Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Νοεμβρίου 19, 2023

Оύτε να σκεφτεiς να το ακоυμπήσεις: Το κоυμπί στο αυτоκίνητο που απαγоρεύεται να πατήσεις τον χειμώνα, ειδικοί προειδоποιоύν



Πριν την άφιξη του πρώτου ψυχρού κύματος που θα επηρεάσει τη χώρα μας, είναι συνετό να αποφύγουμε λάθη, τα οποία μπορεί να μας προκαλέσουν ακριβά προβλήματα, ειδικά σε χειμερινές συνθήκες.
Το κоυμπί στο αυτоκίνητο που απαγоρεύεται να πατήσεις τον χειμώνα

Η χειμερινή περίοδος φέρνει μείωση της θερμοκρασίας και αύξηση των βροχοπτώσεων, καθιστώντας τον ρόλο του οδηγού ακόμα πιο απαιτητικό και επαναβεβαιώνοντας τη σημασία των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης.




Οι περισσότεροι οδηγοί δεν γνωρίζουν ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες έχουν επίδραση στην απόδοση των ελαστικών. Αυτό μπορεί να περιορίσει την πρόσφυσή τους, ακόμα και αν η άσφαλτος είναι στεγνή.

Και αυτό γιατί τα θερινά ελαστικά, που χρησιμοποιούνται σε πολλά οχήματα στη χώρα μας, χάνουν τις ιδιότητές τους είναι όταν η θερμοκρασία του πέλματος φτάνει τους 5 βαθμούς Κελσίου.

Η γόμα των ελαστικών σκληραίνει και ως αποτέλεσμα, η πρόσφυση μειώνεται σταδιακά. Όταν η άσφαλτος είναι βρεγμένη ή έχει συγκρατήσει μεγάλη ποσότητα νερού, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό κίνδυνο υδρολίσθησης.



Για τους παραπάνω λόγους, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, είναι αναγκαίο ο κάθε οδηγός να είναι εξαιρετικά προσεκτικός και να αποφεύγει κάθε πειραματισμό, ειδικά όταν αυτός σχετίζεται με τη χρήση ηλεκτρονικών βοηθημάτων ενός οχήματος.
Αuτó είναι το κоυμπί στο αυτоκίνητο που απαγоρεύεται να πατήσεις



Με το σημαντικότερο από αυτά να είναι το ESP, το οποίο πρέπει να είναι εγκατεστημένο σε όλα τα επιβατικά οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη από την 1η Νοεμβρίου 2014. Αυτή η τεχνολογία έχει επιφέρει εντυπωσιακή βελτίωση στο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν.

Το ESP, το οποίο είναι γνωστό και ως ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να εμφανίζει αποσταθεροποίηση, και παρεμβαίνει στο σύστημα πέδησης ή ακόμα και στη λειτουργία του κινητήρα για να επαναφέρει την ισορροπία.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, το ESP αποτελεί ζωτική παρέμβαση καθώς αντικαθιστά τις περίπλοκες και απαιτητικές κινήσεις που έπρεπε να κάνει ο οδηγός για να διασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο δεν θα χάσει την σταθερότητά του και δεν θα αποκλίνει από την πορεία του.



Γι’ αυτό το λόγο, είναι απαραίτητο το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας να μην απενεργοποιείται από τον οδηγό, ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όπου απλώς ένα μικρό ολισθηρό γλίστρημα μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες και να προκαλέσει ένα ατύχημα.

Οι ειδικοί συστήνουν να μην αγγίζει κανείς τον διακόπτη που απενεργοποιεί ή περιορίζει την αποτελεσματικότητα του ESP τον χειμώνα. Και να αποτραπεί η πειραματιστική επιθυμία να ανακαλυφθεί τι κρύβεται πίσω από ένα άγνωστο κουμπί για τους περισσότερους ανθρώπους.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί κατασκευαστές, με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξη της τεχνολογίας, έχουν αποκρύψει τον διακόπτη απενεργοποίησης του ηλεκτρονικού συστήματος δυναμικής ευστάθειας. Αυτό έχει γίνει είτε τοποθετώντας τον σε μη προβεβλημένα μέρη του ταμπλό είτε περιλαμβάνοντας τον στο δαιδαλώδες μενού του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με σκοπό την ελαχιστοποίηση της πιθανότητας κάποιος να τον πατήσει ακούσια και να μην γνωρίζει τη λειτουργία του.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου