Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την προφύλαξη της ψυχικής υγείας των
μαθητών, οι διευθυντές των σχολείων της χώρας θα είναι υπεύθυνοι να στέλνουν στον ψυχολόγο μαθητές που υποστηρίζουν άλλη ομάδα στο μπάσκετ κι άλλη στο ποδόσφαιρο.Ο εφιάλτης της υποστήριξης διαφορετικών ομάδων ανά άθλημα, ο οποίος ονομάζεται διεθνώς «αλτρεομαδισμός» από το λατινικό «altro» και το ελληνικό «ομάδα», φαίνεται πως έχει λάβει εκ νέου μεγάλες διαστάσεις, με τους υπεύθυνους να ελπίζουν πως η ψυχολογική υποστήριξη θα δώσει την πολυπόθητη λύση στο πρόβλημα.
Το συγκεκριμένο φαινόμενο πρωτοεμφανίστηκε στην αρχή της δεκαετίας του ’90, ενώ έλαβε διαστάσεις επιδημίας κατά το έτος 1996, όταν δύο στους τρεις μαθητές Δημοτικού υποστήριζαν Ολυμπιακό στο μπάσκετ και Παναθηναϊκό στο ποδόσφαιρο. Η τότε διοίκηση του υπουργείου Παιδείας έλυσε σιωπηρά το ψυχολογικό πρόβλημα που ταλαιπωρούσε τους μαθητές - το μέλλον δηλαδή της χώρας- με την διοχέτευση μυστικών κονδυλίων από τον προϋπολογισμό έκτακτης ανάγκης στις ομάδες, για την απόκτηση παικτών όπως ο Ντομινίκ Γουίλκινς κι ο Πρέντραγκ Τζόρτζεβιτς ώστε να εξισορροπήσει τις ομάδες στα δύο αθλήματα.
Για την αποφυγή δημιουργίας υπερβολικού φόρτου εργασίας στους ψυχολόγους της χώρας, θα πρέπει οπωσδήποτε να προηγείται της αποστολής σε ειδικούς η κατάλληλη προετοιμασία, ανάλογα με την ηλικία των μαθητών. Η προετοιμασία αυτή, θα περιλαμβάνει εξειδικευμένη ενημέρωση πάνω στην κάθε ομάδα, τις συνήθειες των οπαδών της, αλλά και γενικά στοιχεία που θα βοηθήσουν τους μαθητές να προσλάβουν τα μέγιστα οφέλη απ' την υποστήριξη της μιας ομάδας έναντι της άλλης.
Σε ξεχωριστή παράγραφο της εγκυκλίου, αναφέρεται πως οι διδάσκοντες στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας θα οφείλουν να προστατεύουν την ατομικότητα των μαθητών που δηλώνουν πως είναι Α.Ε.Κ. Έτσι, σε περιοχές εκτός της Νέας Φιλαδέλφειας θα πρέπει να προστατεύεται ο μοναδικός μαθητής που είναι Α.Ε.Κ. στην κάθε τάξη ενώ σε περιπτώσεις που κινδυνεύει να αλλάξει ομάδα, στον μαθητή θα προβάλλεται ντοκιμαντέρ με την ιστορία του Βυζαντίου και την πορεία της Α.Ε.Κ. στην Ευρωλίγκα του 1998.
Αντίθετα, στην περίπτωση που το φαινόμενο υποστήριξης της Α.Ε.Κ. δείχνει να ξεφεύγει από τον έλεγχο με την ύπαρξη πάνω από τριών υποστηρικτών της ανά τάξη, οι διδάσκοντες οφείλουν να σπάσουν την ομάδα, είτε με μετακίνηση μαθητών σε άλλες τάξεις είτε με την συνεχή ακρόαση του «Πέρασε η Μπόρα» σε εκτέλεση Ζιώγαλα - Μουτσάτσου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου