ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ Φ. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κατα την εποχη των Παλαιολογων η Ελλαδα βρισκοταν σε τεραστια πολιτικη, στρατιωτικη και εν μερη ηθικη παρακμη.
Ειναι ολοφανερο μεσα απο τον εργο του, οτι ο Νικος Καζαντζακης αισθανεται πολυ υπερηφανος ως Ελληνας που εδωσαν την πιο κρισιμη μαχη για την σωτηρια της πολης οι ηρωες προγονοι μας, χωρις την περιβοητη γερμανικη βοηθεια.
Η ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ.
Αυτος ειναι ο Νικος Καζαντζακης.
Σε αυτο το εργο μας δινει ο Καζαντζακης τις ιστορικες και κοινωνικες συνθηκες οι οποιες επιρατουσαν πριν απο την πτωση της πολεως.
Ο Νικος Καζαντζακης στο εξαιρετικο του εργο για την αλωση της πολης στεκεται σε πολυ σημαντικα σημεια.
Στην προσβλητικη ενωση των δυο Εκκλησιων.
Στην διχονοια αναμεσα στους Ελληνες και στους λιγους γερμανους πολεμιστες λιγο πριν απο την καθοριστικη τελικη μαχη.
Στο γεγονος οτι δεν εστειλαν στρατιωτικη βοηθεια οι γερμανοι.
Στον δεσμο της Αννας Νοταρα και του αλλοδαπου Ιουστινιανη
Στην τραγικη μορφη, τον Ηρωικο βασιλια Κωνσταντινο Παλαιολογο και την Ελληνικη εθνικη αξιοπρεπεια.
Η Κωνσταντινουπολη τα τελευταια 200 χρονια ειναι πλεον μια πολη κρατος οπως η αρχαια Αθηνα,καθως την ενδοξη Ελληνικη αυτοκρατορια την κατεστρεψαν οι γερμανοι εωσφοριστες τον Απριλιο του 1204 μ.χ.
Με την επανακτηση της βασιλευουσας η αυτοκρατορια ειναι πλεον κομματιασμενη σε μικρα μικρα λατινικα και ελληνικα κρατιδια.
Αυτα τα μικρα Ελληνικα κρατιδια οπως το δεσποτατο της Ηπειρου και το δεσοποτατο της Θεσσαλιας αρνουνται πεισματικα να υπακουσουν στην κεντρικη Ελληνικη κυβερνηση της Κωνσταντινουπολης.
Η Κωνσταντινουπολη θα δωσει μονη εως το τελος τον αγωνα επιβιωσης.
Η Κρητικη υπερηφανεια.
Για τον Ν.Καζαντζακη υπαρχει ενας ακομη προσθετος λογος για να ειναι παρα πολυ υπερηφανος.
Στην δευτερη αλωση της πολης και οχι ολοκληρης της Ελληνικης-ρωμαικης αυτοκρατοριας πολεμησαν εθελοντικα σαραντα κρητικοι ναυτες στην Κωνσταντινουπολη κατα την τελικη πολιορκια (29 Μαιου 1453 μ.χ.).
Οι Κρητικοι αυτοι πηγαν εθελοντικα λιγο πριν αρχισει η καθοριστικη μαχη που θα εκρινε την τυχη της βασιλευουσας.
Με αυτον τον τροπο ενεργουν οι γνησιοι Ελληνες,σε αντιθεση με εσας τους σημερινους ψευδοελληνες προδοτες(λιγοι ειναι πλεον οι πραγματικοι πατριωτες.
Οι Κρητικοι ναυτες πολεμησαν τοσο γεναια με αποτελεσμα να μην παραδινουν τους δυο πυργους που κρατουσαν.
Οι Τουρκοι καθως δεν μπορουσαν να τους σκοτωσουν, ωστε να καταλαβουν τους δυο πυργους και να τελειωσει ο πολεμος.
Τοτε ο Μωαμεθ πηρε την αποφαση να τους προτεινει παρα πολλα πραγματα μαζι με πλουσια δωρα, για να σταματησουν να πολεμουν, καθως η πολη ειχε πεσει οριστικα και αμετακλητα στα χερια των Αγαρηνων.
Στο εξαιρετικο αυτο εργο ο Νικος Καζαντακης θα σταθει στην παρα φυσιν ενωση τω δυο εκκλησιων και στην περιβοητη γερμανικη βοηθεια, η οποια δεν ηρθε ποτε.
Ο συγγραφεας στιγματιζει με τον δικο του τροπο την ενωση των δυο εκκλησιων μερικους μηνες πριν την αλωση της πολεως.
Η ενωση οχι μονο δεν εφερε καμια βοηθεια στρατιωτικη ,αλλα ατιμασε την ορθοδοξη πιστη των Ελληνων που δεχτηκαν την ενωση της Ελληνικης ορθοδοξης εκκλησιας με την καθολικη εωσφορικη εκκλησια του παπα.
Κατα την εποχη των Παλαιολογων η Ελλαδα βρισκοταν σε τεραστια πολιτικη, στρατιωτικη και εν μερη ηθικη παρακμη.
Αυτο διοτι οι Ελληνες παρακαλουσαν για στρατιωτικη βοηθεια τους χειροτερους εχθρους του Ελληνικου εθνους τους γερμανους οι οποιοι ειχαν κατακτησει το 1204 μ.χ. , ολοκληρη την Ελληνικη-ρωμαικη αυτοκρατορια και ξεπερασαν σε βιαιοτητες ακομη και τους σαρακηνους.
Δεν υπαρχει χειροτερο πραγμα, μεγαλυτερο καταντημα
για εναν λαο και για ενα εθνος απο το να παρακαλα τους τρομεροτερους του εχθρους να το γλυτωσουν απο αλλους εχθρους και συγκεκριμενα τους τουρκους.
Οι αδυναμοι Ελληνες παρακαλουσαν τους φοβεροτερους εχθρους του εθνους τους γερμανους να τους γλυτωσουν απο τους τουρκους.
Οι προγονοι μας δεν σκεφτηκαν ουτε για μια στιγμη να μην πολεμησουν ομως παραλλληλα ως ανθρωποι που επιθυμουσαν να επιβιωσουν.
Για αυτο επανω στην απελπισια τους καποιοι εξ αυτων σκεφτηκαν να ζητησουν την βοηθεια των γερμανων.
Ειναι ολοφανερο μεσα απο τον εργο του, οτι ο Νικος Καζαντζακης αισθανεται πολυ υπερηφανος ως Ελληνας που εδωσαν την πιο κρισιμη μαχη για την σωτηρια της πολης οι ηρωες προγονοι μας, χωρις την περιβοητη γερμανικη βοηθεια.
Ενδεκτικη περι αυτου ειναι οι διαλογοι του Δεσποτη Κωνσταντινου Παλαιολογου και του αρχηγου των 40 εθελοντων Κρητικων ναυτων του Καπεταν Χαρκουτση.
Ο Καζαντζακης θα μας πει μεσα απο τον καπεταν Χαρκουτση :
Nτρεπομαι να γυριζω και να ζητιανευω βοηθεια, εγω ο Κρητικος απο τους γερμανους (Φραγκους, γερμανικο φυλο).
Στην συνεχεια απυθυνομενος και παλι ο Χαρκουτσης στον Παλαιολογο θα πει οτι :
Δεν ειμαι βασιλιας, ομως νιωθω μεσα στα στηθια μου να εχω βασιλικο Δικεφαλο αετο, ο οποιος πετα ψηλα και κρατα στα νυχια του ολοκληρο τον κοσμο.
Αυτη ειναι η ψυχη μου Κωσταντινε,διοτι αισθανομαι τοσο υπερηφανος καθως ειδα ελευθερο το πελαγος και δεν ηρθε ουτε την τελευταια στιγμη καμια γερμανικη βοηθεια. (1)
Ο μεγαλυτερος υμνητης της ελευθεριας και της αξιοπρεπειας στην συγρχονη εποχη στεκεται στην διχονοια μεταξυ των Ελληνων και των ελαχιστων γερμανων οι οποιοι σταθηκαν διπλα μας εκεινες της κρισιμες στιγμες.
Η κατασταση στην πολη είναι πλεον τραγικη και απεριγραπτη.
Τους λιγους φραγκους που πολεμησαν στο πλευρο των Ελληνων, ο Δουκας Νοταρας μαζι με καποιους αλλους Ελληνες δεν τους θελουν μαζι τους .
Χαρακτηριστικα ηταν τα λογια του Δουκα Λουκα Νοταρα οπως μας τα αναφερει ο Νικος Καζαντζακης.
Ο Νοταρας ειπε στον Γιαννη Ιουστινιανη(λατινος) οτι μονο αμα φυγετε εσεις οι λιγοι φραγκοι απο την πολη θα μας γλυτωσει ο Χριστος.
Ο Κωνσταντινος κανει απεγνωσμενες προσπαθειες να κρατησει μονιασμενους τους Ελληνες και τους Γερμανους.
Δεν ηταν λιγες οι φορες που επενεβαινε ο ιδιος σε διαφορα σημεια του καστρου και χωριζε τους αντιμαχομενους.
Μεταξυ αλλων ο Καζαντζακης κανει αναφορα στους πλουσιους λαικους-κληρικους, οι οποιοι δεν εδιναν ουτε δραχμη για να βοηθησουν οικονομικα στο να μην χαθει η πολη.
Δεν βοηθησαν τον πεινασμενο Ελληνικο λαο που πολεμουσε νηστικος και αυπνος γιατι δεν επαρκουσε αριθμητικα ο μικρος αυτος στρατος να φυλαξει την Κωνσταντινουπολη.
Ενα ακομη μειονεκτημα ηταν οτι μαζι με την αυπνια ,την πεινα ,κλπ οι περισσοτεροι υπερασπιστες της ηταν μεσηλικες,σε αντιθεση με τους τουρκους μαχητες που οι περισσοτεροι ηταν νεοι,ξεκουραστοι,εχοντας φαγητο.
Δυστυχως οι πλουσιοι της εκκλησιας, οπως και οι πλουσιοι λαικοι Ελληνες δεν εδωσαν δραχμη για να φανε οι πεινασμενοι Ελληνες στρατιωτες και οι πεινασμενοι υπηκοοι.
Οι τελευταιες ημερες πριν από την αλωση της πολεως είναι παρα πολύ σημαντικες σε ηθικο επιπεδο.
Ολοι οι Ελληνες γνωριζουν πολύ καλα ότι οι πιθανότητες τους να επιβιωσουν είναι σχεδόν ανύπαρκτες.
Εντούτοις ολες εκεινες της ημερες αντι να πεσει τελειως το ηθικο τους, ωστε να πολεμουν με λιγοτερο ζηλο και παθος.
Οι προγονοι μας μεσα στην αυτή την απελπισια
πολεμουσαν με ακομη μεγαλυτερη ορμη οπως αρμοζει στο εθνος των Ελλήνων.
Ενιωθαν να αυξάνονται οι δυναμεις σε ηθικο, σε πνευματικο και σε σωματικο επιπεδο εκεινες τις δυσκολες σιτγμες.
Ενώ βρισκοταν μεσα στην απολυτη απελπισια, καθως το τελος τους πλησιαζε με γοργους ρυθμους, εκεινοι πολεμουσαν με πολύ μεγαλυτερο ζηλο.
Αυτο ακριβως είναι ένα από τα μεγαλύτερα ηθικα αξιωματα των Ελλήνων.
Ολοι οι αλλοι λαοι σε περιπτωση που βρισκοταν στην θεση των Ελλήνων της αλωσεως ειτε θα ειχαν παραδωθει ειτε θα πολεμουσαν παρα πολύ νωχελικα.
Οι Ελληνοχριστιανοι ηρωες θυσιασαν πολύτιμες γυναικες, κορες, αδερφες, εξαδερφες, μητερες, ανηψιες, για την τιμη και την επιβιωση της Ελλαδος.
Αλλωστε πως θα μπορουσαν να κανουν διαφορετικα με τοσους Ηρωες και αγιους που ειχε βγαλει το εθνος μας, ολους εκεινους τους αιωνες.
Το μεγαλειο ψυχης των Ελλήνων της πολεως δεν ειχε οριο.
Πριν την τελικη μαχη ο Μωαμεθ εδωσε αρκετες ευκαιριες στους Ελληνες για να φυγουν ειρηνικα, μαζι με της οικογενειες τους και ολη την κινητη τους περιουσια, και να πανε να κατοικησουν οπου εκεινοι επιθυμουν.
Όμως ολες της φορες οι Ελληνες απαντησαν αρνητικα.
Γνωριζαν τον ιερο και διαχρονικο τροπο εθνικης
επιβιώσεως και ότι εάν σε περιπτωση που θα τολμουσαν να γινουν προδοτες θα εσπαγε η ιερη ιστορικη συνεχεια, η οποια κρατουσε το εθνος ζωντανο στο περασμα πολλων αιωνων.
Ηξεραν παρα πολύ καλα οι Ελληνες της αλωσεως ότι εάν γινοταν προδοτες τοτε θα κατεστρεφαν δια παντος τον Ελληνισμο.
Αυτό διοτι ανα πασα στιγμη οι επομενες γενιες των Ελλήνων θα τους ειχαν ως παράδειγμα με συνεπειες τραγικες καθως θα ακολουθουσαν και αλλοι οι οποιοι θα γινοταν προδοτες.
Από την στιγμη που θα καταστραφει η ιερη ιστορικη συνεχεια των ηθικων και των γεναιων Ελλήνων θα ακολοθουσαν γενιες προδοτων και δειλων.
Ομως δεν το επετρεψαν να γινειει οι ηρωες της αλωσεως. για να μην διαλυθει οριστικα το Ελληνικο εθνος.
Οι Ελληνες ηξεραν παρα πολύ καλα , πως δεν ειχαν πολλες πιθανότητες να νικησουν τους Ισμαηλιτες, ηξεραν παρα πολύ καλα οι Ελληνες οτι οι γυναικες τους, οι κορες τους, οι αδερφες τους οι εξαδερφες τους, οι μητερες τους,τα αγορια τους, τα ανηψια τους, μετα την μαχη θα επεφταν στα χερια των ισμαηλιτων,όπως και επεσαν.
Οι Ισμαηλίτες θα τους σκλαβωναν ολους για να τελουν ολο το 'θρησκευτικο" λατρευτικο τυπικο του Εωσφορου, με σεξουαλικες ανωμαλίες, οργια, σεξ με τα του ιδιου φυλου, παιδεραστιες
κλπ.
Οι αγιοι προγονοι μας οι κορυφαιοι του κοσμου, οι σπουδαιοτεροι ανθρωποι ολων των εποχων στην ιστορια του πλανητη οι Ελληνες της ρωμαικης αυτοκρατοριας υπολογιζαν ως ανδρες και Ελληνες μονον οσους πολεμουσαν.
Ολους τους υπολοιπους τους θεωρουσαν ανανδρους, δηλαδη θηλυπρεπεις για αυτο τους σιχαινοταν και τους περιφρονουσαν.
Το ιδιο ακριβως αξιωμα ειναι και ο Ελληνας στρατιωτικος-αυτοκρατορας Ρωμανος ο δ Διογενης.
Oποιος δεν πολεμουσε εκεινους τους αιωνες με το σπαθι στο χερι δεν τον θεωρουσαν Ελληνα και ανδρα αλλα γυναικα.
Δεν υπηρχε μεγαλυτερη ατιμωση και προσβολη για εναν γνησιο Ελληνα ανδρα απο το να τον διωξουν απο τον Ελληνικο-ρωμαικο στρατο για οποιαδηποτε αιτια.
Αμεσως εχανε την κοινωνικη του θεση και υποσταση.
Ο Ιωαννης Κουρκουας-Τσιμισκης συνεναισε στην δολοφονια του Αγιου Βασιλεως Νικηφορου του β
Φωκα.
Ο Ιωαννης δεχτηκε να δολοφονηθει ο θειος του
διοτι οχι μονον του αφαιρεσε ολα τα στρατιωτικα του αξιωματα, αλλα τον εκανε απλο πολιτη και τον εθεσε σε κατ οικον περιορισμο.
Δεν του επετρεψε ο Αγιος Νικηφορος να πολεμα ουτε ως απλος στρατιωτης.
Εκεινους τους αιωνες δεν υπηρχε μεγαλυτερη προσβολη απο το να μην πολεμας για την Ελληνικη-ρωμαικη αυτοκρατορια, τον Κυριο Ιησου Χριστο αλλα και για την προστασια του αμαχου Ελληνικου πληθυσμου.
Η ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ.
Τι σημαινε εκεινους τους αιωνες να πολεμα καποιος γεναια σε καθημερινη μας το εδειξε η μεγαλυτερη Ελληνδια χριστιανη Ελληνιδα Φιλοσοφος.
Ενδεικτικη ειναι η ενεργεια της Αννας Κομνηνης, η οποια μεσολαβησε στον πατερα της τον Αλεξιο τον α Κομνηνο, να μην τιμωρησει τον αξιωματικο αρμενικης καταγωγης τον Αλεξιο Μουσελε, διοτι ηταν γεναιος στα πεδια των μαχων.
Τον Μαιο του 2018 σας θετω το ιστορικο ερωτημα.
Θελετε να πεθανετε αργα και μαρτυρικα ως θλιβεροι και ανανδροι ραγιαδες ;
H να ακουλουθησετε πιστα και μεθοδικα τις μοναδικες λυσεις για την εθνικη μας επιβιωση ;
Τους προγονους μονον με έναν τροπο τους τιμαμε με της πραξεις μας , με τον ηθικο τροπο ζωης με τα χρηστα ηθη. (1)
Οι μοναδικες λυσεις για την εθνικη μας επιβιωση κατα γενικη ομολογια ειναι μονον αυτες οι οποιες σας προτεινει η στηλη ισχυς δια της γνωσεως.
Ορθοδοξια, χρηστα ηθη, ιστορικη γνωση, μουσικα σχολεια, αρθρο 120 του Ελληνικου συνταγματος παραγραφος 4, αλλαγη πολιτευματος και δια παντος καταργηση των κομματων.
Στρατιωτικη θητεια για ολες τις γνησιες Ελληνιδες γυναικες, συμμαχια με την Συρια και γαμοι με τις Συριες.
Ολα τα προαναφερομενα κατα γενικη ομολογια με μαθηματικη ακριβεια θα μας οδηγησουν στην εθνικη επιβιωση.
Στο σημειο αυτο να επαναλαβω για να μην το ξεχνα κανενας Ελληνας οτι ολοι οι ελεγχομενοι απο τους νεοταξιτες "ψευτοπατριωτες" δεν ζητουν ποτε την εφαρμογη του αρθρου 120 του Ελληνικου συνταγματος, δεν ζητουν ποτε την αλλαγη του πολιτευματος και φυσικα δεν ζητουν ποτε ιερο εθνικο συνδυασμο τον οποιο μονον η στηλη ισχυς δια της γνωσεως προτεινει.
Κλεινοντας για πολλοστη φορα σας υπενθυμιζω ως
Αγγελος Γιαννόπουλος, οτι γνήσιοι Ελληνες εθνικιστες, είναι μονον οσοι ζητουν σε καθημερινη βαση την εφαρμογη του αρθρου 120 του Ελληνικου συνταγματος την καταργηση των κομματων και την αλλαγη πολιτευματος.
Ακομη γνήσιοι Ελληνες Χριστιανοι εθνικιστες, είναι οσοι στηριζουν , ο ενας τον άλλο σε όλα τα επιπεδα, ηθικο, κοινωνικο, οικονομικο.
Oι γνήσιοι Ελληνες χριστιανοι εθνικιστες παντοτε πηγαινουν τα παιδια τους σε μουσικα σχολεια, στην εκκλησια, στο καταχητικο, στο αθλημα του παγκρατιου και ειναι συμφωνοι να υπηρετουν οι γυναικες στον Ελληνικο στρατο.
Πανω απο ολα οι γνησιοι Ελληνες μαθαινουν στα παιδια τους την πραγματικη Ελληνικη ιστορια, διοτι ενας λαος που δεν γνωριζει την πραγματικη του ιστορια δεν εχει ουτε παρον ουτε μελλον, ουτε ηθικη-πνευματικη, πολιτικκη και στρατιωτικη δυναμη.
Επισης ολοι οι πραγματικοιοι Ελληνες-εθνικιστ ες
προστατευουν,ολους τους ηλικιωμένους που πουλανε καστανα, χορτα, κουλουρια, λιβανι, σκορδα για να επιβιωσουν.
Φυσικα προστατευουν παντοτε της Ελληνιδες από τους λαθρο , για να μην εχουν την τυχη της Μυρτους.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΕ ΜΟΝΙΜΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ
ΟΧΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΑ.
Ευχομαι να αναστηθεί ο Χριστος πραγματικα μεσα στις καρδιες ολων των Ελληνων, για να εχουμε δικαιωμα στην Εθνικη και ατομικη επιβίωση.
Επαναλαμβανω είναι τραγικη ειρωνια και παρα πολύ μεγαλη προσβολή προς τον Χριστο αυτην την εποχη οι σατανιστες να στηριζουν ο ενας τον άλλο σε όλα τα επίπεδα οικονομικο, ηθικο, κοινωνικο.
Στον αντιποδα αυτοι που ισχυριζονται οτι ειναι
χριστιανοι να
αδιαφορουν
ο ενας για τον άλλο ,ειτε να κανει κακο ο ένας στον άλλο.
Παγια αρχη μου είναι ότι ολοι οι λαοι, ολοι οι ανθρωποι, εχουν δικαιωμα να πιστευουν οπου θελουν.
Όλα αυτά με την απαραιτητη προυποθεση να μην επιβαλλουν τα πιστευω τους σε τριτους, ειτε δια της βιας, ειτε με πλαγιους τροπους.
Τι γινεται όμως στην περιπτωση που η άλλη πλευρα δεν συναινει ; Εναι λοιπον δικαιο να καθησουμε να αφανιστουμε ολοι οι Ελληνες χωρις να εχουμε πειραξει κανεναν απολυτως ;
Όλα αυτά διοτι από τα αρχαια χρονια ο πολιτισμος μας, και η ιδεολογια μας , είναι εμποδιο στην δημιουργια παγκοσμιου εωσφορικου κρατους.
Όλα αυτά διοτι από τα αρχαια χρονια ο πολιτισμος μας, και η ιδεολογια μας , είναι εμποδιο στην δημιουργια παγκοσμιου εωσφορικου κρατους.
Από ολους τους προαναφερομενους, εξαιρείται, ένα μικρο μερος, βαση των παγκοσμιων μαθηματικων σταθερων, μετρον αριστον και μηδεν αγαν.
Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ
ΣΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ
ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΜΕ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΑ
ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ, ΕΝΩ ΜΕΣΑ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΜΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ
ΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ
ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΨΥΧΗΣ.
(1) Δειτε με ποιο σκεπτικο απαντα ο Κωνσταντινος Παλαιολογος στον Μωαμεθ.
Ο Βασιλιας Κωνσταντινος απευθυνομενος στους αλλους αρχοντες και στον λαο αναφερει τα εξης :
Σωπατε αυτην την στιγμη δεν μιλαω εγω, αλλα οι αθανατοι ηρωες, οι πατερες της Ελλαδος.
Μονον αυτοι εχουν δικαιωμα να απαντησουν στον Μωαμεθ και τους Τουρκους.
Εν συνεχεια ο Νικος Καζαντζακης βαζει τον Τουρκο απεσταλμενο του Μωαμεθ, ο οποιος απευθυνομενος στον Παλαιολογο να κανει την εξης ερωτηση :
Δεν λυπασαι την πολη που θα χαθει ;
Παλαιολογος : Την λυπαμαι ομως πρεπει να πεσουμε.
Τουρκος απεστελμενος : Δεν ειναι κριμα να χαθειτε για αυτο το πρεπει ;
Παλαιολογος : Με αυτο το πρεπει, εξακολουθει να υπαρχει ακομη η Ελλαδα.
Θα παραμεινω στην θεση που μου εμπιστευτηκε ο Χριστος. Χιλιαδες προγονοι ακριβοι, με βλεπουν και ντρεπομαι να φυγω να μην πολεμησω και να γινω προδοτης θα απαντησει ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΥΜΝΗΤΗ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ-ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ
ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ
ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
ΔΑΣΚΑΛΕ ΝΙΚΟ, ΤΕΛΕΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ Ο
ΘΕΟΣ ΟΠΩΣ ΔΙΔΑΞΕ Ο ΥΠΑΤΟΣ ΤΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ Ο ΑΡΙΣΤΟΚΛΗΣ.
ΕΝΩ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΚΑΙ Ο ΣΩΤΗΡΑΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ ΠΡΩΤΟΣ
ΤΟΝ ΛΙΘΟΝ ΒΑΛΕΤΩ.
ΠΑΡΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΛΑΘΗ Η ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΣΟΥ
ΣΤΑΘΗΚΕΣ ΕΝΑΣ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ
ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Τὸ δὲ τὴν πόλιν σοι δοῦναι, οὔτ’ ἐμόν ἐστιν οὔτ’ ἄλλου τῶν κατοικούντων ἐν ταύτῃ· κοινῇ γὰρ γνώμῃ πάντες αὐτοπροαιρέτως ἀποθανοῦμεν καὶ οὐ φεισόμεθα τῆς ζωῆς ἡμῶν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου