Το ερώτημα γιατί επέζησε το πλήρωμα του σούπερ γιοτ που βυθίστηκε στην
Σικελία, έχοντας μία μόνον απώλεια, ενώ χάθηκαν οι μισοί από τους 12 επιβάτες, καθώς και το γιατί το σκάφος βυθίστηκε τόσο γρήγορα, είναι τα ζητήματα που πρέπει να λύσουν οι ιταλικές ανακριτικές αρχές, που ερευνούν τις συνθήκες υπό τις οποίες ναυάγησε η υπερπολυτελής θαλαμηγός του μεγιστάνα της τεχνολογία Μάικ Λιντς και της γυναίκας του.Η σορός του Λιντς και της 18χρονης κόρης του Χάνα, ανασύρθηκαν σήμερα από το κουφάρι του πλοίου. Η σύζυγος του Λιντς, Angela Bacares, 57 ετών, είναι μεταξύ των 15 επιζώντων του ναυαγίου.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το πλήρωμα του σούπερ γιοτ επέζησε, εκτός από τον σεφ του πλοίου, επειδή ήταν όλοι ξύπνιοι και στο κατάστρωμα, ενώ οι επιβάτες τους κοιμούνταν, στις καμπίνες κάτω. Ο σεφ του πλοίου, Ρεκάλντο Τόμας, ήταν το πρώτο θύμα που βρέθηκε νωρίς το πρωί της Δευτέρας. Τα άλλα εννέα μέλη του πληρώματός επέζησαν.
Πώς σώθηκε το πλήρωμα
Ο Stephen Askins, συνεργάτης της Tatham & Co, δικηγορικής εταιρείας του Λονδίνου με ειδίκευση στο ναυτικό δίκαιο, ο οποίος έχει περάσει πάνω από τριάντα χρόνια εργασίας στον ναυτιλιακό τομέα, συμπεριλαμβανομένων των ατυχημάτων, δήλωσε στη MailOnline ότι η πρόβλεψη κακών καιρικών συνθηκών σήμαινε πιθανότατα ότι το πλήρωμα ήταν ήδη όρθιο και εργαζόταν όταν ο καιρός χτύπησε το Bayesian. Αυτό τους επέτρεψε να πέσουν γρήγορα στην θάλασσα και να διαφύγουν με σωσίβια λέμβο.
Η αντίστοιχη διαδικασία θα ήταν πολύ πιο δύσκολη για τους επιβάτες κάτω από το κατάστρωμα. Θα έπρεπε να ανέβουν στο κατάστρωμα στα 60 δευτερόλεπτα που φέρεται να χρειάστηκε το σκάφος για να βυθιστεί. Αλλά εκείνη την ώρα, το σούπερ γιοτ ήταν φτερό στον άνεμο, από τον υδροσίφωνα που το είχε τυλίξει. Οι άνθρωποι κοιμούνταν και όταν ξύπνησαν έπρεπε να βγουν στο κατάστρωμα υπερπηδώντας οτιδήποτε είχε πέσει και έκλεινε τις μικρές σκάλες του σκάφους.
Ο Στήβεν Άσκινς δήλωσε στη MailOnline: «Όλο το πλήρωμα, εκτός από τον σεφ, επέζησε, γεγονός που μου λέει ότι ήταν όλοι ξύπνιοι. Οι άνθρωποι που επιβιώνουν από αυτά τα πράγματα είναι ξύπνιοι και στο κατάστρωμα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι σε θέση να ρίξουν μια σωσίβια λέμβο στην θάλασσα», εκτίμησε
«Είμαι σίγουρος ότι θα είχαν κοιτάξει τα δελτία καιρού και μπορείτε να φανταστείτε μια συζήτηση μεταξύ του καπετάνιου και του ιδιοκτήτη για το πώς θα το αντιμετώπιζαν, γι’ αυτό και το πλήρωμα ήταν ξύπνιο. Το πλήρωμα ήταν όλο ξύπνιο και όταν όλα ξεκίνησαν μπόρεσαν να μπουν σε μια από τις σωσίβιες λέμβους. Αλλά οι άλλοι άνθρωποι παγιδεύτηκαν κάτω. Τα πράγματα συνέβησαν τόσο γρήγορα που θα ήταν δύσκολο να φτάσουν οι ναυτικοί στους επιβάτες», είπε. Σύμφωνα με τους ειδικούς πρόκειται για περίπτωση κατηγορίας «μαύρου κύκνου».
Οι ευθύνες
Οι ιταλικές εισαγγελικές αρχές ερευνούν την υπόθεση. Η βρετανική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (MAIB) θα διερευνήσει επίσης το περιστατικό, αν και η έκθεσή της δεν θα επιδιώξει να αποδώσει ευθύνες, ανέφερε η MailOnline.
Ο Άσκινς δήλωσε ότι οι Ιταλοί αξιωματούχοι θα υποβάλουν λεπτομερείς ερωτήσεις σχετικά με τα γεγονότα των ωρών πριν από την τραγωδία. «Θα θελήσουν να μάθουν αν ο καπετάνιος έφταιγε για οτιδήποτε», είπε. ‘Θα είναι μια πραγματικά δυσάρεστη διαδικασία για το πλήρωμα, καθώς θα τους κάνουν τις ίδιες ερωτήσεις ξανά και ξανά.
‘Αν το έβλεπα εγώ αυτό, θα με ενδιέφερε πολύ το δελτίο καιρού, όπως και να μάθω τι έλεγε ο καπετάνιος στο πλήρωμα, αλλά και τι έλεγε στον πλοιοκτήτη. Πρέπει να εξετάσουμε τι συνέβη και στη συνέχεια να αναρωτηθούμε αν υπό όλες τις περιστάσεις αυτό που έκανε ήταν λογικό», είπε.
Ο καπετάνιος
Ο Τζέιμς Κάτφιλντ, ένας 51χρονος Νεοζηλανδός, ήταν ο καπετάνιος. Ο ίδιος μίλησε μίλησε για πρώτη φορά για την τραγωδία από το κρεβάτι του νοσοκομείου στο Παλέρμο, λέγοντας σε ιταλική εφημερίδα: «Δεν το περιμέναμε να έρθει». Αυτό θεωρητικά παραπέμπει στο ότι δεν περίμεναν τέτοια κακοκαιρία, αν όχι κακοκαιρία γενικώς.
Ο αδελφός του καπετάνιου, Μαρκ Κάτφιλντ, δήλωσε ότι ήταν “πολύ καλός ναυτικός” και “πολύ σεβαστός” στη Μεσόγειο. Δήλωσε στη NZ Herald ότι ο James βρίσκεται στο νοσοκομείο αλλά είναι “καλά” και δεν έχει τραύματα που να είναι “πολύ δραματικά”.
Το σενάριο για τις ανοιχτές καταπακτές
Οι αξιωματούχοι ερευνούν κατα πόσον οι καταπακτές και τα φινιστρίνια που ενδεχομένως άφησε ανοιχτές το πλήρωμα, λόγω ζέστης, προκάλεσαν την αστραπιαία βύθιση του σκάφους.
Ο Andrea Ratti, καθηγητής ναυτικού σχεδιασμού στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου, δήλωσε ότι ένα σκάφος στο μέγεθος του Bayesian θα βυθιζόταν τόσο γρήγορα μόνο αν έπαιρνε τεράστια ποσότητα νερού. Όπως είπε, φινιστρίνια, παράθυρα ή άλλα ανοίγματα μπορεί να είχαν μείνει ανοιχτά, αφήνοντας να μπει νερό.
Ως το βράδυ της Τετάρτης είχαν ανασυρθεί τέσσερις σοροί από το κουφάρι του πλοίου, ενώ τα drone και οι δύτες είχαν εντοπίσει και 5η σορό και επιχειρούσαν να την ανασύρουν. Αυτοί που εξακολουθούν να μην έχουν αναγνωριστεί επισήμως είναι το αφεντικό της Morgan Stanley, Jonathan Bloomer, η σύζυγός του Judy και οι Αμερικανοί πολίτες, Chris Morvillo (δικηγόρος) και η σύζυγός του Neda Morvillo, σχεδιάστρια κοσμημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου