Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Ιουλίου 28, 2024

O γείτονάς του έχει καρκίνο και του ζητάει συνέχεια χρήματα – «Καλά-καλά δεν τον ξέρω τον άνθρωπο»

Λένε ότι «ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται». Τι γίνεται στην περίπτωση που την ανάγκη την έχει, όχι κάποιος φίλος, αλλά ένας απλός γνωστός και εσύ δεν έχεις την πολυτέλεια να τον  βοηθήσεις οικονομικά; Αυτό είναι το ηθικό δίλημμα που αντιμετωπίζει ένας άνδρας.

Ο 45χρονος άνδρας έχει μία «αξιοπρεπή» δουλειά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι πλούσιος. Είναι παντρεμένος με μία γυναίκα 40 ετών, και έχουν μία 8χρονη κόρη.
 Δυστυχώς, πριν από έναν χρόνο, έμαθε ότι ένας γείτονάς του πάσχει από καρκίνο, ο οποίος ζητά την οικονομική του βοήθεια, παρόλο που, καλά-καλά δεν γνωρίζονται.

“Με το ζόρι λέγαμε ένα γεια. Μια μέρα, ήρθε και μου ζήτησε λεφτά”

«Δεν ήμασταν φίλοι, ούτε που μιλούσαμε, εκτός από ένα ‘γεια’ που θα λέγαμε όταν συναντιόμασταν».


«Μία μέρα, μετά τη διάγνωσή του με καρκίνο, ήρθε και μου ζήτησε χρήματα». Στην αρχή, δέχτηκε και του έδωσε 92 ευρώ.


«Γενικά, ερχόταν να με βρει μόνο όταν χρειαζόταν χρήματα. Όλες τις άλλες φορές δεν μου μιλούσε, ενώ μου ζήτησε να μην πω σε κανέναν για τα χρήματα», εξηγεί ο άνδρας.

“Μετά μου ζήτησε περισσότερα. Μου είπε, αν δεν τα έχω, να τα πάρω απ’ τους φίλους μου”

Ο άνδρας δεν παραπονέθηκε, και όταν τον ρώτησε η γυναίκα του τι απέγιναν τα χρήματα, εκείνος της είπε ότι βοήθησε τον γείτονα, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν ήταν δανεικά.


Βοήθησε απλώς κάποιον που το είχε ανάγκη και, μάλλον δεν θα έβλεπε ποτέ ξανά τα λεφτά του.


Προς έκπληξή του, ο γείτονας του έστειλε πρόσφατα ακόμη ένα μήνυμα, στο οποίο ζητούσε μεγαλύτερο ποσό, το οποίο ανερχόταν σε μερικές χιλιάδες ευρώ.


Του είπε μάλιστα πως, αν δεν έχει το ποσό, να το ζητήσει από τους φίλους του. «Σοκαρίστηκα. Καταλαβαίνω ότι είναι σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση, αλλά δεν γίνεται να ζητήσω χρήματα απ’ τους φίλους μου», εξηγεί.


«Άλλωστε, κανείς απ’ τους φίλους μου δεν έχει τόσα χρήματα».


“Αρνήθηκα, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν έπρεπε”

Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε να δώσει τα χρήματα, θα ήταν αν έβγαζε από τις αποταμιεύσεις του για τη σύνταξη-κάτι στο οποίο δεν θα συμφωνούσε ποτέ η γυναίκα του.


Γι’ αυτό και αρνήθηκε να κάνει τον έρανο που του ζήτησε ο γείτονάς του, εξηγώντας του ότι οι φίλοι του δεν έχουν τόσα χρήματα να δώσουν.


«Πιστεύω ότι πρέπει να ζητήσει από τους φίλους και την οικογένειά του. Ή από κάποια φιλανθρωπική οργάνωση», λέει ο άνδρας.


Και πάλι, αναρωτιέται όμως, αν η άρνησή του να του δώσει το χρηματικό ποσό είναι αναισθησία εκ μέρους του.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου