλον μιας τέτοιας κοινωνίας δεν μπορεί να είναι κάλο.


 


 


Σαν επίλογος


 


Ένας 14χρονος δέχθηκε μπουλινκ από άλλους ανήλικους. Η οικογένεια μάλλον αντέδρασε και το αποτέλεσμα:


 


Ο πατέρας του 14χρονου δήλωσε: «Το περιστατικό ξεκίνησε με απειλές και προειδοποιήσεις από τους ανηλίκους προς τον γιο μου. Έψαξαν και βρήκαν την διεύθυνση του σπιτιού, ενώ του έστειλαν απειλητικό μήνυμα ότι θα μας σπάσουν το αυτοκίνητο. Λίγες ώρες μετά, την ώρα που ανταλλάσσαμε τα δώρα της Πρωτοχρονιάς, αυτά τα παιδιά ήρθαν κάτω στην πιλοτή και βανδάλιζαν το αυτοκίνητο».


 


 


Στον Βόλο ένας πατέρας όταν έμαθε πως ο κουνιάδος του βίαζε επί εννέα χρόνια τη 18χρονη σήμερα κόρη του, πήρε την κυνηγετική του καραμπίνα και σκότωσε τον αδελφό της γυναίκας του και μάλιστα, όπως υποστήριξε, νιώθει πλέον λυτρωμένος. Σύμφωνα πάντα με την κατάθεση του δράστη, ο 32χρονος τον τελευταίο καιρό απειλούσε τη 18χρονη πως, εάν δεν του δίνει χρήματα, θα δημοσιοποιήσει βίντεο και φωτογραφίες από τους βιασμούς της σε φίλους και συγγενείς. Μέχρι που κάποια στιγμή η κοπέλα δεν άντεχε να δίνει χρήματα στον 32χρονο και αποκάλυψε τα όσα ζούσε στον πατέρα της.




Και αναρωτιέμαι:


 


Πως μπορεί και γίνεται κάτι τέτοιο;


Πως γίνεται ανήλικοι να απειλούν; Οι γονείς να τους φυγαδεύουν και η αστυνομία να μην τους έχει μαζέψει;


Πως γίνεται ένας θειος να βιάζει και πηδήξει την εννιάχρονη ανίψια του;


Ζούμε μια ατελείωτη σαπίλα, έχουμε βυθιστεί σε ένα ωκεανό βλακείας και ασυδοσίας.


Και όλα αυτά είναι συνέπειες μιας ισοπεδωμένης παιδείας που σαν στόχο έχει να βγάζει όχι πολίτες αλλά υπηκόους.


Μόνη ελπίδα η αληθινή ελληνορθόδοξη παιδεία.


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου