Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Δεκεμβρίου 20, 2024

Βουλή: Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων

Με 157 ψήφους υπέρ έναντι 133 κατά και ένα «παρών», εγκρίθηκε από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο του

υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών». Παράλληλα, υπερψηφίστηκαν τροπολογίες που αφορούν τόσο τη στήριξη των ΔΕΥΑ όσο και ζητήματα τραπεζών, επιδόματα ενστόλων και κοινωνικές παροχές.


Οι ψηφοφορίες αναλυτικά

Οι δύο ονομαστικές ψηφοφορίες διεξήχθησαν κατόπιν αιτήματος του ΚΚΕ. Στην πρώτη, που αφορούσε την αρχή του νομοσχεδίου, συμμετείχαν 291 βουλευτές. Ειδικότερα:

 

  • Ψήφισαν υπέρ: 157
  • Ψήφισαν κατά: 133
  • «Παρών»: 1

Στη δεύτερη ψηφοφορία, που αφορούσε την τροπολογία αρ. 298/ειδ. 5, συμμετείχαν 294 βουλευτές. Η τροπολογία αυτή περιλάμβανε ρυθμίσεις για την επιδότηση ΔΕΥΑ με οφειλές ηλεκτρικής ενέργειας, εφόσον συγχωνευτούν με την ΕΥΔΑΠ ή τη ΔΕΥΑΘ. Τα αποτελέσματα ήταν:

  • Ψήφισαν υπέρ: 157
  • Ψήφισαν κατά: 135
  • «Παρών»: 2

Αντίστοιχα, τροπολογία αρ. 299/ειδ. 6, που προέβλεπε μέτρα για τράπεζες, επιδόματα επικινδυνότητας σε ένστολους και δωρεάν φάρμακα για χαμηλοσυνταξιούχους, ψηφίστηκε με διευρυμένη πλειοψηφία:

  • Υπέρ: ΝΔ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση, Νίκη, Σπαρτιάτες
  • «Παρών»: ΚΚΕ, Νέα Αριστερά, Πλεύση Ελευθερίας

Η τροπολογία αρ. 300/ειδ. 7, που αφορούσε αναστολές και παρατάσεις προθεσμιών, υπερψηφίστηκε μόνο από τη ΝΔ, ενώ καταψηφίστηκε από όλα τα υπόλοιπα κόμματα πλην της Πλεύσης Ελευθερίας, που ψήφισε «παρών».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε την ανάγκη για στοχευμένες και μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις στον σιδηροδρομικό τομέα. Όπως δήλωσε: «Κάνουμε ένα σημαντικό ουσιαστικό πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Αφορά τον πρώτο από τους πέντε πυλώνες του σχεδίου δράσης που έχει καταρτιστεί μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει χρονοδιαγράμματα, πόρους και ορόσημα».

Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι «η χώρα για πρώτη φορά διαθέτει ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που δημιουργήθηκε τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2024». Αναφερόμενος στις προτάσεις της αντιπολίτευσης για προσλήψεις, επεσήμανε: «Δεν αρκούν από μόνες τους για να αντιμετωπιστούν τα διαχρονικά προβλήματα που έχει ο σιδηρόδρομος. Απαιτείται ουσιαστική, επίμονη προσπάθεια. Εμείς συνεχίζουμε με σοβαρότητα, μεθοδικότητα, επιμονή και σταθερά βήματα. Η κυβερνητική πλειοψηφία έχει δείξει ότι ενεργεί με ευθύνη και διαθέτει πραγματική ενσυναίσθηση».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου