Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Μαΐου 21, 2024

The Notorious B.I.G.

 

Αμερικανός ράπερ, από τους κορυφαίους της μουσικής χιπ-χοπ, με

σύντομη καριέρα και τραγικό τέλος.

Ο Biggie Smalls ή Biggie ή The Notorious B.I.G., όπως είναι γνωστός στους φίλους αυτού του δυναμικού μουσικού είδους ήταν αμερικανός ράπερ, από τους κορυφαίους της μουσικής χιπ-χοπ, με σύντομη καριέρα και τραγικό τέλος. Ο κατά κόσμον Κρίστοφερ Γουάλας ξεκίνησε τη μουσική του διαδρομή από τη χιπ-χοπ σκηνή της Νέας Υόρκης και την παράδοση του γκάνγκστα ραπ, αφού προηγουμένως είχε αναμιχθεί στο εμπόριο ναρκωτικών και είχε εκτίσει ποινής φυλάκισης.


Είναι γνωστός για τη χαλαρή και λυρική εκφορά του λόγου του και τους σκληρούς έως απαίσιους για κάποιους στίχους του που είναι συχνά αυτοβιογραφικοί και βγαλμένοι από τη σκληρή ζωή των αφροαμερικάνικων γκέτο της Νέας Υόρκης. Υπήρξε σύμβολο της χιπ-χοπ κοινότητας της Ανατολικής Ακτής και το αντίπαλο δέος του Τουπάκ Σακούρ, που ήταν η κυρίαρχη μορφή στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ. Η δολοφονία και των δυο αυτών μορφών της ραπ μουσικής, αποτέλεσε την κορύφωση μιας ανόητης διαμάχης που είχε ξεσπάσει ανάμεσα στις δύο κοινότητες την τελευταία δεκαετία του περασμένου αιώνα.


Η παραβατική συμπεριφορά στις φτωχογειτονιές του Μπρούκλιν

Ο Κρίστοφερ Τζορτζ Λατόρ Γουάλας, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στις 21 Μαΐου 1972 στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, από γονείς με καταγωγή από την Τζαμάικα. Ο πατέρας του Σέλγουιν Λατόρ ήταν οξυγονοκολλητής και η μητέρα του Βολέτα Γουάλας νηπιαγωγός. Μεγάλωσε σε μία φτωχογειτονιά του Μπρούκλιν και στα 17 του εγκατέλειψε το σχολείο και άρχισε να αλητεύει. Έγινε μικρέμπορος ναρκωτικών για τα προς το ζην, αλλά ένα ταξίδι στη Βόρεια Καρολίνα θα του αλλάξει κατεύθυνση και προσανατολισμό. Μία συνηθισμένη ανταλλαγή ναρκωτικών τον οδήγησε στη φυλακή για εννέα μήνες. Μόλις αποφυλακίστηκε, δανείστηκε το μαγνητόφωνο ενός φίλου του κι έγραψε μερικά χιπ-χοπ κομμάτια, που παίχτηκαν από ένα τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό της Νέας Υόρκης.



Ένας νεαρός ατζέντης και παραγωγός, ονόματι Σον Κομπς, γνωστότερος ως Puff Daddy, εντυπωσιάστηκε από τα τραγούδια του και τον ενέταξε στη νεοσύστατη δισκογραφική του εταιρεία «Bad Boy Records». Τότε υιοθέτησε το ψευδώνυμο Biggie, που τον ακολουθούσε από το σχολείο και του το είχαν κολλήσει οι συμμαθητές του λόγω του βάρους του, συνέχισε με το Biggie Smalls, αλλά επειδή ήταν κατειλημμένο από άλλο καλλιτέχνη, κατέληξε στο The Notorious B.I.G.

Η πρώτη ηχογράφηση και η επιτυχία του «Ready to Die»

Η πρώτη ηχογράφησή του ήταν μία διασκευή του τραγουδιού της Μαίρης Μπλάιτζ «Real Love» και ακολούθησε ένα δικό του κομμάτι με τίτλο «Party and Bullshit», που συμπεριλήφθηκε στο σάουντρακ της κωμικής περιπέτειας του Τεντ Ντέμι «Who's the Man» (1991). Το 1994 κυκλοφόρησε ο πρώτος του δίσκος «Ready to Die», που γνώρισε απρόσμενα μεγάλη επιτυχία και γρήγορα έγινε πλατινένιος, με κλασικά τραγούδια του είδους, όπως τα «Big Poppa» και «Juicy».


Η επιτυχία του δίσκου τον κατέστησε ηγετική φιγούρα του χιπ-χοπ της Ανατολικής Ακτής, σε μια εποχή που οι ράπερ της Δυτικής Ακτής κυριαρχούσαν στην αμερικανική σκηνή του χιπ-χοπ. Το 1995 ανακηρύχθηκε «Ράπερ της Χρονιάς» από το περιοδικό Billboard, που απηχεί τις απόψεις της μουσικής βιομηχανίας των ΗΠΑ. Η επιτυχία συνεχίστηκε το 1996 με το συγκρότημα Junior M.A.F.I.A, που είχε συστήσει ο ίδιος με φίλους του. Παρά τη μεγάλη του επιτυχία, συνέχισε να έχει αρκετά μπλεξίματα με τον νόμο, με κατηγορίες που κυμαίνονταν από ξυλοδαρμούς έως ναρκωτικά και παράνομη οπλοκατοχή.


Η γνωριμία με τον Τουπάκ Σακούρ

Εκείνη την περίοδο θα γνωρίσει τον μεγάλο του αντίπαλο Τουπάκ Σακούρ και θα γίνουν φίλοι. Όμως τα πράγματα θα πάρουν διαφορετική τροπή και οι δύο φίλοι σύντομα θα βρεθούν σε διαφορετικά στρατόπεδα. Στις 30 Νοεμβρίου 1994 κι ενώ ο Biggie ηχογραφούσε με τον Puff Daddy σε στούντιο του Μανχάταν, εμφανίστηκε ο Τουπάκ Σακούρ για να ηχογραφήσει και αυτός με έναν άλλο ράπερ για το τρίτο του άλμπουμ «Me Against The World». Όμως στον περίβολο του στούντιο, ο Σακούρ έπεσε θύμα ένοπλης ληστείας και μάλιστα του αφέρεσαν κοσμήματα αξίας 40.000 δολαρίων.


Ο Biggie κατέβηκε κάτω για να δει τι συμβαίνει και είδε τον Σακούρ να επιβιβάζεται τραυματισμένος σε ασθενοφόρο. Εκτείνοντας το μεσαίο του δάκτυλο, ο Σακούρ κατηγόρησε τον Biggie για τον τραυματισμό του και ανέφερε ότι γνώριζε τους δράστες και δεν τον προειδοποίησε. Η εξέλιξη αυτή πυροδότησε τον ανταγωνισμό της Ανατολικής Ακτής και της Δυτικής Ακτής στους κόλπους του χιπ-χοπ.

Ο Τουπάκ Σακούρ ανέκαμψε αργότερα από τον τραυματισμό του και άρχισε να κατηγορεί δημοσίως τον Biggie. Του επιτέθηκε με κάθε δυνατό τρόπο, ισχυριζόμενος μάλιστα ότι είχε δεσμό με τη σύζυγό του, Φέιθ Έβανς. Γρήγορα, ολόκληρη η κοινότητα του χιπ-χοπ χωρίστηκε σε δύο αλληλομισούμενες ομάδες, με μπροστάρηδες τον Biggie και τον Τουπάκ Σακούρ. Όταν οι δυο τους συναντήθηκαν στα τέλη του1995, ο Τουπάκ προσπάθησε να δικαιολογηθεί στον Biggie, «Απλώς προσπαθώ να πουλήσω κάποιους δίσκους».


Τον επόμενο χρόνο αυτό που φοβόντουσαν οι ψυχραιμότεροι και από τις δύο πλευρές έγινε πραγματικότητα. Στις 7 Σεπτεμβρίου 1996, ο Τουπάκ Σακούρ πυροβολήθηκε στο Λας Βέγκας και έξι μέρες αργότερα άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 25 ετών. Ο Biggie φοβόταν για τη ζωή του, αλλά ήθελε να θέσει ένα τέρμα στον ανταγωνισμό μεταξύ των δύο πλευρών. Μετέβη στο Λος Άντζελες, με αφορμή την επικείμενη κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ του «Life After Death», και σκόπευε να κάνει δηλώσεις ότι ο διαμάχη έπρεπε να τελειώσει.


Η δολοφονία του Biggie

Στις 7 Μαρτίου 1997, παρακολούθησε την τελετή των μουσικών βραβείων «Soul Train» και στη συνέχεια παραβρέθηκε στις δεξιώσεις του περιοδικού Vibe και της δισκογραφικής εταιρείας Qwest Records. Στις 9 Μαρτίου 1997, ο Biggie, ενώ βρισκόταν στο αυτοκίνητό του σ’ ένα πάρκινγκ στο Λος Άντζελες, πυροβολήθηκε πολλές φορές από έναν άγνωστο και σχεδόν αμέσως εξέπνευσε. Ήταν μόλις 24 ετών και άφησε πίσω του τη σύζυγό του και δύο παιδιά. Η δολοφονία του παραμένει ανεξιχνίαστη μέχρι σήμερα.


Δύο εβδομάδες μετά τον θάνατό του, κυκλοφόρησε ο δίσκος του «Life after death» και γρήγορα έγινε διαμαντένιος. Με δύο δίσκους του που κυκλοφόρησαν μεταθανάτια, οι συνολικές πωλήσεις του αγγίζουν τα 30 εκατομμύρια αντίτυπα. Τα μεγαλύτερα μουσικά περιοδικά, όπως το Rolling Stone και το Billboard, έχουν ανακηρύξει τον The Notorious B.I.G. ως το κορυφαίο ράπερ όλων των εποχών. Το 2020 εντάχθηκε στο Πάνθεο του Ροκ εν Ρολ (Rock and Roll Hall of Fame).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου