Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Ιουλίου 04, 2023

Το πιο συχνό λάθος των οδηγών στο φανάρι – Τι πρόστιμο αντιμετωπίζουν

Ένα συχνό λάθος κάνουν οι οδηγοί μπροστά στους φωτεινούς

σηματοδότες, που ορισμένες φορές μάλιστα οδηγεί σε ατυχήματα.

Ένα από τα πρώτα μαθήματα που κάνουν οι υποψήφιοι για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης είναι οι φωτεινοί σηματοδότες και τι επιτρέπει ή απαγορεύει το κάθε χρώμα.

Είναι προφανές ότι το πράσινο χρώμα επιτρέπει την κίνηση των οχημάτων, ενώ το κόκκινο επιβάλλει αυτά να σταματήσουν.

 Ωστόσο, πόσοι οδηγοί θυμούνται τη χρησιμότητα του κίτρινου (ή πορτοκαλί όπως αλλιώς λέγεται) σηματοδότη;

Όπως φαίνεται, αρκετοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι το συγκεκριμένο χρώμα στον σηματοδότη, ίσως επειδή ακολουθεί το πράσινο, τους δίνει μια τελευταία ευκαιρία να περάσουν το φανάρι.

Αρκετοί είναι εκείνοι που τονίζουν μάλιστα πως η συγκεκριμένη συνήθεια οφείλεται για αρκετά ατυχήματα που συμβαίνουν στους δρόμους.


Η… αλήθεια του ΚΟΚ

Οι οδηγοί που πιστεύουν ότι αν περάσουν με… πορτοκαλί δεν θα έχουν κάποια συνέπεια, ωστόσο κάνουν λάθος.

Και αυτό γιατί ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι σαφής για τη λειτουργία του κίτρινου σηματοδότη.

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 6 με τίτλο «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων», αναφέρεται ότι μπροστά σε κίντρο σταθερό φως κυκλικής μορφής «ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, όπως και προ ερυθρού φωτός, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάμει αυτό ασφαλώς».

Δηλαδή το κίτρινο φανάρι έχει την ίδια λειτουργία με αυτή του κόκκινου σηματοδότη, κάτι που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να κόβουν ταχύτητα και όχι να την αυξάνουν.

Το πρόστιμο
Αν και το πρόστιμο για παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη είναι στα 700 ευρώ, το αντίστοιχο πρόστιμο για τον κίτρινο είναι στα 80 ευρώ, χωρίς να προβλέπεται αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για δύο μήνες.

Όταν αναβοσβήνει
Η χρήση του κίτρινου σηματοδότη είναι διαφορετική όταν αυτός αναβοσβήνει, κάτι που συμβαίνει συχνά βραδινές ώρες ή όταν τα φανάρια βρίσκονται εκτός λειτουργίας.

Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός που βρίσκει μπροστά του παλλόμενο κίτρινο σηματοδότη θα πρέπει να μειώσει ταχύτητα και να κινηθεί με προσοχή, παραχωρώντας προτεραιότητα σε πεζούς και οχήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου