Τι και αν τον περασμένο Ιούλιο, η αλυσίδα Σκλαβενίτης, «τάραξε τα νερά» αποφασίζοντας να αυξήσει τις χρεώσεις στις παραδόσεις για τις αγορές από το online κατάστημά της… ελάχιστοι επηρεάστηκαν από αυτή την απόφαση, ή δεν την πήραν «χαμπάρι».
Τότε υπήρξαν διαμαρτυρίες, με κάποιους να εκτιμούν ότι αυτή η τιμολογιακή πολιτική θα γύριζε μπούμερανγκ και θα μείωνε τις πωλήσεις της σε αυτό κομμάτι της αγοράς.
Αυτό όμως δεν συνέβη. Αντιθέτως τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι η αύξηση των χρεώσεων όχι μόνο δεν έφερε μείωση των πωλήσεων, αντιθέτως οδήγησε προς τα πάνω το μέσο όρο των παραγγελιών στο σύνολο της αγοράς.
Υπήρξε αύξηση της μέσης παραγγελίας στο ηλεκτρονικό καλάθι του συνόλου της αγοράς σε συνδυασμό με αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%.
Αυτό το γεγονός, μαζί με άλλες ενέργειες του Σκλαβενίτη, έχουν αφήσει πίσω τον ανταγωνισμό.
Οι υπόλοιποι τέσσερις μεγαλύτεροι όμιλοι κατέχουν το 45% της αγοράς, ενώ δεκάδες άλλα σούπερ μάρκετ, κάποια εκ των οποίων μέλη του ΕΛΟΜΑΣ, κατέχουν το 15%, το οποίο είναι βέβαια πολυδιασπασμένο.
Συνεπώς, ο όμιλος Σκλαβενίτη κατέχει αυτή τη στιγμή το «πάνω χέρι» στη διαμόρφωση της εμπορικής πολιτικής και των ραφιών.
Η κυριαρχία του ομίλου Σκλαβενίτη είναι πια τέτοια, που καθιστά δύσκολη και τη διεύρυνση του ανταγωνισμού με την είσοδο νέων ομίλων. Είναι ενδεικτικό ότι, όσες νέες αλυσίδες προσπάθησαν να εισέλθουν στην αγορά τα τελευταία χρόνια δεν κατάφεραν να αποσπάσουν ικανό μερίδιο αγοράς με αποτέλεσμα γρήγορα να αποσύρονται.
Υπάρχουν ωστόσο και «φωνές» που βλέπουν συνθήκες ολιγοπωλίου πίσω από αυτή την κατάσταση, σε μία εποχή που οι τιμές ανεβαίνουν συνεχώς. Όπως λένε, ο όμιλος ισχυροποιείται επικίνδυνα, όχι μόνο για τον ανταγωνισμό αλλά και για τους καταναλωτές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου