Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Σεπτεμβρίου 24, 2024

Titan: Τα πραγματικά αίτια της τραγωδίας με το βαθυσκάφος στο ναυάγιο του Τιτανικού μπορεί να μην αποκαλυφθούν ποτέ

 

Τα πραγματικά αίτια της καταστροφής του βαθυσκάφους Τιτάν, που κόστισε την ζωή πέντε ανθρώπων -οι οποίοι ήθελαν να δουν από κοντά τον ναυαγισμένο Τιτανικό– ίσως δεν αποκαλυφθούν ποτέ, δήλωσε ο συνιδρυτής της εταιρείας OceanGate, η οποία οργάνωνε τις καταδύσεις στον πυθμένα του Ατλαντικού Ωκεανού.

Ο Guillermo Sohnlein, ο οποίος μαζί με τον Στόκτον Ρας ίδρυσαν την εταιρεία, δήλωσε τη Δευτέρα σε επιτροπή της ακτοφυλακής ότι δεν μπορεί να πει τι ακριβώς οδήγησε στην ενδόρρηξη του υποβρύχιου σκάφους τον Ιούνιο του 2023 που σκότωσε πέντε ανθρώπους.
‘Δεν ξέρω τι συνέβη. Δεν ξέρω ποιος πήρε ποια απόφαση, πότε και με βάση ποιες πληροφορίες’, είπε. ‘Και ειλικρινά, δεν ξέρω αν κάποιος από εμάς θα το μάθει ποτέ αυτό, παρά τις ερευνητικές προσπάθειες της ομάδας σας’. Ο Sohnlein μπορούσε μόνο να πει ότι το περιστατικό, το οποίο στοίχισε τη ζωή στον τυχοδιώκτη Hamish Harding, στον πατέρα και τον γιο Shahzada και Suleman Dawood και στον Γάλλο Paul-Henri Nargeolet, «δεν έπρεπε να συμβεί». Ο ίδιος κατέθεσε ότι η εταιρεία ήθελε να δημιουργήσει έναν στόλο τεσσάρων ή πέντε υποβρύχιων σκαφών βαθιάς κατάδυσης (βαθυσκάφη) ικανών να μεταφέρουν πέντε άτομα σε βάθος 6.000 μέτρων.

Το σχέδιο για την εταιρεία ήταν να μην έχει μητρικό σκάφος συνδεδεμένο με το υποβρύχιο, κάτι που θα μείωνε σημαντικά το κόστος. «Θέλαμε να δώσουμε στην ανθρωπότητα μεγαλύτερη πρόσβαση στον ωκεανό, ειδικά στον βαθύ ωκεανό», δήλωσε ο Sohnlein.  Εμφανίστηκε ως ριζοσπαστικά αισιόδοξος, ελπίζοντας ότι οι άνθρωποι θα εμπνευστούν από την αρχική πρόθεση του ίδιου και του Ρας, να εξερευνήσουν τον «μαγικό» βαθύ ωκεανό. Ωστόσο, δήλωσε πως «φαίνεται ότι το OceanGate δεν πρόκειται να αποτελέσει μέρος αυτής της προσπάθειας».

Ο Sohnlein ήρθε σε αντίθεση με τον πρώην διευθυντή θαλάσσιων επιχειρήσεων David Lochridge ο οποίος δήλωσε ότι συγκρούστηκε συχνά με τον Ρας και ότι αισθανόταν ότι η εταιρεία ήταν αφοσιωμένη μόνο στο να βγάλει χρήματα. «Η όλη ιδέα πίσω από την εταιρεία ήταν να βγάλει χρήματα», κατέθεσε ο Lochridge. ‘Υπήρχαν πολύ λίγα επιστημονικά στοιχεία’.

Ο Sohnlein ορκίζεται πριν από την καταθεσή του στην έρευνα της Αμερικανικης Ακτοφυλακής.

Ο Sohnlein δήλωσε την Δευτέρα (23/09/24) ότι ούτε ο ίδιος ούτε ο Ρας «οδηγήθηκαν ποτέ από τον τουρισμό» και ότι η ιδέα να επισκεφθούν τον Τιτανικό, τον οποίο είχαν ήδη εξερευνήσει άλλοι, δεν ενθουσίασε κανέναν από τους δύο. Ο Lochridge και άλλοι μάρτυρες ζωγράφισαν την εικόνα μιας προβληματικής εταιρείας που ανυπομονούσε να βγάλει το αντισυμβατικά σχεδιασμένο σκάφος της στο νερό.

Το ατύχημα πυροδότησε μια παγκόσμια συζήτηση σχετικά με το μέλλον της ιδιωτικής υποθαλάσσιας εξερεύνησης. Αποκαλύφθηκε επίσης ότι ο Λόκριτζ είπε πως ο Ρας είπε στο προσωπικό ότι δεν θα πέθαινε στο υποβρύχιο Τιτάν, πέντε χρόνια πριν από το μοιραίο ταξίδι του στον Τιτανικό, όπως αποκαλύπτουν τα πρόσφατα δημοσιευμένα πρακτικά. Η αμερικανική ακτοφυλακή έδωσε στη δημοσιότητα ένα επεξεργασμένο αντίγραφο διαλόγων μεταξύ του Ρας και του Lochridge από τις 19 Ιανουαρίου 2018, στο πλαίσιο μιας έρευνας υψηλού επιπέδου για τα αίτια της καταστροφής.

Οι δύο άνδρες συζητούσαν για μια έκθεση επιθεώρησης ποιότητας σχετικά με τον σχεδιασμό του υποβρυχίου, όταν η ανταλλαγή απόψεων έγινε έντονη και ο Ρας υπερασπίστηκε την ασφάλεια του σκάφους, ανέφερε το BBC. «Δεν έχω καμία επιθυμία να πεθάνω και δεν πρόκειται να πεθάνω. Δεν πρόκειται να πεθάνω. Κανείς δεν πεθαίνει υπό τη δική μου επίβλεψη – τελεία και παύλα», δήλωσε ο Ρας.

Ο David Lochridge

Ο Lochridge ρωτούσε τον Ρας σχετικά με τα ζητήματα που αντιμετώπιζε με την ποιότητα του κύτους του υποβρυχίου, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, και με τον τρόπο με τον οποίο κατασκευαζόταν και δοκιμαζόταν το σκάφος. «Απευθύνομαι σε αυτά που θεωρώ ως ανησυχίες για την ασφάλεια, ανησυχίες που έχω αναφέρει προφορικά… οι οποίες έχουν απορριφθεί από όλους»,  δήλωσε ο Lochridge.

Ο διευθύνων σύμβουλος επέμεινε ότι άκουσε τις ανησυχίες των διευθυντών και πρότεινε λύσεις. «Όχι, τις άκουσα και σας έδωσα την απάντησή μου σε αυτές και θεωρείτε την απάντησή μου ανεπαρκή», είπε. ‘Ό,τι έχω κάνει σε αυτό το έργο είναι άνθρωποι που μου λένε ότι δεν θα λειτουργήσει. «Δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό», μου λένε.

Ο Ρας διπλασίασε την επιμονή του ότι ο Τιτάνας είναι ασφαλής και ότι πιστεύει πραγματικά στη σταθερότητα του υποβρύχιου σκάφους. ‘Έχω μια ωραία εγγονή. Θα είμαι εδώ γύρω. Καταλαβαίνω αυτό το είδος του κινδύνου και θα το κάνω με τα μάτια ανοιχτά και πιστεύω ότι είναι ένα από τα ασφαλέστερα πράγματα που θα κάνω ποτέ’, δήλωσε.

Ο Lochridge απολύθηκε από την OceanGate μετά από εκείνη τη συνάντηση επειδή ήταν αυτό που περιέγραψε ως «αντι-έργο». Είπε ότι στη συνέχεια ενημέρωσε τη Διοίκηση Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία (OSHA) για τα προβλήματα ασφάλειας του Τιτάνα. Αφού επικοινώνησε μαζί τους, ο Lochridge είπε ότι στη συνέχεια τέθηκε υπό το καθεστώς προστασίας των πληροφοριοδοτών, αφού έκριναν ότι οι ανησυχίες του ήταν σοβαρές. «Δεν ήθελα να μπει κανείς σε αυτό το υποβρύχιο, ήταν επικίνδυνο, δήλωσε ο Lochridge στην επιτροπή του Αμερικανκού Λιμενικού Σώματος, στις 17 Σεπτεμβρίου.

Ο Lochridge δήλωσε ότι αφού εξέφρασε τις ανησυχίες του στην OSHA, επιδόθηκε σε αυτόν και τη σύζυγό του συμφωνία διακανονισμού και αποδέσμευσης από τους δικηγόρους της OceanGate. «Η OceanGate ήθελε να απομακρυνθώ από την αξίωση του OSHA. Βασικά απαίτησαν να τους πληρώσω χρήματα για να συμβιβαστώ μαζί τους, επειδή έπρεπε να προσλάβουν δικηγόρο για να τους εκπροσωπήσει στο θέμα με τον OSHA», είπε.  «Δηλώνουν ότι αν δεν το κάνω, θα επικοινωνήσουν με προηγούμενους εργοδότες, πρώην συζύγους, την αμερικανική μετανάστευση, απάτη, κλοπή, τα πάντα είναι μέσα σε αυτό» είπαν.

Στη συνέχεια αποφάσισε να αντιδικήσει την OceanGate στο ομοσπονδιακό δικαστήριο, ώστε να επιτραπεί στις πληροφορίες που σχετίζονται με τους ισχυρισμούς του να είναι στη δημοσιότητα ως θέμα «δημόσιας ασφάλειας». Μετά από μήνες, του είπαν από τον OSHA ότι η υπόθεσή του βρισκόταν σε ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο 11 υποθέσεων και δεν ήταν σαφές πότε θα ερευνούσαν τους ισχυρισμούς του. Ο Lochridge δήλωσε ότι αυτό ήταν δύσκολο για τον ίδιο και την οικογένειά του και τον Νοέμβριο του 2018 αποφάσισε να αποσύρει την αξίωση και τη μήνυσή του κατά του πρώην εργοδότη του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου