Μια αποτυχία 209 εκατομμυρίων δολαρίων
Το 2023, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος είδε 69,7 εκατομμύρια επιβάτες να περνούν μέσα και έξω από την Ελλάδα.
Τις ώρες αιχμής, το πλήθος μπορεί συχνά να είναι υπερβολικό, με τις μεγάλες ουρές στον έλεγχο διαβατηρίων να εμποδίζουν τις κατά τα άλλα ευχάριστες διακοπές.
Ωστόσο, τέτοια προβλήματα δεν παρουσιάζονται στο διεθνές αεροδρόμιο Mattala Rajapaksa στη Σρι Λάνκα, όπου μόνο επτά άτομα περνούν από τον τερματικό σταθμό του κατά μέσο όρο κάθε μέρα.
Βρίσκεται στη Χαμπαντότα, περίπου τεσσερισήμισι ώρες από την πρωτεύουσα Κολόμπο,. Το αεροδρόμιο που περιβάλλεται από ζούγκλα και μικρά χωριά διαθέτει ένα γραφείο ενοικίασης ταξί και ένα ξενοδοχείο.
Άνοιξε το 2013 ήταν το πνευματικό τέκνο του τότε προέδρου Mahinda Rajapaksa, ο οποίος μεγάλωσε στην περιοχή. Ο Rajapaksa υπηρέτησε σε αυτή τη θέση για σχεδόν μια δεκαετία και κατά τη διάρκεια της θητείας του, διέταξε την κατασκευή του αεροδρομίου με κόστος 209 εκατομμύρια δολάρια, μεγάλο μέρος του οποίου χρηματοδοτήθηκε από την Κίνα, ως μέρος της Πρωτοβουλίας Belt and Road.
Το αεροδρόμιο προοριζόταν να είναι το πρώτο κομμάτι ενός μεγαλύτερου παζλ, με μια πληθώρα υποδομών που σχεδιάζόταν να κατασκευαστεί γύρω του, ανοίγοντας τον δρόμο για την απομακρυσμένη Σρι Λάνκα σε εκατοντάδες τουρίστες.
Τα σχέδια δεν απογειώθηκαν ποτέ και μετά από τη λίγη κίνηση στους πρώτους μήνες του, πολύ λίγες πτήσεις το επισκέπτονταν. Μέχρι το 2015, καθώς το αεροδρόμιο κόστιζε πολλά χρήματα, ο Rajapaksa εγκατέλειψε τη θέση του προέδρου μετά την ήττα του στις προεδρικές εκλογές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου