Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Μαΐου 07, 2024

Eurovision 2024: Πού κατατάσσει το «Ζάρι» το BBC – Ξεκινά απόψε το διαγωνιστικό κομμάτι

Απόψε, στις 22.00, ξεκινά το διαγωνιστικό κομμάτι της 68ης Eurovision και το ενδιαφέρον είναι μεγάλο! Στο Μάλμε τα φώτα έχουν ανάψει και στη σκηνή του Μalmö Arena θα βρεθούν οι χώρες για τον Α’ Ημιτελικό της φετινής διοργάνωσης, που θα μεταδοθεί στις 22.00, από την ΕΡΤ1.

Η Κύπρος εμφανίζεται στην 1η θέση, ενώ θα ακολουθήσουν Σερβία, Λιθουανία, Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ουκρανία, Πολωνία, Κροατία, Ισλανδία, Γερμανία, Σλοβενία, Φινλανδία, Μολδαβία, Σουηδία, Αζερμπαϊτζάν, Αυστραλία, Πορτογαλία, Λουξεμβούργο. Στον Α’ Ημιτελικό εμφανίζονται και ψηφίζουν η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο από τις «Big Five», καθώς και η διοργανώτρια Σουηδία, οι οποίες προκρίνονται απευθείας στον Τελικό.


Απόψε, όμως, στο stage επιστρέφει και μία παλιά γνώριμη του θεσμού και αγαπημένη του ελληνικού κοινού. Η Ελένη Φουρέιρα θα βάλει φωτιά… με το «Fuego» θυμίζοντας σε όλους τη μοναδική της εμφάνιση το 2018 που τής χάρισε τη 2η θέση.

 

Όσον αφορά στο τι δείχνουν τα στοιχήματα για την πρόκριση από τον Α’ Ημιτελικό στον τελικό; Στην πρώτη θέση τερματίζει η Κροατία, που θεωρείται ένα από τα μεγάλα φαβορί και για τη νίκη του τελικού. Το τραγούδι «Rim Tim Tagi Dim», που ερμηνεύει ο Baby Lasagna, σχολιάστηκε έντονα καθώς πολλοί θεώρησαν ότι είναι αντιγραφή από το κομμάτι με τίτλο «Espectro» του DJ Adrian De La Vega, το οποίο έχει κυκλοφορήσει στο Spotify από το 2020. Ο Κροάτης θα ανέβει στο stage με ένα πολιτικό τραγούδι, στρέφοντας την προσοχή στις κοινωνικές και πνευματικές προκλήσεις και στην αγωνία που βιώνει κάθε άνθρωπος που εγκαταλείπει τον τόπο του σε αναζήτηση καλύτερων ευκαιριών.

 

Η Ουκρανία, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση για την πρόκριση στον τελικό, θα εκπροσωπηθεί από τις Alyona Alyona και Jerry Heil, με το τραγούδι «Teresa & Maria» που αναφέρεται στη Μητέρα Τερέζα και την Παναγία. Η μελωδία έχει γοητεύσει ιδιαίτερα και τη δική μας Μαρίνα Σάττι, με την ίδια να έχει παραδεχτεί ότι έχει ζηλέψει το κομμάτι. Το τραγούδι γράφτηκε για να υπενθυμίσει στους ανθρώπους ότι όλοι είναι ικανοί να πετύχουν μεγάλους στόχους και ότι «όλες οι ντίβες γεννήθηκαν ως ανθρώπινα όντα», τονίζοντας ότι όλοι ξεκινάμε από μικρά και ότι οι πράξεις μας είναι που μας καθορίζουν.



Τη δεκάδα με τις χώρες, που θα περάσουν στον τελικό, σύμφωνα με τα στοιχήματα, συμπληρώνουν η Λιθουανία, η Φινλανδία, η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, η Κύπρος, η Πολωνία, η Πορτογαλία και η Σερβία.

Το Ζάρι της Μαρίνας Σάττι, το BBC το κατατάσσει μεταξύ αυτών που ονομάζει «Τραγούδια Ethnomusical fusion» και φαίνεται πως αυτά προτιμά ο Mark Savage. Μάλιστα, μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει ως κορυφαίο το «Ζάρι» – παρόλο που στο κείμενό του αρχικά, το είχε γράψει ως Zati και όχι Zari. Συγκερικμένα, ανεφέρει: «Υπάρχει μια αναζωογονητική τάση φέτος καθώς κάποιες χώρες χρησιμοποιούν αρχαίες μουσικές παραδόσεις για έμπνευση – παράγοντας πολλά από τα αγαπημένα μου τραγούδια όσον αφορά στη σύνθεση. Η κορυφαία τιμή πηγαίνει στην Ελληνίδα τραγουδίστρια Marina Satti, της οποίας το avant-garde κολάζ ήχου Zari αναμιγνύει παραδοσιακές ελληνικές μελωδίες με τύμπανα, ρυθμούς reggaeton, σπασμένα φωνητικά και ένα σόλο σε μια αρχαία περσική πίπα που ονομάζεται ζουρνάς. “Θα το κάνω με τον δικό μου τρόπο”, δηλώνει, στον πιο δεικτικό στίχο της χρονιάς».

Όσον αφορά στα υπόλοιπα τραγούδια της Eurovision, το BBC ξεχωρίζει ως φαβορί την Κροατία και τη Ελβετία: «Στην κορυφή του σωρού είναι τα Baby Lasagna της Κροατίας, με το τραγούδι τους με τον γελοία πιασάρικο τίτλο Rim Tim Tagi Dim να είναι αυτή τη στιγμή το φαβορί για τη νίκη από τους bookmakers. Δυνατό και επιθετικό, αξέχαστο και διασκεδαστικό, συνδυάζει στοιχεία ροκ και techno για να αφηγηθεί την ιστορία ενός αγοριού από μια φάρμα που αποχαιρετά το σκαμνί του και ξεκινά για τη μεγάλη πόλη». Στην ίδια κατηγορία το Ελβετό Nemo, επίσης μεγάλο φαβορί για τη νίκη «του οποίου το τραγούδι The Code είναι ένα υβρίδιο ποπ, όπερας και electro. Εμπνευσμένο από την παιδική εμπειρία του Νέμο ως τραγουδιστή όπερας, χρησιμοποιεί στοιχεία της Κάρμεν της Μπιζέ και του Μαγικού Αυλού του Μότσαρτ για να εξηγήσει πώς συμβιβάστηκαν με τη μη δυαδική ταυτότητά τους».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου