Δυσλεξία: Η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης
Ο Vasilii Kiselev αναφέρει ότι εντοπίζοντας εγκαίρως τα σημάδια, οι γονείς μπορούν να εξασφαλίσουν ότι τα παιδιά τους δεν θα «παλεύουν σιωπηλά». «Εντοπίζοντας τα σημάδια νωρίς, οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν στην εφαρμογή στρατηγικών κατάλληλα προσαρμοσμένων στις ατομικές ανάγκες του παιδιού τους», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής του Legacy Online School.
«Η έγκαιρη διάγνωση της δυσλεξίας επιτρέπει στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν τεχνικές υποστήριξης που ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός παιδιού, αντί να το αφήσουν να παλεύει σιωπηλά ή να χάσει την αυτοπεποίθησή του.
Όταν τα παιδιά νιώθουν ότι τα κατανοούν και τα στηρίζουν, αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι οι δυσκολίες τους στην ανάγνωση ή τη γραφή είναι μόνο ένα μέρος του μαθησιακού τους προφίλ, όχι μια αντανάκλαση της νοημοσύνης τους», λέει ο Vasilii.
«Η έγκαιρη παρέμβαση μπορεί να τους βοηθήσει να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται, διατηρώντας παράλληλα τη φυσική τους περιέργεια και την αγάπη τους για τη μάθηση.
Η στοχευμένη υποστήριξη, όπως τα προγράμματα ανάγνωσης βασισμένα στη φωνητική επίγνωση (η ανάπτυξη της ικανότητας του παιδιού να συνδέει τον ήχο του γράμματος με τη γραπτή μορφή του), οι πολυαισθητηριακές μέθοδοι μάθησης και η υποβοηθητική τεχνολογία, μπορούν να ανοίξουν δρόμους προς την επιτυχία.
Αλλά ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι όταν αναγνωρίζουμε και αντιμετωπίζουμε τη δυσλεξία από την αρχή, στέλνουμε ένα ισχυρό μήνυμα ότι κάθε παιδί μαθαίνει διαφορετικά και αυτό είναι φυσιολογικό».
Σύμφωνα με τον ειδικό, οι γονείς μπορούν να παρατηρήσουν δέκα βασικά σημάδια που μπορεί να υποδηλώνουν δυσλεξία στα παιδιά τους, ώστε να λάβουν έγκαιρα υποστήριξη.
Το Νο1 πρώιμο σημάδι της δυσλεξίας, σύμφωνα με ειδικό: Δυσκολία στον ρυθμό
Ένα πρόβλημα στο χειροκρότημα θα μπορούσε να είναι πρώιμο σύμπτωμα της δυσλεξίας, λέει ο Vasilii.
Τα παιδιά με δυσλεξία συχνά δυσκολεύονται να ακολουθήσουν έναν απλό ρυθμό, όπως το χειροκρότημα σε έναν συγκεκριμένο ρυθμό. Αυτή η δυσκολία με τον ρυθμό μπορεί να υποδηλώνει δυσκολίες ακολουθίας και ακουστικής επεξεργασίας, οι οποίες συνδέονται με τη δυσλεξία.
Άλλα 9 προειδοποιητικά σημάδια της δυσλεξίας στα παιδιά
- Δυσκολία με τους παιδικούς στίχους
- Αγάπη για τις ιστορίες, αποφυγή των γραμμάτων
- Δυσκολία με το αλφάβητο
- Μπέρδεμα στην ομιλία
- Ξεχνούν ονόματα γνωστών ανθρώπων
- Δυσκολία με τις κατευθύνσεις
- Οικογενειακό ιστορικό δυσκολιών ανάγνωσης
- Καλές και κακές μέρες
Δυσκολία με τους παιδικούς στίχους
Τα παιδιά με δυσλεξία μπορεί να δυσκολεύονται να μάθουν ή να απομνημονεύσουν παιδικούς στίχους. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει δυσκολία στην αναγνώριση ήχων, μια βασική δεξιότητα ανάγνωσης που συχνά επηρεάζεται από τη δυσλεξία.
Αγάπη για τις ιστορίες, αποφυγή των γραμμάτων
Τα παιδιά με δυσλεξία μπορεί να λατρεύουν να ακούν ιστορίες, αλλά να δείχνουν μικρό ενδιαφέρον για τα γράμματα ή τις λέξεις. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πρώιμες δυσκολίες στην ανάγνωση.
Δυσκολία με το αλφάβητο
Το να μάθει κανείς να τραγουδάει ή να απαγγέλλει το αλφάβητο είναι ένα τυπικό πρώιμο ορόσημο, αλλά για τα παιδιά με δυσλεξία μπορεί να είναι μια δύσκολη εργασία.
Μπέρδεμα στην ομιλία
Το να μπερδεύει κανείς μέρη λέξεων, μπορεί να υποδηλώνει δυσκολία στην επεξεργασία και ανάκτηση ήχων. Αν και αυτά τα λάθη μπορεί να είναι χαριτωμένα, μπορεί να αποτελούν πρώιμες ενδείξεις μιας ομιλίας ή γλωσσικής πρόκλησης.
Ξεχνούν ονόματα γνωστών ανθρώπων
Τα παιδιά με δυσλεξία συχνά δυσκολεύονται να θυμούνται ονόματα γνωστών ανθρώπων, χρωμάτων ή αντικειμένων.
Δυσκολία με τις οδηγίες πολλών βημάτων
Τα παιδιά με δυσλεξία μπορεί να δυσκολεύονται να ακολουθήσουν οδηγίες με πολλά βήματα. Η συνεχής δυσκολία στην εκτέλεση εργασιών με συγκεκριμένη σειρά μπορεί να είναι ένα σημάδι δυσλεξίας.
Δυσκολία με τις κατευθύνσεις
Η δυσκολία στην διάκριση κατευθύνσεων είναι συχνή στη δυσλεξία και μπορεί να αποτελεί πρώιμο σημάδι δυσκολιών χωρικής αντίληψης.
Οικογενειακό ιστορικό δυσκολιών ανάγνωσης
Ένα οικογενειακό ιστορικό δυσλεξίας ή δυσκολιών ανάγνωσης μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα ένα παιδί να αντιμετωπίσει παρόμοιες προκλήσεις.
Καλές και κακές μέρες
Τα παιδιά με δυσλεξία μπορεί να παρουσιάζουν μεταβαλλόμενη απόδοση λόγω πολλαπλών παραγόντων, όπως η κόπωση ή το στρες, τα οποία επηρεάζουν την συγκέντρωσή τους και τη συμπεριφορά τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου