Η ελληνική παρουσία στον παγκόσμιο χάρτη των δισεκατομμυριούχων αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός που
αναδεικνύεται με την πρόσφατη κατάταξη του Forbes για το 2024.Με δέκα Έλληνες επιχειρηματίες, επενδυτές και εφοπλιστές να καταλαμβάνουν θέση στην ετήσια λίστα των δισεκατομμυριούχων, η ελληνική κοινότητα επιχειρηματιών φαίνεται να έχει κάνει άλματα προόδου, με τέσσερις νέες προσθήκες σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά.Λίστα Forbes: Ποιοι είναι οι Έλληνες στη λίστα;
Οι Γιώργος Προκοπίου, Κωνσταντίνος Μαρτίνος, Ανδρέας Μαρτίνος και Αθανάσιος Μαρτίνος είναι τα νέα ονόματα που εμφανίζονται στην εν λόγω λίστα, αναγνωρίζοντας την επιχειρηματική τους επιτυχία και τη συνεισφορά τους στην παγκόσμια οικονομία.
Η Μαρία Αγγελικούση, με περιουσία 6,4 δισ. δολαρίων, κατατάσσεται ως η πλουσιότερη Ελληνίδα, «αναρριχώμενη» στη θέση 432 της συνολικής κατάταξης του Forbes, σημειώνοντας έτσι μια ανοδική πορεία από την προηγούμενη χρονιά. Ακολουθεί ο Αριστοτέλης Μυστακίδης με περιουσία 3,3 δισ. δολαρίων, έχοντας καταγράψει ελαφρά αύξηση σε σχέση με το 2023, ενώ ο Φίλιππος Νιάρχος συμπληρώνει την τριάδα των πλουσιότερων Ελλήνων με περιουσία 2,8 δισ. δολαρίων.
Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι: εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου & οικογένεια (2,6 δισ. δολ.) που είναι νέα άφιξη στο Νο 1.286 της λίστας, Κωνσταντίνος Μαρτίνος & οικογένεια (2,3 δισ. δολ.), Σπύρος Λάτσης & οικογένεια (2,2 δισ. δολάρια), ο οποίος είδε την περιουσία του να διογκώνεται κατά 700 εκατ. ευρώ, Βαρδής Βαρδινογιάννης & οικογένεια (2,2 δισ. δολ), Μαριάννα Λάτση & οικογένεια (1,8 δισ. δολ), Ανδρεάς Μαρτίνος & οικογένεια και Αθανάσιος Μαρτίνος & οικογένεια.
Λίγα λόγια για τον όμιλο Αγγελικούση:
Ο όμιλος Αγγελικούση, ο οποίος στηρίζει σε ποσοστό 24,5% το ελληνικό νηολόγιο. Είναι η βάση στήριξης της ελληνικής σημαίας. Σχεδόν ένα στα τέσσερα υπό ελληνική σημαία πλοία είναι συμφερόντων της Μαρίας Ι. Αγγελικούση που ηγείται του ομίλου.
Ο όμιλος με σημερινά στοιχεία διαθέτει στόλο από 141 πλοία στο νερό, εκ των οποίων τα 122 είναι υπό ελληνική σημαία, ποσοστό 86,5%. Επίσης, έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για 21 πλοία, οκτώ εκ των οποίων είναι δεξαμενόπλοια και 13 LNG Carriers – πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Στα 19 από αυτά τα 21 υπό ναυπήγηση πλοία είναι υψωμένη η ελληνική σημαία (ποσοστό 90,4%) – και πιο συγκεκριμένα στα οκτώ δεξαμενόπλοια και στα 11 από τα 13 LNG Carriers. Αρα, συνολικά μαζί με τα υπό ναυπήγηση ο όμιλος έχει 162 πλοία, εκ των οποίων τα 141 είναι υπό ελληνική σημαία – ποσοστό 87%.
Ο όμιλος έχει τρεις εταιρείες: Τη Maran Tankers με 54 δεξαμενόπλοια στο νερό και οκτώ υπό ναυπήγηση, σύνολο 64. Από τα 54 που είναι στο νερό τα 45 έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία, ποσοστό 83,3%. Και αν ληφθούν υπόψη και τα οκτώ υπό ναυπήγηση, που είναι όλα στο ελληνικό νηολόγιο, το ποσοστό ανεβαίνει στο 82,8%.
Τη Maran Gas με 58 LNG Carriers. Από αυτά 45 είναι στο νερό, εκ των οποίων τα 41 είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο, ποσοστό 91,1%. Αν ληφθούν υπόψη και τα 13 υπό ναυπήγηση (11 υπό ελληνική σημαία), το ποσοστό ανεβαίνει στο 89,6%.
Τη Maran Dry με 42 φορτηγά πλοία, εκ των οποίων τα 36 είναι υπό ελληνική σημαία, ποσοστό 85,7%.Πριν από τρεισήμισι μήνες η Μαρία Αγγελικούση ήταν παρούσα στα 20ά Lloyd’s Awards παραλαμβάνοντας το βραβείο για το Πλοίο της Χρονιάς, το οποίο κέρδισε ο όμιλος για το υπερδεξαμενόπλοιο VLCC διπλού καυσίμου «Antonis I. Angelicoussis».
Μπροστά σε περισσότερα από 1.000 στελέχη της ελληνικής και διεθνούς ναυτιλίας, η Μαρία Αγγελικούση είπε: «Το πλοίο εκπροσωπεί τρεις γενιές του Ομίλου Αγγελικούση. Πήρε το όνομα του παππού μου, του ιδρυτή της εταιρείας. Οταν ο πατέρας μου κι εγώ αποφασίσαμε να παραγγείλουμε τη ναυπήγηση μιας σειράς τεσσάρων πλοίων αυτού του τύπου θέλαμε να πρωτοστατήσουμε στην τεχνολογική καινοτομία. Οπως συχνά λέω, οι άνθρωποί μας είναι στην καρδιά όσων κάνουμε. Θέλω να ευχαριστήσω τους ανθρώπους της Maran Tankers τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα. Το πλοίο αποδεικνύει τη δέσμευσή μας να πρωτοστατήσουμε στη μετατροπή της ναυτιλίας σε βιομηχανία μηδενικών εκπομπών άνθρακα».
Και ολοκλήρωσε την ομιλία της στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση: «Το πλοίο έχει υψωμένη την ελληνική σημαία όπως η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων του στόλου μας. Ο Ομιλος Αγγελικούση ήταν και παραμένει μία ελληνική οικογενειακή επιχείρηση. Είναι ένα βασικό στοιχείο του DNA μας. Πιστεύουμε στην Ελλάδα».
Σε παλαιότερη ομιλία του ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Αγγελικούση, Σβάινουνγκ Γ.Σ. Στόλε, είχε κάνει αναφορά στον ζωτικής σημασίας ρόλο που διαδραματίζει η ελληνική σημαία για την ανάπτυξη του ομίλου και στάθηκε στην ανάγκη υποστήριξης της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών που θα επανδρώσουν τα πλοία του ελληνόκτητου στόλου.
Τόνισε, επίσης, ότι τα επόμενα χρόνια ο όμιλος θα έχει άμεση ανάγκη να ναυτολογήσει ακόμη περισσότερους ναυτικούς, αναγνώρισε το κομβικό έργο που επιτελούν οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και υπογράμμισε το υψηλό επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων των Ελλήνων ναυτικών. Οπως σημείωσε, ο όμιλος Αγγελικούση απορροφά ετησίως περισσότερους από 300 νέους Ελληνες δόκιμους, δείγμα της πίστης και προσήλωσης του ομίλου στον Ελληνα ναυτικό.
Σύμφωνα με τον κ. Στόλε, ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων δοκίμων που διαθέτει αυτή τη στιγμή ο όμιλος Αγγελικούση, τόσο εν πλω όσο και στη στεριά, ανέρχεται σε περισσότερους από 1.200, γεγονός που τον τοποθετεί στην κορυφή των εταιρειών σε ό,τι αφορά την πρόσληψη Ελλήνων δοκίμων.
Ειδική αναφορά είχε κάνει στις δύο κεντρικές αξίες οι οποίες χαρακτηρίζουν, μεταξύ άλλων, τις λειτουργίες του Ομίλου Αγγελικούση, που είναι η ποιότητα και η ασφάλεια. Στο πλαίσιο αυτό λαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες με επίκεντρο την εκπαίδευση προκειμένου οι ναυτικοί που επανδρώνουν τα πλοία του να εξελίσσονται συνεχώς. Αιχμή του δόρατος στο εν λόγω εγχείρημα συνιστά το in-house training.
Ο όμιλος Αγγελικούση διατηρεί Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικών, το Delphic Maritime Training Centre, το οποίο είναι εξοπλισμένο με σύγχρονες τεχνολογίες, όπως προσομοιωτές, και έχει ως στόχο τη συνεχή εκπαίδευση και βελτίωση των ναυτικών του, αλλά και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ομίλου στις διεθνείς ναυτιλιακές αγορές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου