Θέμα χρόνου ήταν η “κατάρρευση” της γέφυρας στην Αβόρανη εξαιτίας των τεράστιων προβλημάτων που
αντιμετώπιζε τα τελευταία χρόνια
. Το τελευταίο τροχαίο που σημειώθηκε στάθηκε αιτία να υποχωρήσει και το στηθαίο. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να επιδεικνύουν οι οδηγοί που διασχίζουν τη γέφυρα της Αβόρανης, καθώς το τροχαίο δημιούργησε επιπλέον προβλήματα όπως βλέπετε και στο φωτογραφικό υλικό του agriniosite.gr.
Η γέφυρα άρχισε να κατασκευάζεται το 1895 όταν πρωθυπουργός της Ελλάδας ήταν ο Χαρίλαος Τρικούπης και αποτελούσε τμήμα της οδού Αγρινίου-Θέρμου που υπάρχει μέχρι και σήμερα. Κατασκευάστηκε πάνω σε σχέδια Ιταλών Μηχανικών από Ηπειρώτες Τεχνίτες και για την κατασκευή της, που ολοκληρώθηκε το 1909, χρησιμοποιήθηκαν πέτρες από τα νταμάρια της Αγίας Παρασκευής.
Σήμερα περισσότερο από έναν αιώνα μετά την κατασκευή της η γέφυρα της Αβόρανης εξακολουθεί να συνδέει το Αγρίνιο με το Θέρμο και με τις παραλίμνιες περιοχές πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα να διέρχονται από αυτή καθημερινά εκατοντάδες οχήματα.
Λόγω του μικρού πλάτους της γέφυρας που είναι μόνο 4,5 μέτρα η διέλευση γίνεται εκ περιτροπής με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολύ συχνά ατυχήματα, ενώ η διέλευση και φορτηγών μεγάλου βάρους είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για μια γέφυρα που κατασκευάστηκε με εντελώς άλλες προδιαγραφές (για διέλευση κάρων κλπ).
Επί πλέον τα ακραία καιρικά φαινόμενα με τις έντονες βροχοπτώσεις και τις τεράστιες ποσότητες νερού επιβάρυναν ακόμη περισσότερο τη γέφυρα. Ενώ οι συχνές αμμοληψίες είχαν ως αποτέλεσμα να κατέβει η στάθμη του χειμάρρου και να γίνουν ορατές πολύ σημαντικές φθορές στις δυο από τις πέντε βάσεις στήριξης των πυλώνων της γέφυρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου