Κάκιστη παραμένει η κατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου έξω από την Χάλκη, σχεδόν οκτώ μήνες μετά τις καταστροφικές πλημμύρες που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel». Τα φωτογραφικά ντοκουμέντα (onlarissa.gr) αποτυπώνουν με σαφήνεια πως μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα το σκηνικό δεν άλλαξε.
Οι ελπίδες για τις απαιτούμενες παρεμβάσεις εναπόκειται στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για «ανάταξη της περιοχής» μετά την τεράστια καταστροφή που υπέστη. Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη «θα διατεθούν πάνω από 3 δισ. ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών. Τα μισά -1,4 δισ.- αφορούν τις οδικές και τις σιδηροδρομικές υποδομές και τα πληγέντα σχολεία. Τα 600 εκατομμύρια προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα υπόλοιπα είναι πόροι του ΕΣΠΑ αλλά και του Κρατικού Προϋπολογισμού».
Έκτακτη χρηματοδότηση του ΟΣΕ
Στο μεταξύ, μόλις την περασμένη Πέμπτη, ανακοινώθηκε έκτακτη χρηματοδότηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ Α.Ε.) με ποσό ύψους 25 εκατ. ευρώ για τα έτη 2024 και 2025 και σκοπό τη ριζική ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ), από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τροπολογία που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Με την παρούσα ρύθμιση, σε συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, εξασφαλίζεται επιπλέον χρηματοδότηση και συγκεκριμένα 7 εκατ. ευρώ για το 2024 και 18 εκατ. ευρώ για το 2025, η οποία προορίζεται να διατεθεί στοχευμένα για την αναβάθμιση του εξοπλισμού των ισόπεδων διαβάσεων.
Η επιπλέον χρηματοδότηση παρέχει τη δυνατότητα στον ΟΣΕ να προχωρήσει σε ριζική ανανέωση και εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, όπου εντοπίζονται τα μεγαλύτερα ζητήματα, αλλά και όχι μόνο.
Η έκτακτη χρηματοδότηση του Οργανισμού για την αντιμετώπιση του ζητήματος των ΑΣΙΔ, εντάσσεται στο σύνολο του δράσεων που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό την ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Οι ελπίδες για τις απαιτούμενες παρεμβάσεις εναπόκειται στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για «ανάταξη της περιοχής» μετά την τεράστια καταστροφή που υπέστη. Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη «θα διατεθούν πάνω από 3 δισ. ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών. Τα μισά -1,4 δισ.- αφορούν τις οδικές και τις σιδηροδρομικές υποδομές και τα πληγέντα σχολεία. Τα 600 εκατομμύρια προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα υπόλοιπα είναι πόροι του ΕΣΠΑ αλλά και του Κρατικού Προϋπολογισμού».
Έκτακτη χρηματοδότηση του ΟΣΕ
Στο μεταξύ, μόλις την περασμένη Πέμπτη, ανακοινώθηκε έκτακτη χρηματοδότηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ Α.Ε.) με ποσό ύψους 25 εκατ. ευρώ για τα έτη 2024 και 2025 και σκοπό τη ριζική ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ), από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τροπολογία που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Με την παρούσα ρύθμιση, σε συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, εξασφαλίζεται επιπλέον χρηματοδότηση και συγκεκριμένα 7 εκατ. ευρώ για το 2024 και 18 εκατ. ευρώ για το 2025, η οποία προορίζεται να διατεθεί στοχευμένα για την αναβάθμιση του εξοπλισμού των ισόπεδων διαβάσεων.
Η επιπλέον χρηματοδότηση παρέχει τη δυνατότητα στον ΟΣΕ να προχωρήσει σε ριζική ανανέωση και εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, όπου εντοπίζονται τα μεγαλύτερα ζητήματα, αλλά και όχι μόνο.
Η έκτακτη χρηματοδότηση του Οργανισμού για την αντιμετώπιση του ζητήματος των ΑΣΙΔ, εντάσσεται στο σύνολο του δράσεων που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό την ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου