Σικάγο, ΗΠΑ, 1933
Ένα διαφορετικό είδος παράλληλου χώρου στάθμευσης
Η εφεύρεση και η ταχεία υιοθέτηση του αυτοκινήτου στα τέλη του 20ου αιώνα εμφάνισε ένα άμεσο πρόβλημα: πού να σταθμεύσουν τόσα οχήματα, ειδικά σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές;
Τα υπερυψωμένα και υπόγεια γκαράζ επέτρεπαν πολλαπλά επίπεδα στάθμισης.
Το πρώτο απ' αυτά τα συστήματα αυτόματης στάθμευσης και εξοικονόμησης χώρου ήταν το Garage Rue de Ponthieu στο Παρίσι, το οποίο, το 1905 διέθετε έναν εσωτερικό ανελκυστήρα, ο οποίος μπορούσε να ανυψώσει τα αυτοκίνητα σε διαφορετικά επίπεδα για να τα τακτοποιούν οι υπάλληλοι.
Ακολουθήθηκαν πιο αυτοματοποιημένα συστήματα. Ένα από τα πιο δημοφιλή ήταν το σύστημα paternoster, το οποίο ανύψωνε και αποθήκευε οχήματα σε κιβώτια, κάτι σαν την ρόδα στα λούνα παρκ, επιτρέποντας να σταθμεύουν οκτώ αυτοκίνητα κάθετα σε χώρο δύο αυτοκινήτων.
Η δημοτικότητα αυτών των αυτόματων συστημάτων στάθμευσης τελικά έχασε σε δημοτικότητα λόγω των μεγάλων χρόνων αναμονής που απαιτούνταν ώστε οι πελάτες να πάρουν τα αυτοκίνητά τους.
Παρ' όλα αυτά, εξακολουθούν να υπάρχουν σε πολλές πόλεις παγκοσμίως.
Νέα Υόρκη, ΗΠΑ, 1920
Παρίσι, Γαλλία, 1930
Σικάγο, ΗΠΑ, 1941
Βενετία, Ιταλία, 1950
Ένας υπάλληλος παρκάρει ένα αυτοκίνητο με κλαρκ, 1955
Ένα αυτοκίνητο έχει γείρει στην κορυφή ενός ανελκυστήρα πάρκινγκ Paternoster ως αποτέλεσμα ενός σπασμένου μπουλονιού, Ντένβερ, Κολοράντο, ΗΠΑ, 3 Οκτωβρίου 1970
Κακός χειρισμός σε ένα γκαράζ στο Τόκιο, Ιαπωνία, 1976
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου