Οι έφηβοι επηρεάζονται άμεσα από τα likes που αποσπούν οι αναρτήσεις τους στο διαδίκτυο.
Το σημείο στο σώμα τους που συνδέεται με τα likes των άλλων χρηστών για ό,τι οι έφηβοι ανεβάζουν είναι ο εγκέφαλός τους και μάλιστα, ο πρόσθιος κεντρικός λοβός, ο οποίος ανάλογα αν τα likes είναι πολλά ή λίγα, παρουσιάζει δραστηριότητα όμοια με την δραστηριότητα που παρουσιάζεται όταν κερδίζουμε χρήματα ή τρώμε σοκολάτα!
Ερευνητές από το πανεπιστήμιο UCLA στην Καλιφόρνια στις ΗΠΑ κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα αφού πραγματοποίησαν την σχετική μελέτη με την συμμετοχή 32 εθελοντών ηλικίας από 13 μέχρι 18 ετών. Σε αυτούς τους εφήβους δόθηκαν 148 φωτογραφίες, εκ των οποίων οι 40 δικές τους και αφού οι φωτογραφίες αναρτήθηκαν στο Facebook, οι ερευνητές έδειξαν στους μισούς εφήβους τις φωτογραφίες με πολλά likes και στους άλλους μισούς τις ίδιες ακριβώς φωτογραφίες, που όμως είχαν λάβει λιγότερα likes.
Όπως αποκάλυψε η επικεφαλής της έρευνας Lauren Sherman, από το τμήμα «Brain Mapping Centre» (Τμήμα Χαρτογράφησης Εγκεφάλου) του πανεπιστημίου, στην πραγματικότητα τα likes τα είχαν βάλει οι ίδιοι οι επιστήμονες, κάτι που αποκάλυψαν στους έφηβους εθελοντές μετά το τέλος της μελέτης. Η ίδια ανέφερε ότι οι έφηβοι αντιδρούν διαφορετικά στις πληροφορίες, ανάλογα αν αυτές έχουν υιοθετηθεί από πολλούς ή λίγους συνομηλίκους τους, ακόμα και αν οι συνομήλικοί τους είναι σε αυτούς εντελώς άγνωστοι.
Το τμήμα του εγκεφάλου που παρουσίασε την μεγαλύτερη δραστηριότητα ανάλογα με τον αριθμό των likes ήταν το κύκλωμα ανταμοιβής του πρόσθιου μετωπιαίου λοβού, οι αντιδράσεις του οποίου καταγράφηκαν με Λειτουργική Μαγνητική Τομογραφία (functional Magnetic Resonance Imaging – fMRI), που αποτελεί τη μοναδική μη επεμβατική τεχνική και επιτρέπει στους επιστήμονες να «δουν» για πρώτη φορά τον ανθρώπινο εγκέφαλο in-vivo, δηλαδή ζώντα, καθώς αυτός εκτελεί συγκεκριμένες λειτουργίες.
Ερευνητές από το πανεπιστήμιο UCLA στην Καλιφόρνια στις ΗΠΑ κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα αφού πραγματοποίησαν την σχετική μελέτη με την συμμετοχή 32 εθελοντών ηλικίας από 13 μέχρι 18 ετών. Σε αυτούς τους εφήβους δόθηκαν 148 φωτογραφίες, εκ των οποίων οι 40 δικές τους και αφού οι φωτογραφίες αναρτήθηκαν στο Facebook, οι ερευνητές έδειξαν στους μισούς εφήβους τις φωτογραφίες με πολλά likes και στους άλλους μισούς τις ίδιες ακριβώς φωτογραφίες, που όμως είχαν λάβει λιγότερα likes.
Όπως αποκάλυψε η επικεφαλής της έρευνας Lauren Sherman, από το τμήμα «Brain Mapping Centre» (Τμήμα Χαρτογράφησης Εγκεφάλου) του πανεπιστημίου, στην πραγματικότητα τα likes τα είχαν βάλει οι ίδιοι οι επιστήμονες, κάτι που αποκάλυψαν στους έφηβους εθελοντές μετά το τέλος της μελέτης. Η ίδια ανέφερε ότι οι έφηβοι αντιδρούν διαφορετικά στις πληροφορίες, ανάλογα αν αυτές έχουν υιοθετηθεί από πολλούς ή λίγους συνομηλίκους τους, ακόμα και αν οι συνομήλικοί τους είναι σε αυτούς εντελώς άγνωστοι.
Το τμήμα του εγκεφάλου που παρουσίασε την μεγαλύτερη δραστηριότητα ανάλογα με τον αριθμό των likes ήταν το κύκλωμα ανταμοιβής του πρόσθιου μετωπιαίου λοβού, οι αντιδράσεις του οποίου καταγράφηκαν με Λειτουργική Μαγνητική Τομογραφία (functional Magnetic Resonance Imaging – fMRI), που αποτελεί τη μοναδική μη επεμβατική τεχνική και επιτρέπει στους επιστήμονες να «δουν» για πρώτη φορά τον ανθρώπινο εγκέφαλο in-vivo, δηλαδή ζώντα, καθώς αυτός εκτελεί συγκεκριμένες λειτουργίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου