Όλοι ξέρουμε τι είναι οι Millennial. Υπάρχουν στερεότυπα σχετικά με το τι κάνουν και τι δεν αρέσει στους Millennials, πόσο συχνά ελέγχουν τις ροές τους στα ΜΚΔ, και όλα αυτά επειδή αισθανόμαστε πιο άνετα να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον όρο για να αναφερθούμε σε μια ολόκληρη ηλικιακή δημογραφική εικόνα του πληθυσμού. Ο όρος Millennial είναι μια ισχυρή λέξη, και όχι λόγω του ηλικιακού εύρους που αναφέρεται, αλλά λόγω του πόσο χρήσιμος είναι -όπως ακριβώς το Gen X ή το Baby Boomer.
Ιστορικά, δεν υπάρχει κάποιος μοναδικός ή τυπικός τρόπος με τον οποίο οι γενιές παίρνουν τα ονόματά τους, και αυτό γιατί, το να συγκεντρώνουμε όλους όσους έχουν περίπου την ίδια ηλικία σε μια ομάδα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο.
Ιστορικά, δεν υπάρχει κάποιος μοναδικός ή τυπικός τρόπος με τον οποίο οι γενιές παίρνουν τα ονόματά τους, και αυτό γιατί, το να συγκεντρώνουμε όλους όσους έχουν περίπου την ίδια ηλικία σε μια ομάδα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο.
Όνομα γενιάς και χρόνια που γεννήθηκε
The Lost Generation: 1883–1900
The Greatest Generation: 1901–1927
The Silent Generation: 1928–1945
Baby Boomers: 1946–1964
Gen X: 1965–1980
Millennials: 1981–1996
Gen Z: 1997–2012
Gen Alpha: Αρχές 2010-2025
The Lost Generation: 1883–1900
The Greatest Generation: 1901–1927
The Silent Generation: 1928–1945
Baby Boomers: 1946–1964
Gen X: 1965–1980
Millennials: 1981–1996
Gen Z: 1997–2012
Gen Alpha: Αρχές 2010-2025
Πότε ξεκινήσαμε να ονομάζουμε τις γενιές;
Μερικοί κοινωνικοί ιστορικοί συνδέουν το φαινόμενο με το "The Sun Also Rises" (Ο ήλιος ανατέλλει ξανά) του Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Η επιγραφή του βιβλίου αναφέρει την Gertrude Stein να λέει, "Είστε όλοι μια χαμένη γενιά" -αν και μπορεί να μην είπε η ίδια την φράση. Το 1951 το TIME δημοσίευσε ένα άρθρο λέγοντας ότι "η σημερινή νεότερη γενιά ... δεν κάνει μανιφέστα, δεν κάνει ομιλίες ή δεν κουβαλά αφίσες. Ονομάστηκε 'Silent Generation'". Ενώ η Γενιά Silent ήταν δημοφιλής τη δεκαετία του 1950 για να περιγράψει το πλήθος των εφήβων/νεαρών που γεννήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του '20 έως τις αρχές της δεκαετίας του '30, πλέον η περίοδός της θεωρείται η το 1928–'45.
Μερικοί κοινωνικοί ιστορικοί συνδέουν το φαινόμενο με το "The Sun Also Rises" (Ο ήλιος ανατέλλει ξανά) του Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Η επιγραφή του βιβλίου αναφέρει την Gertrude Stein να λέει, "Είστε όλοι μια χαμένη γενιά" -αν και μπορεί να μην είπε η ίδια την φράση. Το 1951 το TIME δημοσίευσε ένα άρθρο λέγοντας ότι "η σημερινή νεότερη γενιά ... δεν κάνει μανιφέστα, δεν κάνει ομιλίες ή δεν κουβαλά αφίσες. Ονομάστηκε 'Silent Generation'". Ενώ η Γενιά Silent ήταν δημοφιλής τη δεκαετία του 1950 για να περιγράψει το πλήθος των εφήβων/νεαρών που γεννήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του '20 έως τις αρχές της δεκαετίας του '30, πλέον η περίοδός της θεωρείται η το 1928–'45.
Πώς πήραν το όνομά τους οι Baby Boomers;
Ακολούθησαν οι Baby Boomers. Όλα ξεκίνησαν όταν το Census Bureau (Γραφείο Απογραφής) άρχισε να αναφέρεται στα χρόνια μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο (1946–'64) ως "Post War Baby Boom", καθώς οι γεννήσεις εκτοξεύτηκαν από περίπου 3 εκατομμύρια ετησίως σε πάνω από 4 εκατομμύρια το χρόνο. Καθώς τα παιδιά άρχισαν να γίνονται ενήλικες (και ως εκ τούτου, καταναλωτές), οι διαφημιστικές εταιρείες τράβηξαν την προσοχή διαφημίζοντας τα προϊόντα τους στους λεγόμενους Baby Boomers. Ήταν η πρώτη -και μέχρι στιγμής η τελευταία- φορά που το "επίσημο" όνομα μιας γενιάς προερχόταν από κυβερνητικό οργανισμό.
Ακολούθησαν οι Baby Boomers. Όλα ξεκίνησαν όταν το Census Bureau (Γραφείο Απογραφής) άρχισε να αναφέρεται στα χρόνια μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο (1946–'64) ως "Post War Baby Boom", καθώς οι γεννήσεις εκτοξεύτηκαν από περίπου 3 εκατομμύρια ετησίως σε πάνω από 4 εκατομμύρια το χρόνο. Καθώς τα παιδιά άρχισαν να γίνονται ενήλικες (και ως εκ τούτου, καταναλωτές), οι διαφημιστικές εταιρείες τράβηξαν την προσοχή διαφημίζοντας τα προϊόντα τους στους λεγόμενους Baby Boomers. Ήταν η πρώτη -και μέχρι στιγμής η τελευταία- φορά που το "επίσημο" όνομα μιας γενιάς προερχόταν από κυβερνητικό οργανισμό.
Πώς ονομάστηκαν οι Gen X, Millennials και Gen Z;
Τελικά, οι Baby Boomers γέρασαν και επομένως έγιναν λιγότερο ελκυστικοί για τις εταιρείες που είχαν κάτι να πουλήσουν. Τα διαφημιστικά γραφεία ήθελαν έναν άλλο όρο για τα νέα μέλη της ηλικιακής ομάδας-στόχου τους και άρχισαν να πειραματίζονται με διάφορους όρους.
Κάπως έτσι, εμφανίστηκε ο όρος "Generation Y", ένας πρώτος όρος για τους Millennials, κάτι όμως που δεν άρεσε ιδιαίτερα, δεν ήταν "πιασιάρικο".
Το αν ο όρος θα έπιανε ήταν θέμα αν οι οργανισμοί των ΜΜΕ θα άρχιζαν να χρησιμοποιούν τον όρο. Και δεν αναφερόμαστε σε οποιονδήποτε οργανισμό. "Μιλάω για το Associated Press ή το Reuters, που παράγουν πολύ εκδοτικό περιεχόμενο και στέλνουν σε διάφορους οργανισμούς", είπε ο Peter Francese, ειδικός στις δημογραφικές και καταναλωτικές αγορές. Όσον αφορά τον καθορισμό των ημερομηνιών για τους Millennials, όλα εξαρτήθηκαν από τα δημογραφικά στοιχεία.
"Το 2010, όταν έγινε η απογραφή, οι Baby Boomers ήταν όλοι ηλικίας 45 με 64 ετών", εξήγησε ο Francese. "Για να συγκριθούν οι Millennials με τους Baby Boomers, επειδή είναι η επόμενη γενιά, πρέπει να έχουμε διαφορά είκοσι χρόνια. Έτσι, το 2010, οι Millennials είναι άνθρωποι μεταξύ 15 και 34".
Φαίνεται ότι παρακάμπτετε μια γενιά, κάτι που όντως συμβαίνει. Ως επί το πλείστον, το έκαναν οι διαφημιστικές εταιρείες. Το 1991, ο Douglas Coupland έγραψε το βιβλίο του "Generation X: Tales for an Accelerated Culture" σχετικά με την ανωνυμία που ένιωθαν ο ίδιος και οι σύγχρονοί του μεγαλώνοντας στη σκιά των Baby Boomers. Ήταν προϊόντα μιας κάμψης 10 έως 12 ετών στους ρυθμούς γεννήσεων μεταξύ των Boomers και των Millennials, και παρόλο που ο όρος είχε κολλήσει στον γενικό πληθυσμό, η γενιά ήταν το λάθος μέγεθος για να έχει μεγάλη σημασία για τους εμπόρους.
Φαίνεται απίθανο οι διαφημιστικές εταιρείες να ακολουθήσουν ξανά μια τέτοια παθητική προσέγγιση.
"Τα διαφημιστικά γραφεία έχουν αποστολή και επιτακτική ανάγκη να μεταφέρουν στους πελάτες τους νέα για το τι συμβαίνει στην αγορά", είπε ο Francese. "Έτσι, αναπόφευκτα, χωρίζουν τους πληθυσμούς σε διάφορες ομάδες. Η αναγκαιότητα να γίνει αυτό σημαίνει ότι κάθονται και βρίσκουν ονόματα".
Η Gen Z, η επόμενη μετά τους Millennials, έχει πλέον αποκτήσει καταναλωτική αξία και θα γίνει πιο ισχυρή τα επόμενα χρόνια. Καθώς συμβαίνει αυτό, οι διαφημιστικές εταιρείες θα έχουν μια τέλεια επεξεργασμένη ετικέτα έτοιμη να κολλήσουν σε αναφορές δαπανών. Και μόλις η Gen Z ξεφύγει από το γλυκό σημείο του μάρκετινγκ, τη θέση της θα αρχίσει να παίρνει η Gen Alpha.
Τελικά, οι Baby Boomers γέρασαν και επομένως έγιναν λιγότερο ελκυστικοί για τις εταιρείες που είχαν κάτι να πουλήσουν. Τα διαφημιστικά γραφεία ήθελαν έναν άλλο όρο για τα νέα μέλη της ηλικιακής ομάδας-στόχου τους και άρχισαν να πειραματίζονται με διάφορους όρους.
Κάπως έτσι, εμφανίστηκε ο όρος "Generation Y", ένας πρώτος όρος για τους Millennials, κάτι όμως που δεν άρεσε ιδιαίτερα, δεν ήταν "πιασιάρικο".
Το αν ο όρος θα έπιανε ήταν θέμα αν οι οργανισμοί των ΜΜΕ θα άρχιζαν να χρησιμοποιούν τον όρο. Και δεν αναφερόμαστε σε οποιονδήποτε οργανισμό. "Μιλάω για το Associated Press ή το Reuters, που παράγουν πολύ εκδοτικό περιεχόμενο και στέλνουν σε διάφορους οργανισμούς", είπε ο Peter Francese, ειδικός στις δημογραφικές και καταναλωτικές αγορές. Όσον αφορά τον καθορισμό των ημερομηνιών για τους Millennials, όλα εξαρτήθηκαν από τα δημογραφικά στοιχεία.
"Το 2010, όταν έγινε η απογραφή, οι Baby Boomers ήταν όλοι ηλικίας 45 με 64 ετών", εξήγησε ο Francese. "Για να συγκριθούν οι Millennials με τους Baby Boomers, επειδή είναι η επόμενη γενιά, πρέπει να έχουμε διαφορά είκοσι χρόνια. Έτσι, το 2010, οι Millennials είναι άνθρωποι μεταξύ 15 και 34".
Φαίνεται ότι παρακάμπτετε μια γενιά, κάτι που όντως συμβαίνει. Ως επί το πλείστον, το έκαναν οι διαφημιστικές εταιρείες. Το 1991, ο Douglas Coupland έγραψε το βιβλίο του "Generation X: Tales for an Accelerated Culture" σχετικά με την ανωνυμία που ένιωθαν ο ίδιος και οι σύγχρονοί του μεγαλώνοντας στη σκιά των Baby Boomers. Ήταν προϊόντα μιας κάμψης 10 έως 12 ετών στους ρυθμούς γεννήσεων μεταξύ των Boomers και των Millennials, και παρόλο που ο όρος είχε κολλήσει στον γενικό πληθυσμό, η γενιά ήταν το λάθος μέγεθος για να έχει μεγάλη σημασία για τους εμπόρους.
Φαίνεται απίθανο οι διαφημιστικές εταιρείες να ακολουθήσουν ξανά μια τέτοια παθητική προσέγγιση.
"Τα διαφημιστικά γραφεία έχουν αποστολή και επιτακτική ανάγκη να μεταφέρουν στους πελάτες τους νέα για το τι συμβαίνει στην αγορά", είπε ο Francese. "Έτσι, αναπόφευκτα, χωρίζουν τους πληθυσμούς σε διάφορες ομάδες. Η αναγκαιότητα να γίνει αυτό σημαίνει ότι κάθονται και βρίσκουν ονόματα".
Η Gen Z, η επόμενη μετά τους Millennials, έχει πλέον αποκτήσει καταναλωτική αξία και θα γίνει πιο ισχυρή τα επόμενα χρόνια. Καθώς συμβαίνει αυτό, οι διαφημιστικές εταιρείες θα έχουν μια τέλεια επεξεργασμένη ετικέτα έτοιμη να κολλήσουν σε αναφορές δαπανών. Και μόλις η Gen Z ξεφύγει από το γλυκό σημείο του μάρκετινγκ, τη θέση της θα αρχίσει να παίρνει η Gen Alpha.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου