Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Σεπτεμβρίου 17, 2024

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ! ΤΡΙΚΥΜΙΑ στην κρουαζιέρα για το εικοσάρικο του Μητσοτάκη...

 

Προβληματισμός και αναστάτωση επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στον κλάδο της κρουαζιέρας, μετά τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, σύμφωνα με τις οποίες από τη νέα τουριστική σεζόν θα επιβληθεί έκτακτο τέλος επιβατών κρουαζιέρας, το οποίο για δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι η Μύκονος και η Σαντορίνη θα ανέρχεται σε 20 ευρώ ανά επιβάτη. Δήλωσε, μάλιστα, ότι ένα μέρος των χρημάτων αυτών θα επιστρέφει στις τοπικές κοινωνίες για σημαντικά έργα υποδομής.
Τέλος, υποστήριξε ότι η Ελλάδα δεν έχει δομικό πρόβλημα υπερτουρισμού, έχει σημειακό πρόβλημα σε ορισμένους προορισμούς, κάποιες εβδομάδες ή κάποιους μήνες τον χρόνο, το οποίο, όπως είπε, «πρέπει να το αντιμετωπίσουμε γιατί έχει πολύ συγκεκριμένα αίτια, π.χ. η κρουαζιέρα έχει επιβαρύνει πάρα πολύ τη Σαντορίνη και τη Μύκονο και γι’ αυτό πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις».


Οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, ωστόσο, δεν αποτέλεσαν έκπληξη για τα στελέχη του κλάδου, καθώς ήταν γνωστό ότι η κυβέρνηση εξέταζε την αλλαγή των τελών που καταβάλλουν τα κρουαζιερόπλοια ανά επιβάτη στα λιμάνια όπου καταπλέουν. Το θέμα, μάλιστα, είχε συζητηθεί εκτενώς σε κυβερνητική σύσκεψη το καλοκαίρι, με αντικείμενο τα προβλήματα που παρουσιάζονται από τον υπερτουρισμό, ειδικά στη Σαντορίνη. Εκείνο που προκάλεσε έκπληξη ήταν το ύψος του τέλους, καθώς κανείς δεν περίμενε αυτό να καθοριστεί στα 20 ευρώ.


Η πρώτη επίσημη αντίδραση στις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, ήρθε από τη Διεθνή Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), όπου σε ανακοίνωσή της αφήνει αιχμές για την κυβερνητική απόφαση, λέγοντας ότι εδώ και καιρό έχει ζητήσει περισσότερες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές. Τονίζει ότι η κρουαζιέρα έχει συνεισφέρει 1,4 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία το 2022, ενώ υπενθυμίζει ότι συνεργάζεται συστηματικά με προορισμούς στην Ελλάδα για την εφαρμογή αποτελεσματικών συστημάτων διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού για τα κρουαζιερόπλοια. Στη συνέχεια αναφέρει ότι τα έσοδα από το τέλος θα πρέπει να επανεπενδύονται άμεσα στις λιμενικές λειτουργίες και τις τοπικές κοινωνίες και εκφράζει την ελπίδα ότι τα τυχόν νέα μέτρα που θα επιβληθούν από την κυβέρνηση, θα αναπτυχθούν σε στενή συνεννόηση με τους άμεσα εμπλεκόμενους δήμους, λιμάνια και παράγοντες του τουρισμού.
Λιμενικά τέλη
Η CLIA υπογραμμίζει ότι το μέτρο πρέπει να εφαρμοστεί έπειτα από έγκαιρη προειδοποίηση, ενώ τα τέλη θα πρέπει να συγκριθούν με άλλα λιμενικά τέλη στην περιοχή της Μεσογείου, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα ελληνικά λιμάνια παραμένουν ελκυστικά και ανταγωνιστικά. Επιπλέον, διευκρινίζει ότι τα λιμενικά τέλη ρυθμίζονται από την Ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία και πρέπει να ευθυγραμμίζονται με αυτές τις αρχές. Τέλος αμφισβητεί ότι αυτή η πρόταση πρέπει να εστιάζει μόνο στην κρουαζιέρα και όπως τονίζει απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση.
Ωστόσο, αντιδράσεις υπάρχουν και από στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας, τα οποία εκτιμούν αφενός ότι τα 20 ευρώ είναι ένα υψηλό ποσό σε σύγκριση με τα τέλη που ισχύουν σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου και παράλληλα καταθέτουν την απορία τους πώς αυτό το μέτρο θα εφαρμοστεί από τη νέα τουριστική σεζόν, δηλαδή το 2025, τη στιγμή που οι περισσότερες εταιρείες έχουν προπωλήσει εισιτήρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου