Όπως έκανε γνωστό η Υφυπουργός, ο Εθνικός Φορέας θα αποτελέσει το βασικό όργανο των δράσεων που αφορούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και επεσήμανε ότι το προσεχές χρονικό διάστημα θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την Οδική Ασφάλεια, που θα βασίζεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο.
Τα προβλήματα στην Οδική Ασφάλεια είναι η κατάλληλη ταχύτητα, η απόσπαση προσοχής, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας και η μη χρήση κράνους, όπως επισήμανε η κ. Αλεξοπούλου.
Όπως είπε, στο αστικό δίκτυο, παρατηρείται το χαμηλότερο ποσοστό οχημάτων που κινείται εντός των ορίων ταχύτητας. Ο δείκτης επίδοσης χρήσης κινητού τηλεφώνου είναι αυξημένος στο αστικό δίκτυο (8,3%) σε σύγκριση με τους αυτοκινητοδρόμους (6,9%) και με το υπεραστικό οδικό δίκτυο (5,9%). Η χρήση ζώνης από τους επιβάτες πίσω θέσεων ΙΧ είναι πολύ χαμηλότερη (55,8% – ΕΕ: 75,3%) συγκριτικά με τους επιβάτες μπροστινών θέσεων (65,0% – ΕΕ: 92,0%).
Η χρήση κράνους από τους επιβάτες των μοτοσυκλετών είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τους οδηγούς μοτοσυκλετών, σε όλους τους τύπους οδού. (Οδηγός 80,3% – ΕΕ: 96,9%, Επιβάτης: 65,5% – ΕΕ: 94,7%).
Οι κύριες Δράσεις
Η κ. Αλεξοπούλου περιέγραψε τις δράσεις που θα αναλάβει ο νέος φορέας. Μεταξύ άλλων θα είναι
Αυτοματοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων (με πλήρη και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση με gov.gr)
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (με χαμηλά πρόστιμα – αλλά συχνούς ελέγχους και για τους υπότροπους)
Η υφυπουργούς αναφέςρθηκε και σε επιμέρους δράσεις, με εντατικοποίηση και παρακολούθηση της αστυνόμευσης, με επεμβάσεις στις πόλεις , όπου το όριο ταχύτητας θα πέσει στα 30 χλμ./ώρα, και με βελτιώσεις στο Υπεραστικό Δίκτυο με συντήρηση των δρόμων και με μέτρα χαμηλού κόστους.
Είπε ακόμα ότι θα υπάρχει συστηματική παρακολούθηση των Δράσεων και των Επιδόσεων (Λογοδοσία) και αυτό θα επιτευχθεί με
Παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας, όπως ορίζονται στο Στρατηγικό Σχέδιο (προϋπολογισμός, χρονοδιάγραμμα, κτλ.).
Παρακολούθηση της επίδοσης της οδικής ασφάλειας ως προς τους στόχους που έχουν τεθεί στο Στρατηγικό Σχέδιο.
Μακροπρόθεσμοι και μεσοπρόθεσμοι στόχοι για τη μείωση των παθόντων σε οδικά ατυχήματα.
Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων οδικής ασφάλειας συγκρίνοντας τις επιδόσεις οδικής ασφάλειας πριν και μετά την εφαρμογή τους
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου