Όλοι θα έχετε παρατηρήσει ότι τα πίσω φώτα θέσης, ομίχλης και φρένων στα αυτοκίνητα έχουν κόκκινο χρώμα, ανεξαρτήτως τον τύπο του μοντέλου, μάρκας, αμαξώματος κ.λπ. Στο μόνο που διαφέρουν είναι στο σχήμα και στον σχεδιασμό, ενώ στα πιο νέα μοντέλα είναι πιο εντυπωσιακά, χάρη στην τεχνολογία LED.
Γυρνώντας πίσω το χρόνο στα τέλη του 18ου αιώνα και αρχές του 19ου όταν ξεκίνησαν οι μηχανοκίνητες μεταφορές, τα ελάχιστα οχήματα που κυκλοφορούσαν είχαν φώτα μόνο στο εμπρός τμήμα τους. Όταν όμως τα αυτοκίνητα άρχισαν να αυξάνονται και να κατασκευάζονται πιο πολλοί δρόμοι και οι πόλεις μεγάλωναν, τότε υπήρξε η ανάγκη να γίνονται ευδιάκριτα τα οχήματα το βράδυ και στο πίσω μέρος τους, καθώς επειδή δεν ήταν ορατά από μακριά στα οχήματα που ακολουθούσαν, γίνονταν ολοένα και περισσότερα ατυχήματα.
Το κόκκινο χρώμα που επιλέχθηκε για διακρίνονται από πίσω τα οχήματα το βράδυ δεν ήταν καθόλου τυχαίο, αφού παλαιότερα είχε χρησιμοποιηθεί στο τελευταίο βαγόνι ενός συρμού για να επισημαίνει που βρίσκεται το τέλος μιας αμαξοστοιχίας, αλλά και στους σιδηροδρόμους. Ακόμα πιο παλιά τα κόκκινα φώτα χρησιμοποιούνταν στο πίσω μέρος στις άμαξες του Λονδίνου, πολύ πριν ανακαλυφθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Άλλωστε το κόκκινο χρώμα σημαίνει εδώ και αιώνες κίνδυνο, προσοχή ή πρόβλημα. Αρχικά στα πίσω φωτιστικά σώματα υπήρχε μόνο το κόκκινο χρώμα και αργότερα προστέθηκε το πορτοκαλί για τα φλας και το λευκό για την όπισθεν. Παράλληλα το κόκκινο χρώμα στα φώτα έχει την ιδιότητα να γίνεται αντιληπτό στα μάτια από μακριά ακόμα και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας (π.χ. το πίσω φως ομίχλης), ενώ δεν τυφλώνει τα μάτια όπως γίνεται με τα μπροστινά λευκά φώτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου