Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Νοεμβρίου 10, 2018

Θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, η μεγαλύτερη εθνική και κοινωνική μάστιγα. Ποίες είναι οι πραγματικές αιτίες και πώς θα μειωθούν σημαντικά ;


Η Ελλάδα στατιστικά βρίσκεται στην υψηλότερη θέση θανάτων στην Ευρώπη ανά μονάδα πληθυσμού στα τροχαία ατυχήματα που αφορούν της ηλικίες
15 εως 29 ετών. Στην Ελλάδα τα τροχαία ατυχήματα συνιστούν διαχρονικό πρόβλημα με σοβαρές ηθικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις.

Οι θάνατοι από τροχαία στην Ελλάδα είναι σχεδόν δύο φορές περισσότεροι από ότι εiναι παγκοσμίως. Η χώρα μας μετρά 130 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Από την ανάλυση των στοιχείων των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια οι συνθήκες στην οδική ασφάλεια κρίνονται στάσιμες.

Όλες οι κατηγορίες ατυχημάτων μειώθηκαν οριακά, εκτός των θανατηφόρων, όπου σημειώθηκε οριακή αύξηση 0,1% και 0,2% αντίστοιχα. Η έλλειψη παιδείας-αγωγής, οδηγούν στην απάθεια και στην αδιαφορία. Αυτά είναι από τα πιο επικίνδυνα συμπτώματα μιας κοινωνίας σε μεγάλη παρακμή. Οι κάτοικοι είναι προκλητικά-τραγικά απαθείς και αδιάφοροι απέναντι στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και τις συνέπειες τους. Aυτό διότι αρκετοί δεν έχουν παιδεία και θεωρούν ότι το πρόβλημα πρέπει να απασχολεί όλους τους άλλους, εκτός από τους ίδιους. Όταν διαπιστώσουν ότι αυτή η κοινωνική μάστιγα ήταν και είναι υπόθεση όλων μας, τέτε είναι πολύ αργά, καθώς έχουν ήδη υποστεί κάποιο τροχαίο ατύχημα οι ίδιοι ή κάποια από τα συγγενικά, η φιλικά τους πρόσωπα. Το πιο βασικό είναι η έλλειψη παιδείας και ηθικών αρχών. Δυστυχώς στην Ελλάδα. κατά γενική ομολογία δεν υπάρχει Παιδεία.


Οι αιτίες είναι πλέον γνωστές. Μοναδικές λύσεις είναι η εφαρμογή του Φινλανδικού εκπαιδευτικού μοντέλου, προσαρμοσμένο, στην Ελληνική παιδεία, και η του πρότυπου προπονητικού προγράμματος, δια την αποφυγή, των σοβαρών τροχαίων και θανατηφόρων ατυχημάτων.

Η ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΥΠΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ ΣΠΟΡ.

Η Φινλανδία είναι μία χώρα 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων. Αποτελεί πρότυπο καθώς οι οικονομικές επιδόσεις της, ανταγωνίζονται αυτές της Γερμανίας. Είναι ένα κράτος το οποίο δημιουργήθηκε μόλις πριν από 100 χρόνια.

Μετά την ανεξαρτητοποίησή της από την Ρωσία πέρασε μία διετή περίοδο εμφύλιου πολέμου ακολούθησαν δεκαετίες με μεγάλη φτώχεια, όπου το μόνο εξαγώγιμο προϊόν για την ενίσχυση των εισοδημάτων των κατοίκων
, ήταν η ξυλεία που κατευθυνόταν κυρίως προς την χαρτοποιία .

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ

Οι άνθρωποι στην Φινλανδία είναι το σημαντικότερο κεφάλαιο του έθνους. Έχουν το δικαίωμα να λάβουν εξαιρετική εκπαίδευση, η οποία θα συμβάλει στην μεγιστοποίηση της δυνατότητας που έχουν να γίνουν ότι επιθυμούν. Αυτή είναι η βασική αρχή του Φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος, όπως περιγράφεται σε σχετικό βιβλίο του υπουργείου Εξωτερικών της χώρας. Το μοντέλο αυτό υπήρξε η κινητήριος δύναμη για την διαμόρφωση ενός από τα πιο επιτυχημένα και αποτελεσματικά εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο.

Η παιδεία συνέβαλε καθοριστικά, ώστε, μετά από 100 χρόνια από την ανεξαρτησία της Φινλανδίας, η οποία ήταν από τα φτωχότερα κράτη του πλανήτη, να εξελιχθεί σε χώρα-παράδειγμα, με εξαιρετικές επιδόσεις στους τομείς της τεχνολογίας, της επιστήμης, της εκπαίδευσης και των μηχανοκίνητων σπορ. Όλοι οι μαθητές στην Φινλανδία έχουν τις ίδιες ευκαιρίες στην εκπαίδευση ανεξάρτητα από το κοινωνικό και το οικονομικό τους επίπεδο.

Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αντί να ευνοεί τον ανταγωνισμό και την σύγκριση, παρέχει υποστήριξη και καθοδήγηση σε κάθε μαθητή ξεχωριστά ανάλογα με την προσωπικότητά του. Για χρόνια, η Φινλανδία αποτελεί πρότυπο επιτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος, με τους μαθητές της να διαπρέπουν στους διεθνείς διαγωνισμούς. Ξεχωρίζει ως μια από τις χώρες που παραδοσιακά βρίσκονται στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης του ΟΟΣΑ με τους καλύτερους δεκαπεντάχρονους μαθητές της υφηλίου.

Για αυτό πολιτικοί και εκπαιδευτικοί εμπειρογνώμονες από όλο τον κόσμο διενεργούν συνέχεια έρευνες στην σκανδιναβική χώρα με την ελπίδα να εντοπίσουν το μυστικό της επιτυχίας της. Παρά τις επιτυχίες τους, οι Φινλανδοί δεν εφησυχάζουν, και αναζητούν συνεχώς νέα μοντέλα εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρχει μια συνεχής εξέλιξη και πρόοδος. Οι εκπαιδευτικοί είναι πρόθυμοι να κάνουν ότι είναι απαραίτητο για να επιτύχουν τους στόχους τους και είναι ανοιχτοί πάντα σε νέα προγράμματα.

Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την επιτυχία παίζει και το γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι απόφοιτοι του καλύτερου 10% των τάξεων τους. Περίπου το 70% των καθηγητών που εργάζονται στα γυμνάσια και τα λύκεια του Ελσίνκι έχουν ήδη λάβει ειδική εκπαίδευση για να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις ανάγκες του ανανεωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος. Υπάρχουν και οικονομικά οφέλη υπό την μορφή μπόνους ή αυξήσεων στον μισθό, για όσους εκπαιδευτικούς δείχνουν μεγαλύτερη προθυμία. Παράλληλα τα σχολεία είναι αρκετά μικρά ώστε οι δάσκαλοι να γνωρίζουν κάθε μαθητή.

Η ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Ο ανταγωνισμός δεν είναι τόσο σημαντικός όσο η συνεργασία.

Η Φιλοσοφία τους εiναι ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολείων, δεν βοηθά τα παιδιά όσο η συνεργασία. Η διδασκαλία είναι ένα από τα πιο σεβαστά επαγγέλματα. Οι δάσκαλοι αμείβονται πολύ καλά στην Φινλανδία.

Για να γίνουν δάσκαλοι στην Φινλανδία, οι υποψήφιοι πρέπει πρώτα να λάβουν τουλάχιστον το μεταπτυχιακό τους δίπλωμα. Συχνά οι δάσκαλοι διδάσκουν σε σχολικά ιδρύματα που γειτνιάζουν με πανεπιστήμια με αποτέλεσμα να αποκτούν την καλύτερη παιδαγωγική έρευνα, σχετικά με την εκπαίδευση. Oι Φινλανδοί ερευνούν και εξελίσσονται Η κυβέρνηση λαμβάνει τις αποφάσεις της για την εκπαίδευση, βασιζόμενη όχι σε πολιτικές βλέψεις ή συμφέροντα, αλλά αποκλειστικά με βάση την αποτελεσματικότητα. Το χρήμα και η πολιτική επιρροή δεν διαδραματίζουν κανένα ουσιαστικό ρόλο στον Φινλανδική παιδεία.

Oι εκπαιδευτικοί της Φινλανδίας ενθαρρύνονται να δημιουργήσουν τα δικά τους εργαστήρια για διδασκαλία, με στόχο να διατηρήσουν ότι είναι οφέλιμο και να απορρίψουν ότι διαπιστώνεται ότι αποτυγχάνει.

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΟ.

Ο Φινλανδικός νόμος απαιτεί από τους δασκάλους να δίνουν στους μαθητές αρκετό χρόνο παιχνιδιού για κάθε 45 λεπτά διδασκαλίας. Οι Φινλανδοί μαθητές έχουν καλύτερη συμπεριφορά στο σχολείο και κάνουν καλύτερα τις εργασίες, εξαιτίας των μεγάλων διαλειμμάτων για παιχνίδι.

Η Τακτική αυτή απορρέει από την βαθιά πεποίθηση της Φινλανδίας ότι τα παιδιά πρέπει να παραμείνουν σε αντιστοιχεία με την ηλικία τους, όσο το δυνατόν περισσότερο. Δεν είναι σωστό να μεγαλώνουν γρήγορα.Τα παιδιά στην Φινλανδία έχουν ελάχιστες εργασίες για το σπίτι. Η φιλοσοφία προέρχεται από το αμοιβαίο επίπεδο εμπιστοσύνης των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των γονέων. Οι γονείς γνωρίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί κάλυψαν το μεγαλύτερο μέρος αυτού που χρειάζονται στο σχολείο ενώ η επιπλέον εργασία θεωρείται συχνά περιττή.

Ο χρόνος που μένει στο σπίτι είναι αποκλειστικά για οικογένεια, όπου τα μόνα μαθήματα που μαθαίνουν τα παιδιά είναι για την ζωή. Υψηλής ποιότητας σχολικές εγκαταστάσεις και προσχολική εκπαίδευση. Στην Φινλανδία, οι σχολικές μονάδες είναι σε υψηλό επίπεδο, όπως επίσης η προσχολική και η ημερήσια φροντίδα έχει πολύ μεγάλη σημασία. Τα νηπιαγωγεία προσαρμόζουν τα προγράμματα σπουδών μεταξύ τους και προετοιμάζουν κατάλληλα τα παιδιά.

Το σχολείο ξεκινάει μετά τα 7 χρόνια ενώ οι μαθητές του δημοτικού σπάνια δίνουν εξετάσεις ή να κάνουν εργασίες και δεν έχουν βαθμολόγηση. Υπάρχει μόνο ένα υποχρεωτικό τυποποιημένο τεστ, που γίνεται στην ηλικία των 16 ετών.

Η διδασκαλία των θετικών επιστημών ξεκινά στα 16 έτη ώστε να μπορούν οι μαθητές να διεξάγουν πρακτικά πειράματα. Οι εκπαιδευτικοί δαπανούν μόνο 4 ώρες ημερησίως στην τάξη, και παίρνουν άδεια 2 ώρες την εβδομάδα για την επαγγελματική τους εξέλιξη. Το 43% των Φινλανδών μαθητών Λυκείου, πηγαίνει σε σχολές επαγγελματικής κατάρτισης, ενώ οι εκπαιδευτικοί στη Φινλανδία πρέπει να κατέχουν ένα μεταπτυχιακό, το οποίο είναι πλήρως επιδοτούμενο.

ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Τα εθνικά σπόρ των Φινλανδών είναι το Χόκευ επί πάγου και τα μηχανοκίνητα αθλήματα (wrc-enduro). Συνέχεια αυτή η χώρα βγάζει παγκόσμιους πρωταθλητές στο wrc και στο enduro. Τόμι Μάκινεν, Άρι Βάτανεν, Μάρκους Γκρόνχολμ, Γιούχα Κάνκουνεν (wrc), Σαμούλι Αρό, Γιούχα Σάλμινεν (enduro), Κίμι Ραικόνεν F1, είναι μερικοί από τους Φινλανδούς παγκόσμιους πρωταθλητές.

Ενδεικτικό είναι οτι ο Φινλανδός Γιάρι Μάτι Λάτβαλα χωρίς να έχει κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα, έχει κατακτήσει 3 φορές την νίκη στον γρηγορότερο αγώνα στον κόσμο, το Finland wrc Neste oil. Δίπλα σε όλους αυτούς υπάρχουν πολλοί χιλιάδες αξιόλογοι Φινλανδοί αθλητές-οδηγοί. Oι Φινλανδoί στον μηχανοκίνητο κλάδο λειτουργούν το ίδιο σοβαρά όπως στην εκπαίδευση και τους άλλους τομείς.

Έχουν προπονητές, γυμναστές, δασκάλους και σχολές-σωματεία που λειτουργούν στο πιο υψηλό επίπεδο. Για αυτούς τους λόγους είναι μια χώρα με τα λιγότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι έχουν υψηλό εκπαιδευτικό σύστημα. Δεν έφτασαν τυχαία να γίνονται παγκόσμιοι πρωταθλητές στα μηχανοκίνητα σπόρ.

Εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα στην Ελλάδα με τα τροχαία ατυχήματα, είναι πλέον ζήτημα ζωής και θανάτου, να υιοθετήσουμε το Φινλανδικό μοντέλο εκπαιδεύσεως προσαρμοσμένο στην κλασική Ελληνική παιδεία.

ΕΛΛΑΔΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΤΡΟΧΑΙΑ-ΑΘΛΗΤΙΣΜOΣ ΚΑΙ ΟΦΕΛΗ

Οι βασικές πτυχές του χαρακτήρα όπως είναι το ήθος, η κοινωνική συμπεριφορά, η αντίληψη, η ικανότητα, τα συναισθήματα, η αυτοπεποίθεση, η καλοσύνη και άλλα αναπτύσονται μέσα από την συμμετοχή στα αθλητικά δρώμενα. Μέσα από τον υψηλό αθλητισμό και την αθλητική δημιουργικότητα οι εμπλεκόμενοι θα είναι σε θέση να έρθουν αντιμέτωποι με όλες τις δυσκολίες της ζωής. Ο αθλητισμός προσφέρει τα πάντα σε έναν άνθρωπο. Αυτό διότι εξευγενίζει, ισορροπεί ,καλλιεργεί, ηρεμεί, ομορφαίνει τις ανθρώπινες ψυχές, τις γεμίζει με αγάπη για τον συνάνθρωπο, την ζωή και κάθε τι ωραίο. Μέσα από την αθλητική ενασχόληση είσαι γεμάτος δημιουργικότητα και θετική ενέργεια.

Είναι απαραίτητη η άθληση σε υψηλό επίπεδο, διότι είναι το μόνο αντίδοτο κατά της ηθικής, πνευματικής και της οικονομικής κρίσης. Μέσα από τις τεχνικές ασκήσεις οι συμμετέχοντες οδηγούνται μονίμως σε υψηλές ακαδημαικές επιτυχίες. Αυτό διότι οι τεχνικές ασκήσεις διεγείρουν τις περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με το διάβασμα και την συναισθηματική ανάπτυξη.

Η εφαρμογή των πρότυπων προπονητικών μεθόδων αποδεδειγμένα έχει οδηγήσει πολλoύς αθλητές σε μεγάλες ακαδημαικές και όχι μόνον επιτυχίες.


Αποτελεί θέσφατο πλέον η ευεργετικότατη επίδραση της αθλητικής παιδείας στην μάθηση και τις σχολικές επιτυχίες. Η σωστή και πρότυπη προπονητική σε υψηλό επίπεδο αναπτύσει το ήθος, την διανοητική ικανότητα και το ταλέντο. Οι μέθοδοι διδασκαλίας καλύπτουν κάθε δυνατό τρόπο μετάδοσης της αθλητικής γνώσεως.

Ο υψηλός αθλητισμός συνδράμει στον μέγιστο βαθμό στην συνέχιση του Ελληνικού πολιτισμού μέσα από την εξειδικευμένη αθλητική εκπαίδευση.


Μέσα από τον υψηλό αθλητισμό μηδενίζεται είτε μετριάζεται η παραβατικότητα ανάλογα με το επίπεδο των προπονητών, το οικογενειακό και το σχολικό περιβάλλον του κάθε παιδιού.

Ποιές εiναι οι συνέπειες για τα παιδιά που δεν κάνουν καθόλου αθλητισμό ; Δυστυχώς είναι καταστροφικές. Υπάρχουν τρομερές συνέπειες όχι μόνον για τα ίδια τα παιδιά, αλλά και για την κοινωνία.

Αυτό διότι δημιουργούνται άτομα τα οποία δεν είναι σε θέση να προσφέρουν και να δημιουργήσουν. Τα παιδιά αυτά αρκετές φορές, κάνουν πάρα πολύ κακές πράξεις, ενώ διακατέχονται από αισθήματα κατωτερότητας-κακοήθειας και εκδηλώνουν παραβατικές συμπεριφορές.

Καθοριστικό εμπόδιο για την εξέλιξη και την πνευματική δημιουργία όλων των παιδιών είναι οι κακοί είτε αδιάφοροι δάσκαλοι και προπονητές.

ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΥΨΗΛΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΑΝΩΤΕΡΟΙ ΗΘΙΚΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. ΣΟΒΑΡΑ-ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

Εδώ και πολλές δεκαετίες τα τροχαία έχουν εξελιχθεί σε μόνιμη μάστιγα για την Ελληνική κοινωνία. Πολλοί άνθρωποι εξαιτίας της έλειψης παιδείας και ηθικών αρχών, για μερικά δευτερόλεπτα άσκοπου εντυπωσιασμού και μιας ανύπαρκτης "κοινωνικής καταξιώσεως" χάνουν πολύ άδικα τις ζωές τους, είτε μένουν σε όλη τους την ζωή ανάπηροι.

Σε αυτήν την θανατηφόρο μάστιγα και όχι μόνον τα μέγιστα έχει συμβάλει και η λεγόμενη "μόδα".


Με βάση τα προαναφερόμενα, το να επιθυμείς να γίνεις αθλητής στην μνήμη ενός φίλου η συγγενή που χάθηκε σε ένα θανατηφόρο τροχαίο είναι κάτι πολύ ανώτερο ηθικά. Όλοι όσοι θα βρούν την ψυχική δύναμη έπειτα από την απώλεια ενός δικού τους ανθρώπου να γίνουν αθλητές δείχνουν την ψυχική και ηθική τους ανωτερότητα. Το αποτέλεσμα θα είναι να αποτελούν τα πιο σημαντικά παραδείγματα για όλους τους υπόλοιπους. Στην παραπάνω κατηγορία συνανθρώπων το αξίωμα του Ύπατου των Φιλοσόφων θα έχει την απόλυτη εφαρμογή του. Αθλητές-αθλήτριες endouro, down hill και mountain bike μπορούν να γίνουν όλοι όσοι αγαπούν την μοτοσυκλέτα-ποδήλατο, την φύση. Επίσης όσοι είναι δυναμικοί χαρακτήρες, ενώ ταυτόχρονα επιθυμούν μέσα από της αγωνιστικές τους διακρίσεις-προσπάθειες να συμμετέχουν σε ένα σκοπό ανωτάτου ηθικού επιπέδου.

Στα πλαίσια όλων αυτών των ανώτατων ηθικά σκοπών δημιούργησα για πρώτη φορά στα χρονικά ένα ολοκληρωμένο προπονητικό πρόγραμμα με πάρα πολλές πρότυπες τεχνικές ασκήσεις για τον κλάδο της μοτοσυκλέτας και του down hill. Δημιούργησα ειδικές τεχνικές ασκήσεις για την βελτίωση στον μέγιστο βαθμό της ισορροπίας, των αντανακλαστικών, της αντίληψης, της αυτοσυγκεντρώσεως, την ολοκλήρωση της προσωπικότητας, τον χειρισμό στο γκάζι και στα φρένα κλπ.

Το ασκησιολόγιο περιλαμβάνει περισσότερες από 2000 τεχνικές ασκήσεις.

Με την έναρξη του αθλητικού προγράμματος θα προστεθούν και αρκετές νέες πρότυπες και όχι μόνον τεχνικές ασκήσεις, στο υψηλότερο επίπεδο, όπως γίνεται με όλα τα αξιόλογα και υψηλού επιπέδου αθλήματα.

Σε προσωπικό επίπεδο έχοντας βιώσει την απώλεια φίλων συμμαθητών, γνωστών, δεν επιθυμώ πλέον να συνεχίζεται ανεξέλεγκτα αυτή η τρομερή και δραματική κατάσταση. Για αυτό δημιούργησα το πρότυπο αθλητικό προπονητικό πρόγραμμα.

Όλα αυτά με βάση το αξίωμα του Πλάτωνα, ότι άξιος τιμής σε μία πόλη είναι όποιος δεν αδικεί. Όμως όλα τα αξιώματα και τις τιμές μιας πόλεως της αξίζουν όσοι σταματούν τις αδικίες (Πλάτων-Νόμοι). Μια από τις μεγαλύτερες κοινωνικές αδικίες είναι τα θανατηφόρα και όχι μόνον τροχαία ατυχήματα λόγω ελείψεως παιδείας, αρχών.




Ο ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η
ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΥΧΗΜΑΤΑ. 





*Την εργασία έκανε ο Άγγελος Φ. 

Γιαννόπουλος  



  











        ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ :           survivorellas@gmail.com


ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 
ΠΡΟΤΥΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.

road traffic fatal 2016




TO WRC ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΗΓΟΡΟΤΕΡΟΣ 
ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΙΝΛΑΝΔΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΑΝΤΙ 
ΓΙΑ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ 
ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΖΟΥΝΕ ΚΑΙ ΑΝΑΠΝΕΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ 
ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΚΑΘΕ ΕΤΟΣ ΣΤΟΝ 
ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΤΟΥΣ

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΟΥ WRC ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ :


SeasonDriverCo-driverVehicleEvent report
2019Estonia Ott TänakEstonia Martin JärveojaToyota Yaris WRCReport
2018Estonia Ott TänakEstonia Martin JärveojaToyota Yaris WRCReport
2017Finland Esapekka LappiFinland Janne FermToyota Yaris WRCReport
2016United Kingdom Kris MeekeRepublic of Ireland Paul NagleCitroën DS3 WRCReport
2015Finland Jari-Matti LatvalaFinland Miikka AnttilaVolkswagen Polo R WRCReport
2014Finland Jari-Matti LatvalaFinland Miikka AnttilaVolkswagen Polo R WRCReport
2013France Sébastien OgierFrance Julien IngrassiaVolkswagen Polo R WRCReport
2012France Sébastien LoebMonaco Daniel ElenaCitroën DS3 WRCReport
2011France Sébastien LoebMonaco Daniel ElenaCitroën DS3 WRCReport
2010Finland Jari-Matti LatvalaFinland Miikka AnttilaFord Focus RS WRC 09Report
2009Finland Mikko HirvonenFinland Jarmo LehtinenFord Focus RS WRC 09Report
2008France Sébastien LoebMonaco Daniel ElenaCitroën C4 WRCReport
2007Finland Marcus GrönholmFinland Timo RautiainenFord Focus RS WRC 07Report
2006Finland Marcus GrönholmFinland Timo RautiainenFord Focus RS WRC 06Report
2005Finland Marcus GrönholmFinland Timo RautiainenPeugeot 307 WRCReport
2004Finland Marcus GrönholmFinland Timo RautiainenPeugeot 307 WRCReport
2003Estonia Markko MärtinUnited Kingdom Michael ParkFord Focus RS WRC 03Report
2002Finland Marcus GrönholmFinland Timo RautiainenPeugeot 206 WRCReport
2001Finland Marcus GrönholmFinland Timo RautiainenPeugeot 206 WRCReport
2000Finland Marcus GrönholmFinland Timo RautiainenPeugeot 206 WRCReport
1999Finland Juha KankkunenFinland Juha RepoSubaru Impreza WRC 99Report
1998Finland Tommi MäkinenFinland Risto MannisenmäkiMitsubishi Lancer Evolution VReport
1997Finland Tommi MäkinenFinland Seppo HarjanneMitsubishi Lancer Evolution IVReport
1996Finland Tommi MäkinenFinland Seppo HarjanneMitsubishi Lancer Evolution IIIReport
1995Finland Tommi MäkinenFinland Seppo HarjanneMitsubishi Lancer Evolution IIIReport[A]
1994Finland Tommi MäkinenFinland Seppo HarjanneFord Escort RS CosworthReport
1993Finland Juha KankkunenFrance Denis GiraudetToyota Celica Turbo 4WDReport
1992France Didier AuriolFrance Bernard OccelliLancia Delta HF IntegraleReport
1991Finland Juha KankkunenFinland Juha PiironenLancia Delta Integrale 16VReport
1990Spain Carlos SainzSpain Luis MoyaToyota Celica GT-Four ST165Report
1989Sweden Mikael EricssonSweden Claes BillstamMitsubishi Galant VR-4Report
1988Finland Markku AlénFinland Ilkka KivimäkiLancia Delta IntegraleReport
1987Finland Markku AlénFinland Ilkka KivimäkiLancia Delta HF 4WDReport
1986Finland Timo SalonenFinland Seppo HarjannePeugeot 205 Turbo 16 E2Report
1985Finland Timo SalonenFinland Seppo HarjannePeugeot 205 Turbo 16 E2Report
1984Finland Ari VatanenUnited Kingdom Terry HarrymanPeugeot 205 Turbo 16Report
1983Finland Hannu MikkolaSweden Arne HertzAudi Quattro A2Report
1982Finland Hannu MikkolaSweden Arne HertzAudi QuattroReport
1981Finland Ari VatanenUnited Kingdom David RichardsFord Escort RS1800Report
1980Finland Markku AlénFinland Ilkka KivimäkiFiat 131 AbarthReport
1979Finland Markku AlénFinland Ilkka KivimäkiFiat 131 AbarthReport
1978Finland Markku AlénFinland Ilkka KivimäkiFiat 131 AbarthReport
1977Finland Kyösti HämäläinenFinland Martti TiukkanenFord Escort RS1800Report
1976Finland Markku AlénFinland Ilkka KivimäkiFiat 131 AbarthReport
1975Finland Hannu MikkolaFinland Atso AhoToyota CorollaReport
1974Finland Hannu MikkolaUnited Kingdom John DavenportFord Escort RS1600Report
1973Finland Timo MäkinenUnited Kingdom Henry LiddonFord Escort RS1600Report
1972Finland Simo LampinenFinland Klaus SohlbergSaab 96 V4
1971Sweden Stig BlomqvistSweden Arne HertzSaab 96 V4
1970Finland Hannu MikkolaSweden Gunnar PalmFord Escort TC
1969Finland Hannu MikkolaFinland Anssi JärviFord Escort TC
1968Finland Hannu MikkolaFinland Anssi JärviFord Escort TC
1967Finland Timo MäkinenFinland Pekka KeskitaloMini Cooper S
1966Finland Timo MäkinenFinland Pekka KeskitaloMini Cooper S
1965Finland Timo MäkinenFinland Pekka KeskitaloMini Cooper S
1964Finland Simo LampinenFinland Jyrki AhavaSaab 96 Sport
1963Finland Simo LampinenFinland Jyrki AhavaSaab 96 Sport
1962Finland Pauli ToivonenFinland Jaakko KallioCitroën DS19
1961Finland Rauno AaltonenFinland Väinö NurmimaaMercedes-Benz 220 SE
1960Finland Carl-Otto BremerFinland Juhani LampiSaab 96
1959Sweden Gunnar CallboFinland Väinö NurmimaaVolvo PV 544
1958Finland Osmo KalpalaFinland Eino KalpalaAlfa Romeo Giulietta TI
1957Sweden Erik CarlssonSweden Mario PavoniSaab 93
1956Finland Osmo KalpalaFinland Eino KalpalaDKW F93
1955Finland Eino EloFinland Kai NuortilaPeugeot 403
1954Finland Osmo KalpalaFinland Eino KalpalaPanhard Dyna Z
1953Finland Vilho HietanenFinland Olof HixénAllard
1952Finland Eino EloFinland Kai NuortilaPeugeot 203
1951Finland Arvo KarlssonFinland Vilho MattilaAustin Atlantic

Multiple winners[edit

OI OΔΗΓΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΝΙΚΕΣ ΣΤΟN ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΡΩΡΑΘΛΗΜΑΤΟΣ WRC ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ :  


WinsDriverYears won
7Finland Hannu Mikkola1968–1970, 1974–1975, 1982–1983
Finland Marcus Grönholm2000–2002, 2004–2007
6Finland Markku Alén1976, 1978–1980, 1987–1988
5Finland Tommi Mäkinen1994–1998
4Finland Timo Mäkinen1965–1967, 1973
3Finland Osmo Kalpala1954, 1956, 1958
Finland Simo Lampinen1963–1964, 1972
Finland Juha Kankkunen1991, 1993, 1999
France Sébastien Loeb2008, 2011–2012
Finland Jari-Matti Latvala2010, 2014–2015
2Finland Eino Elo1952, 1955
Finland Ari Vatanen1981, 1984
Finland Timo Salonen1985–1986
Estonia Ott Tänak2018–2019
WinsManufacturers
13United States Ford
10France Peugeot
6Sweden Saab
Japan Toyota
5France Citroën
Japan Mitsubishi
4Italy Fiat
Italy Lancia
3Germany Volkswagen
United Kingdom Mini
2Germany Audi

Notes





WRC Highlights: Finland 2006: 52 Minutes - YouTube



WRC Highlights: Finland 2005: 52 Minutes - YouTube


ΟΠΩΣ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ.
ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΠΟΡ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΙΚΗ, ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ
ΑΚΟΜΗ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.
ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ ΣΠΟΡ.
ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΙ ΘΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΑΛΛΩΝ ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΥΠΟΔΥΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΟΔΗΓΟΙ ΜΗΝ ΘΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΑΣΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΥ ΑΞΙΑΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΩΝ.
ΜΗΝ ΘΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΗΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΔΗΓΟΙ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ.
ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΤΕΣ F1 ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΟΥ WRC.
image.png

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου