Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Σεπτεμβρίου 30, 2024

Τα βρόμικα κόλπα των διακινητών – Τα δρομολόγια σε Ρόδο, Σύμη, Τήλο, Κω και ο ρόλος της τουρκικής μαφίας

Τι αναφέρει η έκθεση του Λιμενικού Σώματος για τον νέο τρόπο δράσης κυκλωμάτων παράνομης μεταφοράς μεταναστών. Η «R» φέρνει στο φως ντοκουμέντα από τα σύγχρονα ταχύπλοα που χρησιμοποιούν οι πειρατές του Αιγαίου. Τα δρομολόγια από τα τουρκικά παράλια σε Ρόδο, Σύμη, Τήλο, Κω και τα κρησφύγετα που διατηρούν στα ελληνικά νησιά, ώστε να μην καταγράφονται οι μετανάστες που φθάνουν στη χώρα μας.


Τον νέο τρόπο δράσης των διακινητών, οι οποίοι έχουν πλέον στόχο να μην καταγράφονται οι μετανάστες που φτάνουν στη χώρα μας, περιγράφει εσωτερική έκθεση του Λιμενικού Σώματος. Τις παράνομες μεταφορές δείχνουν να έχουν αναλάβει πλέον κατ’ αποκλειστικότητα τα μέλη της τουρκικής μαφίας, που φαίνεται να διατηρούν ακόμα και κρησφύγετα στα ελληνικά νησιά, ενώ για τη διακίνηση προσφύγων χρησιμοποιούν σύγχρονα ταχύπλοα μεγάλης ιπποδύναμης.

 Οπως είναι σε θέση να γνωρίζει η Realnews, οι πληροφορίες που περιλαμβάνει η έκθεση του Λιμενικού έχουν διαβιβαστεί τόσο στην ΕΥΠ όσο και στον Ε’ Κλάδο του ΓΕΕΘΑ, αφού υπάρχουν υποψίες για σύνδεση ποινικών με πρόσωπα που έχουν ως στόχο ακόμη και την αποσταθεροποίηση στη χώρα. Μέχρι τώρα, ωστόσο, το σίγουρο είναι ότι με το νέο modus operandi που έχουν υιοθετήσει οι Τούρκοι διακινητές έχουν καταφέρει ακόμα και να ακυρώσουν στην πράξη τους ελέγχους που έχει ξεκινήσει η Γερμανία στα σύνορά της.

Στις αποκλειστικές φωτογραφίες που εξασφάλισε η «R» διακρίνονται τα ταχύπλοα με τις θηριώδεις σε ιπποδύναμη μηχανές που χρησιμοποιούν οι Τούρκοι λαθροδιακινητές για να αποβιβάζουν τους παράνομους μετανάστες στα ελληνικά νησιά. Οι φωτογραφίες ελήφθησαν το διάστημα από τις 8 Σεπτεμβρίου, όταν η Γερμανία ανακοίνωσε ότι κλείνει τα σύνορά της, έως την περασμένη Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου, στα νησιά Σύμη, Τήλο, Κω, Ρόδο. Μαζί με τη Λέσβο, πρόκειται για τα νησιά που έχουν βάλει στο στόχαστρο οι διακινητές και έχουν καταγραφεί και οι μεγαλύτερες πιέσεις από παράνομες μεταναστευτικές ροές.

Σε 20 λεπτά

Τα οργανωμένα κυκλώματα των Τούρκων έχουν ορίσει το αντίτιμο στα 4.000 έως 5.000 ευρώ ανά άτομο, με τη δέσμευση ότι η μεταφορά τους σε κάποιο ελληνικό νησί θα έχει ολοκληρωθεί εντός 20 λεπτών, ενώ παλαιότερα το πέρασμα με ένα φουσκωτό κόστιζε περίπου 300 ευρώ. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ανάλυσης των διακινητών δείχνουν ότι πρόκειται για ιδιαίτερα έμπειρους χειριστές ταχυπλόων, οι οποίοι οπλοφορούν, είναι αποφασισμένοι για όλα, δεν διστάζουν να κάνουν χρήση των όπλων που έχουν, ακόμη και να εμβολίσουν σκάφος του Λιμενικού προκειμένου να διαφύγουν τη σύλληψη.

Η αλλαγή δόγματος της Ελλάδας, με τη στενή επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων και τις αποτρεπτικές ενέργειες του Λιμενικού, μετέβαλε τον τρόπο δράσης των οργανωμένων κυκλωμάτων διακίνησης σε όλα τα επίπεδα. Οπως τονίζεται στην εσωτερική έκθεση του Λιμενικού, τα περιστατικά διακίνησης με ταχύπλοα έχουν σχεδόν πενταπλασιαστεί φέτος.

«Οι επαναλαμβανόμενες αποτυχημένες προσπάθειες να μεταφέρουν μεταναστευτικούς πληθυσμούς προς τα ελληνικά νησιά με φουσκωτές λέμβους τούς ώθησε να χρησιμοποιούν πλέον ταχύπλοα σκάφη (…). Ενδεικτικό της αλλαγής του μέσου μεταφοράς είναι ότι κατά το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2023 είχαν αναφερθεί μόλις 61 περιστατικά παράνομης διακίνησης ή έγκαιρου εντοπισμού με ταχύπλοα σκάφη. Κατά το τρέχον έτος μέχρι σήμερα έχουν αναφερθεί 295 συναφή περιστατικά, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν και αρκετά από όσα καταγράφηκαν ως εντοπισμοί στην ξηρά», αναφέρεται στην έκθεση. Στην αποτύπωση των χαρακτηριστικών του modus operandi των λαθροδιακινητών στο Αιγαίο, το Λιμενικό διαπιστώνει ότι οι διακινητές:

  • Στοχεύουν σε μικρά νησιά και βραχονησίδες σε όλο το ανατολικό Αιγαίο.
  • Εκτελούν παράνομες μεταφορές και κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  • Εχουν στη διάθεσή τους μεγάλο αριθμό σκαφών από την Τουρκία, με άγνωστα το ιδιοκτησιακό καθεστώς και τα στοιχεία σκάφους.
  • Πραγματοποιούν ριψοκίνδυνη πλοήγηση, με αδιαφορία για την ασφάλεια των επιβαινόντων, ενώ δεν λείπουν περιστατικά ρίψης μεταναστών στη θάλασσα.
  • Επιστρέφουν τα σκάφη στα τουρκικά παράλια για επαναχρησιμοποίηση.

Συλλήψεις ποινικών

Ακόμη, στην έκθεση καταγράφεται ότι οι «νέας γενιάς» διακινητές έχουν απευθείας σύνδεση με τις μεγαλύτερες εγκληματικές οργανώσεις της Τουρκίας. Πρόκειται για ποινικούς, οι οποίοι όμως είναι γνώστες του θαλάσσιου πεδίου. Κατά συνέπεια, έχουν τη δυνατότητα να επιδεικνύουν προκλητική και επιθετική συμπεριφορά, ενώ δεν λείπουν οι περιπτώσεις οπλοκατοχής και οπλοχρησίας εναντίον περιπολικών σκαφών του Λιμενικού.

Από τις αρχές του έτους έως σήμερα, στο ανατολικό Αιγαίο το Λιμενικό προχώρησε στη σύλληψη 278 διακινητών, έναντι 194 κατά τη διάρκεια του 2023. Η πλειονότητα των συλληφθέντων είναι Τούρκοι, με τους Σύρους να ακολουθούν.

Στην έκθεση, ωστόσο, υπάρχει αναφορά και στο καλό κλίμα που έχει αναπτυχθεί το τελευταίο έτος μεταξύ ελληνικής και τουρκικής Ακτοφυλακής. Οι αξιωματικοί του Λιμενικού διαπιστώνουν καλή συνεργασία με τους Τούρκους και κυρίως αμεσότητα όσον αφορά την επικοινωνία. Τα θετικά τα οποία έχουν προκύψει από τη συγκεκριμένη συνεργασία αποτυπώνονται ξεκάθαρα και στο γεγονός ότι τόσο το ελληνικό Λιμενικό Σώμα όσο και η τουρκική ακτοφυλακή έχουν προβεί το τελευταίο έτος σε σημαντικό αριθμό συλλήψεων διακινητών και, ως εκ τούτου, τα κυκλώματα αυτά πλέον αποτελούν προτεραιότητα και για τις δύο ακτοφυλακές. Οσες φορές έχει χρειαστεί να δοθούν πληροφορίες στην τουρκική ακτοφυλακή για απόπλους σκαφών που φέρονται να μεταφέρουν μετανάστες, στην απέναντι πλευρά υπάρχει κινητοποίηση από τους Τούρκους αξιωματικούς, οι οποίοι ενημερώνουν ακόμα και για τα αποτελέσματα των ενεργειών τους και για τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει.

Το γεγονός ότι οι διακινητές και τα κυκλώματα δεν χρησιμοποιούν πλέον απλές υπερφορτωμένες βάρκες αλλά ταχύπλοα σκάφη καταδεικνύει ότι έχουν απευθυνθεί σε αρκετά πιο έμπειρους στο θαλάσσιο πεδίο κυβερνήτες και ότι βεβαίως οι αμοιβές τους έχουν σαφώς αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν. Για παράδειγμα, όταν μια απλή διακίνηση ενός μετανάστη κοστίζει τουλάχιστον 5.000 ευρώ για μια απόσταση 10 ναυτικών μιλίων, με χρόνο υλοποίησης τα 15 λεπτά, θεωρείται ότι αυτό αποτελεί μεγάλο κίνητρο για τη δημιουργία μεγάλης δεξαμενής διακινητών στην απέναντι πλευρά.

Από τα παράλια της Τουρκίας στα κρησφύγετα των νησιών

Πώς οι διακινητές καταφέρνουν να μην καταγράφονται αρκετοί από τους μετανάστες που φτάνουν στη χώρα μας.

Την αυξητική τάση των τελευταίων μηνών εξακολουθούν να διατηρούν οι μεταναστευτικές ροές, παρά τα μέτρα ελέγχου που έχουν εφαρμοστεί στη Γερμανία. Από την 1η μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου, συνολικά 5.729 μετανάστες εισήλθαν στην Ελλάδα. Η διατήρηση του αριθμού των εισόδων σε υψηλά επίπεδα οφείλεται στη νέα πρακτική των διακινητών, οι οποίοι καταφέρνουν να μην καταγράφεται ένα σημαντικό ποσοστό των μεταναστών που φτάνουν στη χώρα μας. Σύμφωνα με πληροφορίες της «R», τα κυκλώματα φροντίζουν ακόμα και για την «ασφαλή διαμονή» των μεταναστών στα ελληνικά νησιά, μέχρι να τους μεταφέρουν προς τις χώρες της Ε.Ε, που είναι και ο τελικός προορισμός τους.

Η πρακτική αυτή καταδεικνύει, όπως αποκαλύπτουν στην «R» έμπειρα στελέχη ειδικών υπηρεσιών, πως οι διακινητές πλέον έχουν εκσυγχρονιστεί, βρίσκοντας κάθε φορά τρόπο να ξεπερνούν τα εμπόδια που θέτουν η Ελλάδα και η Ε.Ε. Η επιχείρηση είναι δομημένη με κάθε λεπτομέρεια, καθώς τα ταχύπλοα περνούν βράδυ τα θαλάσσια σύνορα της χώρας, πολλές φορές χωρίς να γίνουν αντιληπτά από το Λιμενικό, καθώς οι ταχύτητες που αναπτύσσουν τα σκάφη είναι μεγάλες και η πλοήγηση γίνεται χωρίς φώτα.

Στα νησιά εκτιμάται ότι τους περιμένουν άνθρωποι οι οποίοι βρίσκονται στην Ελλάδα με το καθεστώς του ασύλου και ουσιαστικά έχουν στρατολογηθεί από τα κυκλώματα των διακινητών. Οι ίδιοι μεταφέρουν τους μετανάστες σε «σπίτια ασφαλείας», κρησφύγετα δηλαδή που είτε έχουν αγοράσει με νόμιμο τρόπο, είτε τα έχουν νοικιάσει συνήθως μέσω πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων στο νησί που έχουν επιλέξει οι διακινητές.

Στη συνέχεια και αφού περάσουν λίγες ημέρες μετά την άφιξη των μεταναστών από την Τουρκία, οι διακινητές τούς αγοράζουν εισιτήρια με το πλοίο της γραμμής προκειμένου να φτάσουν στην Αθήνα. Επειτα, στο λιμάνι του Πειραιά άνθρωποι των κυκλωμάτων περιμένουν τους μετανάστες. Τους παραλαμβάνουν και τους μεταφέρουν σε σπίτια ασφαλείας στην Αττική, μέχρι να τους προμηθεύσουν με πλαστά έγγραφα ώστε να ταξιδέψουν σε χώρες της Ε.Ε., κυρίως στη Γερμανία όπως επιθυμούν οι περισσότεροι εκ των μεταναστών.

Μάλιστα και όπως έχει διαπιστωθεί κατά καιρούς από τις συλλήψεις που πραγματοποιεί η ΕΛ.ΑΣ., τα κυκλώματα διαθέτουν όχι μόνο πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια πλαστογραφίας εγγράφων αλλά ακόμα και «κέντρα» καλλωπισμού, καθώς, ανάλογα με τις ταυτότητες που έχουν στη διάθεσή τους, οι δουλέμποροι κουρεύουν ή μακιγιάρουν τους «πελάτες» τους ώστε να μοιάζουν όσο είναι δυνατόν με τη φωτογραφία που υπάρχει στην ταυτότητα ή στο διαβατήριο που έχουν στην κατοχή τους.

Με τον τρόπο αυτό ακυρώνονται οι έλεγχοι που ξεκίνησε στις 16 Σεπτεμβρίου το Βερολίνο. Στα γερμανικά σύνορα, οι έλεγχοι είναι δακτυλοσκοπικοί, μέσω αποτυπωμάτων δηλαδή, ώστε να διαπιστωθεί εάν ο μετανάστης έχει καταγραφεί και έχει καταθέσει αίτημα ασύλου στην πρώτη χώρα υποδοχής, όπως είναι η Ελλάδα. Κατά συνέπεια, υποβάλλουν αίτημα για άσυλο για πρώτη φορά στις γερμανικές Αρχές, οι οποίες υποχρεούνται να το εξετάσουν, με αποτέλεσμα οι μετανάστες να παραμένουν στη Γερμανία.










Realnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου