Φανταστείτε ότι έχετε 400 δολάρια για να ξοδέψετε σε ένα πολυτελές γεύμα. Θα
μπορούσατε να απολαύσετε ένα μενού πολλών πιάτων σε ένα εστιατόριο βραβευμένο με αστέρια Michelin. Ή να τα ξοδέψετε όλα σε έναν ανανά.Ο ανανάς Rubyglow – που καλλιεργείται για το χαρακτηριστικό κόκκινο εξωτερικό του και τη γλυκιά του γεύση – κοστίζει 395,99 δολάρια στο Melissa's Produce, ένα μανάβικο πολυτελείας με έδρα την Καλιφόρνια. Η εταιρεία φρούτων και λαχανικών Del Monte, που ειδικεύεται στους ανανάδες, χρειάστηκε μιάμιση δεκαετία πειραματισμών για να αναπτύξει το συγκεκριμένο είδος στην Κόστα Ρίκα.
Μια περιορισμένη σοδειά έγινε για πρώτη φορά διαθέσιμη στην Κίνα στις αρχές του χρόνου. Πρόσφατα, η Del Monte αποφάσισε να δει πώς θα τα πάει το προϊόν στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Melissa's άρχισε να το πουλάει στην αστρονομική τιμή του.
Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για κάτι που είναι ξεχωριστό», λέει στο CNNi η Cindy van Rijswick, στρατηγικός σύμβουλος για τα φρέσκα προϊόντα της παγκόσμιας ερευνητικής ομάδας της Rabobank. Όσον αφορά τα ειδικά προϊόντα, «υπάρχει πάντα μια μικρή αγορά για εστιατόρια υψηλότερων προδιαγραφών, ή foodies, ή ορισμένα διαδικτυακά κανάλια», είπε.
Πριν από τον Rubyglow, η Del Monte είχε λανσάρει το 2022 τον ανανά Pinkglow, ο οποίος έχει ροζ σάρκα και έρχεται στο δικό του ειδικό κουτί. Στο Instagram και το TikTok, οι food influencers έκοψαν το φρούτο, θαύμασαν το χρώμα του και μοιράστηκαν τις κριτικές τους (η ετυμηγορία: πολύ γλυκό).
Στην αρχή, ο Pinkglow πωλούνταν για περίπου 50 δολάρια. Σήμερα, μπορεί κανείς να αποκτήσει έναν για πολύ λιγότερο, online, μεταξύ περίπου 8 και 29 δολαρίων – τιμές ευκαιρίας, αλλά και πάλι υψηλές για έναν ανανά.
Βέβαια, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη απόσταση μέχρι τον ανανά των 400
δολαρίων… Το Melissa's Produce περιγράφει τον Rubyglow στην ιστοσελίδα του ως «σπάνιο διαμάντι» και «αποκορύφωμα των φρούτων πολυτελείας», προσθέτοντας ότι «για τον καλοφαγά, είναι ένα αξέχαστο δώρο».
Ξεκίνησαν με 50 ανανάδες και μέσα σε έναν μήνα πούλησαν τους μισούς, μεταξύ άλλων σε εστιατόρια στο Λας Βέγκας και στη Νότια Καλιφόρνια, τα οποία τους αξιοποιούν σε βιτρίνες.
«Υπάρχει αγορά γι' αυτό», λέει στο CNNi ο Robert Schueller, διευθυντής δημοσίων σχέσεων της επιχείρησης. «Είναι απλώς μια πολύ μικρή, πολύ εξειδικευμένη αγορά. Δεν είναι κάτι για όλους».
Ζήτηση για premium φρούτα
Οι Αμερικανοί έχουν ενδιαφερθεί ιδιαίτερα για νέες ποικιλίες φρούτων τα τελευταία χρόνια, πληρώνοντας έξτρα για μήλα Honeycrisp, σταφύλια Cotton Candy, εσπεριδοειδή Sumo και Ιαπωνικές φράουλες κάθετης καλλιέργειας.
Τα μήλα Honeycrisp εμφανίστηκαν πριν από 30 χρόνια, όταν δεν υπήρχαν πολλές επιλογές μήλων στην αγορά. Γλυκά, τραγανά και πρωτότυπα, αναπτύχθηκαν ύστερα από πειραματισμούς καλλιεργητών στη Μινεσότα επειδή η παραγωγή ήταν μικρή, η τιμή τους ήταν υψηλή. Αλλά συνέχισαν να πουλάνε.
Τα σταφύλια Cotton Candy (μαλλί της γριάς), που ονομάστηκαν έτσι λόγω της γλυκύτητάς τους, εμφανίστηκαν το 2011 και έγιναν γρήγορα δημοφιλή. Τα εσπεριδοειδή Sumo, ένα υβρίδιο από ομφαλοφόρα πορτοκάλια, φράπες και μανταρίνια, έχουν «εκραγεί» τα τελευταία χρόνια.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι καταναλωτές ήταν πρόθυμοι να ξοδέψουν λίγο παραπάνω. Αλλά αυτά τα είδη είναι φθηνά σε σύγκριση με τις σπέσιαλ φράουλες της Oishii, που καλλιεργούνται σε εσωτερικούς χώρους σε μια ελεγχόμενη από το κλίμα κάθετη φάρμα. Όταν έγιναν για πρώτη φορά διαθέσιμες στο κοινό το 2018, η Oishii χρέωνε 50 δολάρια για ένα πακέτο των οκτώ. Και παρά την υπερβολική τιμή, υπήρχε λίστα αναμονής.
Σήμερα, μετά από γύρους χρηματοδότησης και βελτιωμένη τεχνολογία, τα προϊόντα της Oishii είναι πιο εύκολα διαθέσιμα και πολύ φθηνότερα. Μπορεί να τα βρει κανείς στα μανάβικα των ΗΠΑ για περίπου 10-14 δολάρια ανά πακέτο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου