Η ποιότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη ποικίλλει σημαντικά ανάμεσα στις διάφορες χώρες, με μερικές από αυτές να αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις.
Ενώ πολλές χώρες της Ευρώπης φημίζονται για τα υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικά τους συστήματα, υπάρχουν και ορισμένες που υπολείπονται σε διάφορους τομείς, όπως η χρηματοδότηση, οι υποδομές, και η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και των συστημάτων αξιολόγησης.
Σλοβακία
Η επίμονη οικονομική κρίση στη Σλοβακία έχει προκαλέσει σημαντική πίεση στον δημόσιο προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα συνεχείς περικοπές στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Σύμφωνα με την Education International η μέση μισθοδοσία για ένα μέλος του προσωπικού του εκπαιδευτικού συστήματος ανέρχεται σε μόλις τετρακόσια ευρώ. Οι δημόσιες δαπάνες για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανέρχονται σε περίπου 4 τοις εκατό. Επιπλέον, ο χρόνος που αφιερώνεται στην εκπαίδευση μεταξύ των ηλικιών 5 με 39 είναι από τους χαμηλότερους στις OECD και G20. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τεράστια ποσοστά ανεργίας μεταξύ των ατόμων ηλικίας 25-29 ετών στη χώρα. Με το 21 τοις εκατό του πληθυσμού να ζει κάτω από το όριο της φτώχειας, η συσχέτιση μεταξύ της έλλειψης εκπαιδευτικών ευκαιριών και της αυξανόμενης ανεργίας γίνεται εμφανής.
Ουγγαρία
Η ουγγρική κυβέρνηση καθιστά ολοένα και πιο δύσκολο για τους φοιτητές να επωφεληθούν από τη χρηματοδότηση για να τους βοηθήσουν στις σπουδές τους. Ένας νέος κανόνας που εφαρμόστηκε τον Σεπτέμβριο του 2013 προβλέπει ότι όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις για κρατική χρηματοδότηση απαιτείται να εργάζονται στην Ουγγαρία για διπλάσιο χρόνο από τον χρόνο που έχουν περάσει για σπουδές εκεί. Ο μακροπρόθεσμος στόχος της ουγγρικής κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει ένα αυτοχρηματοδοτούμενο εκπαιδευτικό σύστημα.
Λετονία
Ο ακρογωνιαίος λίθος κάθε καλού εκπαιδευτικού συστήματος βρίσκεται στην ποιότητα των δασκάλων του. Μια ανησυχητική έκθεση που πραγματοποιήθηκε από την Education International αποκάλυψε ότι οι μισθοί των Λετονών εκπαιδευτικών είναι από τους χαμηλότερους σε όλη την Ευρώπη και ανέρχονται σε μόλις 6.000 ευρώ ετησίως. Η αποτυχία της λετονικής κυβέρνησης να αναγνωρίσει την αξία των εκπαιδευτικών της έχει ουσιαστική επίδραση στην ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν οι πολίτες της. Οι περικοπές στην εκπαίδευση έχουν επηρεάσει σε μεγάλη κλίμακα τους φοιτητές, με αρνητικό αντίκτυπο στα φοιτητικά δάνεια και τις κρατικές επιχορηγήσεις καθώς και στη δημόσια χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών μαθημάτων.
Ρουμανία
Η Education International ανέφερε ότι η Ρουμανία κατατάσσεται ως η χώρα με τη δεύτερη μεγαλύτερη περικοπή προϋπολογισμού στον εκπαιδευτικό τομέα από το 2008, με μια εκπληκτική περικοπή 50 τοις εκατό. Η επένδυση στην ποιότητα των εκπαιδευτικών έχει μεγάλη σημασία σε ένα επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα, ωστόσο οι μισθοί των εκπαιδευτικών στη Ρουμανία έχουν μειωθεί κατά ένα σημαντικό 25 τοις εκατό τα τελευταία χρόνια. Η Education International συνεχίζει να αναφέρει ότι η Ρουμανία έχει γίνει μάρτυρας ενός τεράστιου αριθμού απολύσεων δημοσίων εκπαιδευτικών, σε «120.000, με 200 από αυτούς τους δασκάλους να παραιτούνται οικειοθελώς». Αυτό οδήγησε σε αύξηση της ιδιωτικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον, πολλοί δάσκαλοι έχουν αρχίσει να συμπληρώνουν το εισόδημά τους παραδίδοντας ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν.
Ουκρανία
Η Ουκρανία βρίσκεται στην πρώτη θέση στη λίστα με τα χειρότερα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης. Παρά το υψηλό ποσοστό αλφαβητισμού ενηλίκων της χώρας 99,7%, το εκπαιδευτικό σύστημα έχει επικριθεί ως ξεπερασμένο και άσχετο με τις ανάγκες της μεταβαλλόμενης αγοράς εργασίας. Η χώρα φαίνεται να υπολείπεται κυρίως στους τομείς των Μαθηματικών και των Επιστημών. Σε μια έκθεση που πραγματοποιήθηκε από το Forbes Ukraine, σημειώθηκε ότι στον τομέα της εκπαίδευσης σε θέματα διαχείρισης, «το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ κατατάσσει την Ουκρανία στην 116η θέση από 142 χώρες». Μια πρόσθετη έκθεση που εκπονήθηκε από τη UNICEF διαπίστωσε ότι 296.000 παιδιά παρέμειναν εκτός σχολικού συστήματος στην αρχή της οικονομικής κρίσης το 2008.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου