Κάποιες χριστουγεννιάτικες παραδόσεις δεν αλλάζουν ποτέ. Μια από αυτές είναι και τα αλεξανδρινά -ή Αστέρι της Βηθλεέμ ή Ποϊνσέτια-, το φυτό από το οποίο
Όμως, πώς συνδέθηκε το αλεξανδρινό με τις γιορτές;
Το 1900, ο Γερμανός μετανάστης ονόματι Albert Ecke σκόπευε να μετακομίσει με την οικογένειά του στα νησιά Φίτζι. Στη διαδρομή, λάτρεψαν τα αξιοθέατα που είδαν στο Λος Άντζελες -ειδικά τα άγρια αλεξανδρινά, τα οποία πήραν το όνομά τους (ποϊνσέτια) από τον Joel Roberts Poinsett, ενός Αμερικανο-Μεξικανού πρέσβη που τα πήγε πρώτη φορά στις ΗΠΑ το 1828. Ο Ecke είδε τα έντονα κόκκινα φύλλα του φυτού που ανθίζουν το χειμώνα (στην πραγματικότητα, δεν πρόκειται για λουλούδι, παρά την κοινή αντίληψη) και άρχισε να το εμπορεύεται ως "το φυτό των Χριστουγέννων".
Η ανταπόκριση ήταν τόσο μεγάλη που τα αλεξανδρινά έγιναν η οικογενειακή επιχείρηση του Ecke. Η καλλιέργειά τους αντιπροσώπευε πάνω από το 90% όλων των αλεξανδρινών που πουλήθηκαν σε όλο τον 20ο αιώνα. Ο Ecke, ο γιος του Paul και ο γιος του Paul, ο Paul Jr., προσέφεραν βλαστούς που άντεχαν να σταλούν με πλοία, κάτι που οι ανταγωνιστές τους δεν μπορούσαν να αντιγράψουν. Όταν στη δεκαετία του 1960 ο Paul Jr. ανέλαβε την επιχείρηση, άρχισε να στέλνει στεφάνια σε τηλεοπτικά δίκτυα για τον στολισμό κατά τη διάρκεια των γιορτών. Αστέρες όπως ο Ρόναλντ Ρήγκαν, η τραγουδίστρια Ντίνα Σορ και ο κωμικός Μπομπ Χόουπ εμφανίστηκαν στην τηλεόραση με το φυτό, κάνοντας εκατομμύρια Αμερικανούς να το συσχετίσουν με τις γιορτές.
Τελικά, το μυστικό της οικογένειας Ecke για τη διατήρηση των βλαστών λύθηκε από άλλους ανθοπώλες -έπρεπε να μεταμοσχεύσουν δύο στελέχη για να φτιάξουν ένα- και το μερίδιο αγοράς μειώθηκε. Όμως, το καινοτόμο μάρκετινγκ τους εξασφάλισε ότι τα αλεξανδρινά θα συνδεόταν για πάντα με τα Χριστούγεννα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου